Vanuit Briancon welke skigebieden in December?

Hallo, Ik zou met de nachtrein vanuit Parijs naar Briancon reizen 2 week december. Aankomst Briancon rond 08:30. Welke skigebeiden zijn er dan met openbaar vervoer te bereiken en zouden normaal gezien ook open zijn?
Bedankt

Serre Chevalier is het skigebied van / naast Briancon. Vanuit de stad kan je er in met de lift of je kan verder de vallei in met de skibus en daar de lift nemen. Ze openen 7/8 December. In de buurt heb je nog de gebieden van Via Lattea waarvan Montgenievre vermoedelijk ook met openbaar vervoer te bereiken is vanuit Briancon. Met Serre Che heb je denk ik wel voldoende kilometers voor een week.

*bericht bewerkt door Hupla op 12 nov 2019 16:54

Serre Che is inderdaad het thuisgebied van briancon. Misschien wil @Rogier wel taxi spelen voor naar Puy st Vincent of pelvoux, al weet ik niet of die dan al open zijn

Born to Ride

Met openbaar vervoer is het inderdaad Briançon, dat kun je zelfs lopen (prorel lift) alhoewel ik niet zeker weet of Briançon zelf die week ook al open is. Is het niet Chantemerle / Villeneuve die dan alleen open zijn.
Montgenevre is inderdaad goed met de bus te bereiken. En die zal zeker open zijn!

Click. Click. Peace

Serre Che is inderdaad het thuisgebied van briancon. Misschien wil @Rogier wel taxi spelen voor naar Puy st Vincent of pelvoux, al weet ik niet of die dan al open zijn

Matthias123 op 12 nov 2019 17:32

Helaas ik ben geen taxi ;-)

Click. Click. Peace

Inderdaad … correctie … Serre Che is deels open tijdens weekend van 7en 8 December, maar echte opening is op de 14e.

Ok, bedankt voor info

Montgenevre zal dus wel echt open zijn! Die openen continu vanaf de 30 en al voor het weekend van de 23e.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie