nieuw snowboard

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard. Het zou een all Mountain moeten zijn. Ik moet op hoge snelheid kunnen carven maar hij moet ook soepel genoeg zijn om te kunnen freestylen in het park. Het zou dus een true twin of directional twin moeten zijn. Ze eens wat off piste cruisen zou ook wel moeten kunnen.

Ik heb al veel opgezocht maar er is zo veel keuze. Ik rijd nu een Burton Custom FV maar deze is echt versleten.

De boards die ik nu al heb opgezocht en eventueel wel kans hebbers zijn:

  1. Never Summer Proto Type 2
  2. Nitro Team
  3. Jones Mountain Twin
  4. Capita DOA
  5. Bataleon Evil Twin
  6. GNU Headspace
  7. Burton Custom

Heb jullie enige mening/ervaring.

Alvast dank u!

Arno

Niet verder zoeken. Hij staat al op nr 1 op je lijstje.
Speels genoeg.
Twin
Super te carven.
Off piste verrassend goed.
Top kwaliteit.

Ik rijd al proto vanaf dat ie er is. Ook de type two. Deze heeft iets meer camber dus beter te carven dan de eerste proto’s zonder speelsheid te verliezen. Deze plank heb ik altijd onder mijn voeten, echte poederdagen nagelaten. Enig minpunt is wellicht de prijs.

Ik kan alleen maar beamen wat @patrick076 zegt, super tevreden van mijn Proto! Heel je lijst ziet er trouwens goed uit, enkel de Headspace is toch echt wel een freestyle plank.

Binnenkort testdagen in Snowworld, dan kun je daar wat verschillende plankjes uitproberen en dat zal vast helpen met een goede keuze te maken

En weet er iemand waar ik de Proto kan kopen en testen (België en Nederland)

Als de prijs je tegenstaat, tussen Model 2018 en 2020 is er, naast de print, weinig tot niets veranderd. Dus als je een ouder model op de kop kan tikken is dat nog een optie.

Op die manier heeft vrouwlief een mooi boardje kunnen kopen, ipv een lelijk donker ding met een huilend voodoo-poppetje;-) zonder op prestaties in te boeten. En dat voor de helft van de prijs!

*bericht bewerkt door Waah op 18 nov 2019 12:44

Plaats een reactie