Universele Goggle insert op sterkte

Mijn vrouw heeft sinds kort een bril en is nu op zoek naar een goede oplossing voor tijdens het skien. Haar huidige goggle past niet in combinatie met haar bril dus er zal een andere optie moeten komen. Nu kwam ik na wat zoekwerk bij dit concept uit: https://www.mijnsportbrilshop.nl/goggle-insert-large-voor-sk… Deze insert zou universeel te gebruiken zijn en comfortabel in gebruik. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort inserts of andere opties die eventueel beter zijn?

Born to Ride

Dat is best interesant… ik heb alleen geen info. Eens kijken of ik deze kan gaan testen!

Click. Click. Peace

@Rogier laat maar weten als je hem getest hebt ;) ze zeggen dat het maar 3 - 5 werkdagen levertijd nodig heeft. Naar mijn idee is het ook wel een goede optie maar ik kan helaas online nergens recenties vinden dus om nu blind even 78,- uit te geven voor het basic model op sterkte vind ik net iets te riskant.

Born to Ride

Er bestaan ook skibrillen die over een gewone bril passen (lijkt mij alleen niet heel comfortabel). Anders zijn (dag)lensen misschien ook een optie. Als je nog eens van bril moet wisselen of een terrasje pakt ;)

Aha, ik houd me ook aanbevolen. Sinds dit jaar aan de bril, en dit seizoen lukt skiën nog wel zonder, maar op lange termijn zal er toch iets nodig zijn.

Niets dan goede reviews bij de fabrikant:
https://www.gogglesnmore.com/universal-glasses-insert-for-sk…

Is besteld. Ik ben benieuwd.

Click. Click. Peace

Ik ben geen brildrager, maar ik zie ik veel promotie voor deze bril-insert bij dit channel (http://bit.ly/SportRx_Subscribe)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Dat is zeker handig ja zo’n universele insert. Voorlopig houd ik het nog bij deze Adidas goggle’s:https://www.extreme-eyewear.co.uk/product-category/prescript…

In rtl-snowmagazine (jaja) kwam een oplossing van Sinner voorbij. Kan zo snel geen linkje vinden.

Deze heb ik eerder al eens in het forum als optie aangegeven (In Oostenrijk):
https://optik.hartlauer.at/Brillentypen/Skibrillen/…

Aftellen maar!

Ik heb recentelijk een skihelm met vizier gekocht, hieronder kan ik gewoon mijn bril blijven dragen. Bij goed weer kun je wisselen van vizier of een zonnebril op sterkte er bij kopen.

*bericht bewerkt door Nicky op 11 nov 2019 16:44

Hup Willem II

Ik heb al een paar jaar zo’n insert, werkt top.

Paar brildragende kennissen van mij hebben een skibril met vizier en zijn daar tevreden over

Fun Lovin' Skier

Ik draag ook al een paar jaar een helm met vizier.
En ik vindt dit de prettigste oplossing

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik wacht eerst even de testresultaten van Rogier af. Het is namelijk vrij zonde om een nieuwe helm met vizier aan te schaffen terwijl ze een goede helm en goggle heeft van nog maar 3 jaar oud.

Born to Ride

Er bestaan ook skibrillen die over een gewone bril passen (lijkt mij alleen niet heel comfortabel).

Dirk_Simpie op 11 nov 2019 14:07

Dit inderdaad niet vergeten! Ik heb sindskort een "OTG" (Over The Glasses) goggle en zelfs met mijn redelijk grote bril kan ik de goggle zonder problemen er overheen doen. Voor mij zijn inzet glazen geen optie omdat ik te vaak m'n goggle af moet zetten tijdens het filmen, dus dit is echt een uitkomst! Alvast een tip dus, zoek naar goggles met OTG! :) Een helm met vizier zal echt het laatste zijn wat ik draag 🤭

Ben benieuwd naar de test in ieder geval!

*bericht bewerkt door Rene op 11 nov 2019 22:09

In rtl-snowmagazine (jaja) kwam een oplossing van Sinner voorbij. Kan zo snel geen linkje vinden.

