Winterberg / Willingen: zaterdag of zondag?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Misschien dat deze vraag al eerder voorbij is gekomen en dat het antwoord al ergens is gegeven maar ik kon het niet terugvinden. Maar nu de vraag: kun je beter op de zaterdag of zondag naar Winterberg of Willingen gaan? Of maakt het nauwelijks een verschil? Vorig jaar ben ik in februari een zondag naar Winterberg gereden (ik kom uit de buurt van Nijmegen dus redelijk dichtbij). Ik kan alleen niet doordeweeks er naar toe want ben docent dus dat gaat hem niet worden.

In Willingen ben ik nooit geweest, maar in de meeste gevallen is het in Winterberg op zondag iets rustiger. Nog steeds wel druk hoor als de condities goed zijn.

Zaterdag!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Beter zondag. Zaterdag is vaak drukker. Let op voor de Winterferien Niedersachsen (eind Jan.) en ook de combinatie verse sneeuw en mooi weer. Dan in ieder geval niet naar Winterberg.

Grußen aus dem Sauerland

Op zondag is het absoluut minder druk dan op zaterdag.

Ben heel vaak in Winterberg en kan het dus weten. Heb daar een appartement.

*bericht bewerkt door RikaWoering op 10 nov 2019 22:05

In Willingen is sinds 2019 een nieuwe 8-persoons stoeltjeslift op de Köhlerhagen. Daar moeten de wachttijden toch wat korter zijn. Ik ben er niet in het weekend geweest.

Hoe is het eigenlijk op een doordeweekse dag met goede sneeuw- en weercondities, buiten de vakanties?

Mr. Slow

Hoe is het eigenlijk op een doordeweekse dag met goede sneeuw- en weercondities, buiten de vakanties?

Quick op 10 nov 2019 22:47

Prima te doen. Vrijdag is wat drukker. Ik ga zelf uitsluitend door de week (als ik ga, als je er woont dan heb je zat te doen. Vorig seizoen helemaal niet geskied!)

Grußen aus dem Sauerland

In Willingen is sinds 2019 een nieuwe 8-persoons stoeltjeslift op de Köhlerhagen. Daar moeten de wachttijden toch wat korter zijn. Ik ben er niet in het weekend geweest.

MaartenAmsterdam op 10 nov 2019 22:42

Het trekt tegelijk ook veel extra mensen naar willingen waardoor het bij de andere liften alleen nog maar veel drukker is. Vorig jaar waren er dagen in het weekend dat je daardoor bij de ettelsbergbahn bijvoorbeeld wachttijden van meer dan een half uur had. Wel is het over het algemeen in het weekend op zondag iets rustiger.

Wat een goed alternatief kan wezen is het flutlicht skiën op zaterdagavond. Dan zijn er nagenoeg nooit wachttijden.

Born to Ride

Zaterdag is drukker
Zowel zaterdag als zondag geldt dat je tussen 9 en 10 uur heel veel meters kunt maken, ook in de topweekenden.
Op de late zondagmiddag wordt het op sommige pistes snel rustiger, maar dan zijn de pistes doorgaans wel afgeskied.
Tip: avondskiën. o.a. Vrijdagavond in Winterberg, zaterdagavond in Willingen

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Hoe is het eigenlijk op een doordeweekse dag met goede sneeuw- en weercondities, buiten de vakanties?

Quick op 10 nov 2019 22:47

te doen, maar nog steeds best druk (op de piste). Liften paar minuutjes wachten hooguit, maar dat zat meer in het feit dat de stoeltjes bijna nooit vol zitten dan met echte rijen.

De pistes in de uithoeken (Nordhang, Landal) zijn al rustiger. De Kappe is na de vroege ochtend heel druk.

De echt rustige dagen (direct elke lift in, rust op de pistes) heb ik alleen gehad toen er regen voorspeld werd en een keer in december op een wat warmere dag. In januari, met veel verse sneeuw en zon, was het echt een pak drukker (maar wel te doen).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor alle tips! Het avond skiën is een goede tip. Ik doe er meestal 2,5 uur over om in Winterberg te arriveren dus dat lijkt me wel geschikt. Ben alleen een beetje bang voor de files als het om 18.30 begint. Maar in Willingen dus ook op de zaterdagavond van 18:30 tot 21:45. Misschien wel een idee om dat te doen.

Avondskiën is een heel bijzondere ervaring. Zowel in Winterberg als in Willingen zijn een flink aantal pistes verlicht,zodat je echt tochtjes kunt maken.
Ook in Neuastenberg en op de Hunau kan je in de avond skiën. Voor alle gebieden geldt dat dit 2 á 3 avonden per week zijn
Winterberg: dinsdag en vrijdag
Willingen en Neuastenberg: woensdag, vrijdag en zaterdag

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Willingen langere pistes en nieuwe grote brede liften op de ritzhagen en kohlerlift bijna zelden een wachttijd

Zaterdag altijd naar Winterberg de liften kunnen t aan de pistes niet altijd.
Willingen zijn leukere pistes en de K1 lift heeft voldoende capaciteit.
Alternatief Neuastenberg stuk rustiger

Willingen langere pistes en nieuwe grote brede liften op de ritzhagen en kohlerlift bijna zelden een wachttijd

FrankenHelgagezin op 11 nov 2019 17:56

Tijdens de zeugnisferien (eind januari) viel dat vorig jaar toch lelijk tegen. Waarschijnlijk het drukste weekend van het jaar.
Ondanks die snelle 8-zitter, meerdere keren 20 minuten of meer moeten wachten op zaterdag. Op zondag duidelijk rustiger, vooral vanaf ‘s middags.

En ook heel opvallend: ondanks die drukte heel vaak toch lege stoelen, lift die constant stilvalt omdat mensen niet weten hoe ze moeten instappen of vergaten uit te stappen. 🤔
Ook verschillende keren dat er skiërs/snowboarders via een uitgang plots toch voor de stoeltjes gingen staan. Resultaat: zij mochten blijven zitten, en wij moesten opzij, hoewel we net 20 min in de wachttij hadden gestaan. Ik vond het personeel aan de K1 niet zo behulpzaam. Hopelijk gaat het dit jaar beter.

#wakeupwhereyouwant

Plaats een reactie