Handschoenen/wanten

Hoi,nmijn eerste post hier :)
Begin januari gaan wij 5 dagen skiën in Flaine.
Ik heb geen goeie handschoenen dus ben nog aan het zoeken welke het beste zouden zijn, maar ik zie door het bos de bomen niet meer…
In decathlon alles al gepast, idem bij as adventure…
Vereisten:
Ik heb snel koude vingertoppen
Niet te bulky
Budget rond de 60-80€

Leer of niet?
De lederen die ik paste voelden minder lomp (bulky) dan de anderen.

Iemand een suggestie?

https://www.wintersport.nl/materiaal/handschoenen

Rogier op 9 nov 2019 19:16

Deze heb ik helemaal gelezen :) neig momenteel enorm naar lobster mittens maar vind er hier niet zo veel over terug…

Deze zijn ook warm:
https://www.duijvestein-wintersport.nl/burton-w-baker-2-in-1…

Heb zelf de glove variant en heb nog nooit de binnenhandschoen aangehad… wel soms een handenwarmertje er in, dat is wel lekker!

Hebben sowieso al hand en voetwarmers mee :)

Als je echt snel koude handen hebt zou ik sowieso voor wanten gaan. Wat ook kan helpen is om in je wanten dunne zijden vingerhandschoenen te dragen voor extra warmte.

Worden je handen ín je handschoenen koud?
Of heb je hetzelfde als ik?
Tijdens het skiën zijn simpele gevoerde handschoenen voor mij warm genoeg, zo lang ik er met warme handen in ben gegaan. Mijn probleem is vooral dat ik tijdens een koffie- of lunchpauze koude handen krijg omdat ik mijn handschoenen uit doe en bijvoorbeeld een glas schiwasser in mijn handen houd. Ik krijg m’n handen dan niet meer warm. Sinds een jaar of drie heb ik dus altijd een paar dunne handschoenen bij me die ik in de pauzes draag. Werkt perfect! Het zijn sporthandschoentjes van de hardloopkleding bij Decathlon.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik heb sinds een paar jaar wanten van het merk hestra, en die zijn echt geweldig! Zijn wel een stukje duurder 120 euro maar echt hele goede kwaliteit. Ik zou wat meer uitgeven en dan kun je (mits je je goed onderhoud ) erg lang mee doen.

Ik heb wanten van decathlon en bevallen qua warmte prima. Enig nadeel vind ik van wanten, om weer ze weer in de lusjes van de skistokken , te friemelen.

Plaats een reactie