Last minute 31 jan 2020 ervaringen/tips ?

Hoi Allen,

Vraagje, andere jaren boekte we al ruim vantevoren en zocht ik uitgebreid naar een geschikt gebied en appartement/hotel, meestal bij sunweb met busreis.
Echter weten we nog niet zeker of we dit jaar op wintersport gaan ivm andere financiële uitgaven.
Hoe zijn jullie ervaringen met lastminutes?
Scheelt het veel in prijs? Is er nog een ruime keus? Iemand ervaringen met last minutes bij sunweb (met busreis) mogelijk andere aanbevelingen?
We zouden graag met z’n 2en willen gaan. 31 januari. Met de auto is ook een optie maar bus heeft voorkeur. Bij voorkeur gebied met >150 km piste.
Groeten Rob

Mijn ervaring (met sunweb e.d.) is dat je buiten de piekweken plek zat hebt, dus voldoende keuze, maar het valt niet mee om veel scherper te gaan dan vroegboek aanbiedingen of andere acties. Ik zie de prijzen in de laatste weken voor de reis niet veel dalen, ook al boek je zelfs op de dag van vertrek

Mee eens, je hoort vaak verhalen over enorme lastminute kortingen, maar dat zijn vaak uitzonderingen.

Reisorganisaties zijn niet gek, als je echt gegarandeerd dikke korting zou krijgen als je op het laatste moment boekt, dan zou iedereen wachten, terwijl voorspelbaarheid veel meer waard is (en voila, daar is de vroegboekkorting ;)).

Aan de andere kant, de vroegboekkorting heb je toch al niet meer en zeker met de auto ben je zo flexibel als wat en heeft het niet heel veel zin meer om nu te boeken, denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heb hier ook een keer op gegokt. Uiteindelijk was ik toch duurder uit. Mijn ervaring is dat vroegboeken het meeste voordeel oplevert. Kies zelf vaak voor de trein. Zeker op treintickets per ICE International of OBB Nightjet is vroegboeken essentieel. Tarieven stijgen daarna tot drie keer. Hulp of tickets ga je naar: https://goedkoop-treinkaartje.nl

Ook busreizen worden naar mijn weten enkel duurder. Zelf meermaals gebruik gemaakt van InterBus.nu, maar zij hebben ook een beperkt aantal zitplaatsen, opstapplaatsen en bussen per periode.

Met hotels zou je nog weleens mazzel kunnen hebben als je buiten de vakantieperioden boekt. In de vakantieperioden maak je geen kans op goedkopere prijzen. Als je aast op voordelige reizen worden de pakketreizen van aanbieders als kras, sunweb en dejongintra (in mijn ervaring) alleen maar duurder. Conclusie is denk ik: vroegboeken volgende keer!

Plaats een reactie