Low budget wintersport

Goed zoeken. Ik ben al een paar keer alleen goedkoop op wintersport geweest.

Over drie weken ga ik vier dagen alleen skieen in de dolomieten.
vliegtickets: 60 euro
lokaal openbaar vervoer: 40 euro
Verblijf: 136 euro St. Christina (vier nachten, na de laatste dag skien vlieg ik 's avonds terug naar huis)
Skipas: 142 dolomotisuper ski 4=3

Dus zon 380 euro voor 4 dagen skipas, verblijf en vervoer.

pahlawan op 24 nov 2019 13:03

@pahlawan is die 60 euro incl je ski materiaal? Dat kan ik mij bijna niet voorstellen?

HN65 op 24 nov 2019 18:22

Ik ook niet daarom ben ik heel benieuwd hoe dit is geregeld…

Nee die 60 euro is voor tickets. Wil je hutkoffers mee als bagage of je skimateriaal dan zal je bij moeten betalen, maar gezien de prijs van tickets moet dat er nog wel vanaf kunnen.

Ik vlieg vanaf eindhoven naar bergamo (ryanair)en terug vanaf verona naar amsterdam (transavia)

Dan is het onderaan de streep dus wel wat duurder, materiaal zul je of mee moeten nemen of moeten huren dus is wel een kostenpost die je mee moet tellen vind ik. Bedankt voor de tips!

Dan is het onderaan de streep dus wel wat duurder, materiaal zul je of mee moeten nemen of moeten huren dus is wel een kostenpost die je mee moet tellen vind ik. Bedankt voor de tips!

Job op 24 nov 2019 21:33

Ik heb bewust geen materiaal, dus onafhankelijk van de manier van reizen huur ik lokaal altijd. De transfer met het openbaar vervoer is sowieso minder relaxt met eigen materiaal. En het vliegen, of meer de extra tijd dat je aanwezig moet zijn om bagage in te checken maakt het ook al minder efficiënt.

@nancymilou, al wat gevonden en waar gaat je voorkeur naar uit? Ik moet za 25 jan in salzburgerland zijn en rijd alleen, dus kan je een lift aan bieden als je dan daar iets in de buurt zoekt, ga alleen pas 23 mrt terug ;) Je kan dan voor terug een goedkope vlucht vanaf Salzburg boeken.
B&B heb ik ook evt wel voor je :D

Dienten Die Alte schule

Alleen is wel lastig, want dan kom je inderdaad niet zo goed uit qua pakketreizen.

Maar dat budget niet per se slecht hoeft te zijn, ondervind ik al jaar of 10 aan de lijven met alle studentenreizen en pakketreizen. Net 10-dagen (7 skidagen) Flaine geboekt voor €500 p.p. (excl. materiaal). Dat is busreis, verblijf en skipas. Maar dat is dan wel een prijs bij vier personen.

Vorig jaar zaten we in Valloire met vier man. Niet eens megaklein appartement en verder prima, maar niet heel luxe. 6 dagen skipas, busreis en appartement voor €340 p.p. Voor twee tientjes de man meer heb je een nog ruimer appartement. Beetje zoeken en er is veel mogelijk, alleen in je eentje is wel echt lastiger.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

In je eentje gaat dat dus niet. Dat is juist het probleem.

In je eentje gaat dat dus niet. Dat is juist het probleem.

DrPhil op 25 nov 2019 14:32

Aantal jaren geleden nog wel ! Bij sportura , had je kamer opindeling! Echt het meest vage figuur ben ik toen wel tegen gekomen .

En daar ben je nu mee getrouwd?

En daar ben je nu mee getrouwd?

DrPhil op 25 nov 2019 14:45

Hahaha , die heb ik van een andere reis vandaan gehaald 🤣.

Die wintersportreis van sportura was 1 man in app. Die volgens mij watervrees had en maar 1 set skikleding bij zich had en dat tevens ook als nacht kleding gebruikte 🙈🤣🤣🤣🤣.
Het was de bedoeling dat ik een aantal keer die week afsprak met met mijn ouders om ‘s avonds te eten , die zaten in neige et ciel. Maar heb er uiteindelijke elke avond gegeten . En ben nooit zo blij geweest met onder een open raam tijdens wintersport te mogen slapen😍…

*bericht bewerkt door miepmiep op 25 nov 2019 15:18

Plaats een reactie