Dagtochten vanuit Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Eind december ga ik voor het eerst naar het skicircus Saalbach-Hinteglemm. Zelf zal ik verblijven in Hinterglemm. Nu vroeg ik mij af of het op één dag mogelijk is om de oversteek naar Zell am See te maken en dan terug de skibus te nemen naar Hinterglemm? Iemand hier ervaring mee?

Daarnaast zijn ook andere mooie tochten welkom, heb al het een en ander uitgezocht op de pistekaart. Maar het is niet altijd duidelijk te zien of dit makkelijk verbindingen zijn of dat er veel vlakke stukken tussen zitten. Zelf ben ik een gevorderde skiër en ga samen mijn zus die ook gevorderd is en overal veilig naar beneden kan komen maar grote voorkeur heeft voor blauw/makkelijk rood.

Ook andere tips m.b.t. Hinterglemm zijn welkom!

Nou ja ervaring nog niet (de lift is nog niet geopend); maar als je een beetje kunt skieen moet het geen enkel probleem zijn.

Hoewel het een groot skigebied is; kun je vrij makkelijk overal heen skieen. Vanuit Hinterglemm staan wij vaak al rond 10.30u in t dal van Leogang bijvoorbeeld. Ik schat in dat het uiterste puntje van Zell am See rond 11.30-12u wel mogelijk moet zijn.

De meeste pistes in het gebied zijn blauw en makkelijk rood.
De route naar Fieberbrunn heeft wel enkele dieprode stukken.

Leogang is makkelijk te doen; maar Hinterglemm en Saalbach hebben veel heerlijke pistes.
Eind december zal het best wel druk zijn; sta dus lekker op tijd op om nog even van de rust en mooie pistes te genieten.
De lange rode piste bij de westgipfel is een van mijn favoriete pistes in het gebied.

qua apres ski is de Goasstall erg leuk en daar kun je ook voor een schappelijke prijs lekker eten!

Je hebt de Ski Circus Challenge, een tocht door het gebied van Saalbach Hinterglemm etc van zo’n 65km. Je zal er wel een ervaren skiër voor moeten zijn om op tijd terug te komen.

Vroeg opstaan is het devies: het is inderdaad druk!

Het zou te doen moeten zijn. Wij hebben het vorig jaar wel andersom gedaan vanuit Zell am See.

Daar kan je de skiroute pakken naar viehofen en daarna de bus richting Saalbach/Hinterglem. In de middag zijn we weer terug gegaan met de bus.

De genoemde ski circus challenge is ook een interessante. Deze hebben wij vorig jaar ook gedaan. Dit is echter wel vroeg beginnen en geen pauze nemen. Eten hebben wij gedaan met eigen broodjes in de liften

*bericht bewerkt door Chef op 20 nov 2019 10:00

Zell am see geen idee maar het rondje hinterglemm-viehofen-saalbach-leogang-hinterglemm is al een heel leuke tocht via beide kanten van het dal. Ik heb Fieberbrunn er nog niet bij gedaan want die verbinding was er niet de laatste keer dat wij in hinterglemm waren. In het genoemde rondje heb je overigens genoeg opties om extra afdalingen te maken. Afhankelijk van je snelheid is dit in een dag te doen.

🏂

Plaats een reactie