skischool gebied Kappe

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Hallo,

Wij gaan binnenkort met onze kinderen naar Winterberg.
We zitten vlak bij skigebied Kappe. Is er ook een skischool die daar les geeft aan kinderen en volwassenen? Op de websites die ik bekeken heb wordt me dat nog niet helemaal duidelijk.

Hebben jullie verder nog tips voor dat gebied?

Hartelijk dank!

Volgens mij heb je alleen bij de brabander en landal skischolen zover ik weet. beide zijn met de auto te bereiken.

De kappe is net ff te lastig voor mensen die nog nooit geskiet hebben.

Volgens mij heb je alleen bij de brabander en landal skischolen zover ik weet. beide zijn met de auto te bereiken.

De kappe is net ff te lastig voor mensen die nog nooit geskiet hebben.

dekkie op 17 nov 2019 17:21

Er zijn een hoop andere skischolen ook hoor in winterberg. Voor de kappe kan je het beste de skischool bij schneewittchen nemen denk ik. Bij elke skischool kan je zowel voor volwassen als voor kinderen les krijgen. Zowel individuele als groepsles.

Born to Ride

Semmler zit in het Schneewittchenhaus.

Grußen aus dem Sauerland

Bij Schneewitchen is een blauwe afdaling. Ik zag ook een stukje voor kinderen. Het is dicht bij de Kappe. Schneewitchen zelf vind ik een leuke uitspanning. Een lekker ruim restaurant, vriendelijk personeel en lekkere koffie (Latte Machiato) voor een mooie prijs. Beter dan het Bobhaus richting de Kappe. Mooi uitzicht, maar een kartonnen bekertje slappe koffie bij de buitenbar vond ik te prijzig.

Bij Schneewitchen is een blauwe afdaling. Ik zag ook een stukje voor kinderen. Het is dicht bij de Kappe. Schneewitchen zelf vind ik een leuke uitspanning. Een lekker ruim restaurant, vriendelijk personeel en lekkere koffie (Latte Machiato) voor een mooie prijs. Beter dan het Bobhaus richting de Kappe. Mooi uitzicht, maar een kartonnen bekertje slappe koffie bij de buitenbar vond ik te prijzig.

Bij Schneewitchen is een blauwe afdaling. Ik zag ook een stukje wat was afgebakend voor de skilessen met kinderen. Het is dicht bij de Kappe en ligt aan de grote weg richting Alt-en Neuastenberg. Schneewitchen zelf vind ik een leuke uitspanning. Een lekker ruim restaurant, vriendelijk personeel en lekkere koffie (Latte Machiato) voor een mooie prijs. Beter dan het Bobhaus richting de Kappe. Mooi uitzicht, maar een kartonnen bekertje slappe koffie voor 4 euro bij de buitenbar vond ik te prijzig.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 17 nov 2019 22:37

Bij Schneewitchen is een blauwe afdaling. Ik zag ook een stukje voor kinderen. Het is dicht bij de Kappe. Schneewitchen zelf vind ik een leuke uitspanning. Een lekker ruim restaurant, vriendelijk personeel en lekkere koffie (Latte Machiato) voor een mooie prijs. Beter dan het Bobhaus richting de Kappe. Mooi uitzicht, maar een kartonnen bekertje slappe koffie bij de buitenbar vond ik te prijzig.

Op de schneewitchen piste kun je inderdaad les krijgen van skischool Semmler. Ik weet dat het ook altijd mogelijk geweest is om les te krijgen op de kappe zelf via de skischool van der Brabander. Ik zou even een mailtje sturen naar de skischool om te vragen of dit nog mogelijk is.

Plaats een reactie