Matthieu op 11 nov 2019 16:06

Ik heb het ook gezien en kwam hier uit. De bril kon ik alleen niet (terug) vinden.

http://house.of.sinner.eu/

Het lijkt mij ook wel wat.

⛷🎿

Is besteld. Ik ben benieuwd.

Rogier op 11 nov 2019 14:26

@Rogier

Kun je (al) test resultaten met ons delen?

Hoor graag 🙃

⛷🎿

Ik heb de inzet rol nu een 3 weken in gebruik. Probleemloos, beslaat ook niet in vochtige omstandigheden. Gebruik hem in mijn Smith mag I/o.

Edwin van Riel

Ik heb de inzet rol nu een 3 weken in gebruik. Probleemloos, beslaat ook niet in vochtige omstandigheden. Gebruik hem in mijn Smith mag I/o.

evr66 op 27 dec 2019 22:21

Klinkt beter dan de insert in mijn Adidas, heb hem vandaag eruit getrokken omdat ik niks meer zag…
Eerste keer dat ik hem eruit heb gehaald, heb wel vaker last van aanslaan bij stilstaan maar als je dan weer in beweging komt en er wat wind in de goggle komt is de “mist” weer weg. Vandaag in de sneeuw niet dus en dit was niet de eerste keer dat ik ermee in de sneeuw aan het skiën was, normaal duurt het dan iets langer voordat de “mist” in de goggle weg is maar nu helemaal niet dus.
Het enige minpunt wat ik vind van de insert van Adidas is dat hij tegen de lens van de goggle zelf zit en er daardoor die “mist” ontstaat tussen insert en lens, na het eruit trekken van de insert geen moment meer last gehad van “mist”😉
Staat die Universele insert verder van de lens af misschien?
En idd @Rogief zou met een blog/topic komen over de universele insert toch?

*bericht bewerkt door Piefke op 28 dec 2019 00:10

LA NORMA😍☃️

Hey Ivo, lens van de insertcstaat ook dicht op lens goggle. Lijkt wel minder te beslaan dan bij mijn Adidas met insert.

Vreemde is, daarbij had ik de eerste jaren geen last, maar later ging die steeds meer beslaan. Poetsen e.d. van de insert hielpen nauwelijks meer. Zit nu als reserve in de rugzak ;)

Edwin van Riel

Ik heb bewust voor een helm met vizier gekozen

En waarom: Als ik de goggle met inzet af doe, dan zie ik vrij weinig
Dan zou je dus je gewone bril ook altijd mee moeten nemen
En daar heb ik geen opberg mogelijkheden voor tijdens het zitskiën

Dinsdag of woensdag gok ik zo. IK heb juist meer problemen dan met mijn adidas inserts ;-)

Ik wil nog een paar dingen testen

Click. Click. Peace

Haha, @rogier: “testing testing”, waar ken ik dat toch van ;)

We gaan het horen, ik ben een tevreden gebruiker. Geen problemen gehad na een heads-first in de poeder in ieder geval ;)

Edwin van Riel

Mijn man en kinderen (met toch serieuze sterkte) gebruiken al enkele jaren zo een universele inzet op sterkte. Wij hebben ze via een opticien gekocht.

@evr66 is de binnenkant van de lens bij jou Adidas ook zo beschadigd door de insert? Dat zou het wellicht kunnen verklaren dat door het krassen van de insert de coating zo is aangetast dat dat zorgt voor extra aanslaan van het geheel en de “mist” moeilijker verdwijnt…

LA NORMA😍☃️

Zou best de oorzaak kunnen zijn. Zal de binnenkant eens bekijken. Was wel 1 vd redenen om over te stappen op verwisselbare lenzen voor mij.

Edwin van Riel

Zoek hem maar eens op in je rugzak😉

LA NORMA😍☃️

Zoek hem maar eens op in je rugzak😉

Piefke op 28 dec 2019 08:49

doe ik. Merel heeft m vd week nog een dag gebruikt (zonder insert) en ik heb geen klachten gehad ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie