Weer vignetvrijstelling in AT vanaf 15dec

Hele bericht:
Skiinformatie.nl: Vignetvrijstellingen op Oostenrijkse snelwegen vanaf 15 december.
https://skiinformatie.nl/vignetvrijstellingen-op-oostenrijks…

Vanaf 15 december
Gelukkig hoeven we er niet nog jaren op te wachten, de vignetvrijstellingen gaan vanaf 15 december in. Met uitzondering van de SPÖ hebben alle fracties voor gestemd. Het gaat om de volgende 5 snelwegtrajecten en tot de genoemde afslagen:

Inntalautobahn A12 (Grens Kufstein – Kufstein Süd)
Westautobahn A1 (Walserberg – Salzburg Nord)
Rheintal/Walgau-Autobahn A14 (Hörbrans – Hohenems)
Linzer Autobahn A26
A27: Bypassbrücke Hafenstraße-Urfahr
Vignetontduikers
De vignetvrijstellingen zijn niet alleen ideaal omdat er dan dus geen vignet meer nodig is om veel wintersportoorden te bereiken, ze gaan er hopelijk ook voor zorgen dat minder wintersporters binnendoor rijden. Veel wintersporters die naar de regio Kitzbühel gingen, reden door Kufstein om het vignet te ontduiken. Dat zorgde vaak voor veel files. Een grote ergernis voor de locale bewoners.

Dit is een mooie oplossing.
Richting skiwelt is het zonde om een vignet te kopen.

Goeie info thanks!

Dit vind ik dan weer helemaal prachtig, geven duizenden euros uit aan Wintersport ( van skisokken tot aan een Jägermeister op de berg). Om vervolgens binnendoor te rijden om geen Vignet van een tientje en een paar losse euros te kopen.

echte mannen lopen naar boven,

Dit vind ik dan weer helemaal prachtig, geven duizenden euros uit aan Wintersport ( van skisokken tot aan een Jägermeister op de berg). Om vervolgens binnendoor te rijden om geen Vignet van een tientje en een paar losse euros te kopen.

martijnuiterwijk op 14 nov 2019 13:56

Je hebt het over de helft van de actieve topics tijdens het seizoen.

Mooi, dan kan ik van het bespaarde geld voortaan gewoon gaan plassen in een Raststätte in plaats van in de berm.

Wildplassen in de berm kan langs de snelweg duur worden. Een kennis is er laatst in de buurt van München bij hoge nood op betrapt door een ijverige politieagent. Kosten: €300. Voor dat geld kan je in Duitsland heel wat flitsboetes incasseren of in Oostenrijk tolvignetten kopen.

Had net gisteren mijn tol voor december geregeld. Ff checken of dat nog nodig is en anders mooi annuleren.

Edit; laat maar, dit zijn alleen maar piepkleine stukjes, ik rij verder.

*bericht bewerkt door Roy83 op 14 nov 2019 14:55

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dit vind ik dan weer helemaal prachtig, geven duizenden euros uit aan Wintersport ( van skisokken tot aan een Jägermeister op de berg). Om vervolgens binnendoor te rijden om geen Vignet van een tientje en een paar losse euros te kopen.

martijnuiterwijk op 14 nov 2019 13:56

@martijnuiterwijk Die heb ik ook al tig keer voorbij zien komen. Niet iedereen heeft een groot budget ,dus waarom geld uitgeven als het niet nodig is.

Dit vind ik dan weer helemaal prachtig, geven duizenden euros uit aan Wintersport ( van skisokken tot aan een Jägermeister op de berg). Om vervolgens binnendoor te rijden om geen Vignet van een tientje en een paar losse euros te kopen.

martijnuiterwijk op 14 nov 2019 13:56

@martijnuiterwijk Die heb ik ook al tig keer voorbij zien komen. Niet iedereen heeft een groot budget ,dus waarom geld uitgeven als het niet nodig is.

ruudsan op 14 nov 2019 15:18

Als 10€ zo’n groot verschil is op een hele wintervakantie dan moet je - met alle respect - jezelf wel vragen gaan stellen. Als er op Wintersport onverwachte kosten bijkomen is dat vaak veel meer als dat bedrag…

Dit vind ik dan weer helemaal prachtig, geven duizenden euros uit aan Wintersport ( van skisokken tot aan een Jägermeister op de berg). Om vervolgens binnendoor te rijden om geen Vignet van een tientje en een paar losse euros te kopen.

martijnuiterwijk op 14 nov 2019 13:56

@martijnuiterwijk Die heb ik ook al tig keer voorbij zien komen. Niet iedereen heeft een groot budget ,dus waarom geld uitgeven als het niet nodig is.

ruudsan op 14 nov 2019 15:18

Als 10€ zo’n groot verschil is op een hele wintervakantie dan moet je - met alle respect - jezelf wel vragen gaan stellen. Als er op Wintersport onverwachte kosten bijkomen is dat vaak veel meer als dat bedrag…

DavidW op 14 nov 2019 21:49

Het zal niet zo zijn dat het op 10 euro aankomt maar als je zo met elk klein bedrag denkt ben je binnen de kortste keren toch een hoop geld kwijt.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie