Ski's als opvolger voor de Fischer RC4 120

Onze zoon is 9 jaar, sterke benen en is na twee jaar uit zijn Fischer RC4 Race Junior 120 gegroeid.
Als opvolger zoeken we nu een 130 ski.
De kans is groot dat we volgend jaar misschien al weer nieuwe ski's nodig hebben want er zal ongetwijfeld een keer een spurt aankomen.
Atlas is 1.45 en weeg een kilo of 33.

Zijn niveau?
We maken vaak samen dagtochten. Rood komt hij overal mooi naar beneden, zwart ook, maar dan neemt hij wat meer tijd.
Hij skiet eigenlijk nog met meer plezier naast de piste. Met hobbels en bobbels en kleine sprongetjes etc.
Les heeft hij nu niet meer.
Parallel mag nog wel beter worden, dus dit jaar priveles om bij te gaan schaven (Atlas is geen groepskind).

Wat is een goede keuze, een opvolger waar hij wat uitdaging aan heeft zonder het hem al te moeilijk te maken.
We willen met name dat hij er plezier in heeft. Want dan hebben we samen plezier.
Dingen die ik gezien heb…
Fischer RC4 130,
Rossignol Hero Junior 130.
Nordica Dobermann 130.

Iemand tips? Ik vind het dit jaar voor het eerst moeilijk om een beslissing te nemen.
We maken er in ieder geval 2 weken per jaar gebruik van.

Huur heeft niet direct de voorkeur, tweedehands net spul kan ik niet 123 vinden.
Dus waarschijnlijk wordt het ergens een kinderplan.

Bedankt voor het meedenken!

*bericht bewerkt door Henrike op 20 nov 2019 09:52

It is an amazing world

Mijn jongste was vorig jaar 8 en ook ongeveer die maat. Ze heeft toen K2 Pinnacle Jr gekregen, in 140cm. Als je (volgens zijn aangegeven interesse) meer op off-piste wil focussen een hele fijne kinder ski.
Die zou ik dan meteen in 140cm nemen, in tegenstelling to een piste ski.

*bericht bewerkt door Slim op 20 nov 2019 20:04

Op die leeftijd veel plezier van een Scott rook. Prima op, maar vooral ook heel veel plezier naast de piste.

Edwin van Riel

@Slim vanwaar direct toch de 140?

En nog even een kanttekening… We skieën zelf vooral op de piste. Hij pakt de zijkanten en bospaden mee. Dus hij moet een beetje een ski hebben die alles aardig kan. Niet puur off piste gericht. Dat is bijkomend.

It is an amazing world

Op die leeftijd veel plezier van een Scott rook. Prima op, maar vooral ook heel veel plezier naast de piste.

evr66 op 20 nov 2019 22:06

Als ik op Scott rook Google vind ik niets…

Edit… Gevonden. Ik denk iets te veel focus op off piste voor nu.

*bericht bewerkt door Henrike op 21 nov 2019 19:10

It is an amazing world

@Slim vanwaar direct toch de 140?.

Henrike op 21 nov 2019 10:37

Omdat het een freeride ski is met veel rocker, die skiet makkelijk op (bijna)lichaamslengte, mijn dochter was nog kleiner dan jouw zoon toen ze die kreeg, en geen moment ‘te groot’ geleken voor haar.

Hier mijn oudste toen ze 10 werd, kreeg ze de 150cm op lichaamslengte, en was ook prima:

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/542d66e73217942f17ed8729...

Maar inderdaad, als het niet veel off piste is, dan is de Pinnacle Jr geen goede keus, best breed voor kleine kinderen, en vraagt dus veel kracht en willpower om goed op z’n kant te carven op harde piste.

*bericht bewerkt door Slim op 22 nov 2019 01:15

Bedankt voor de toelichting. Dat wordt hem dan nog niet. De verhouding zal 80% piste zijn. En ik wil niet dat hij de lol verliest. Dat zou ontzettend jammer zijn.

It is an amazing world

Heb vorig jaar mijn zoon van 10 op een paar Rossignol Hero FIS Multi Event nadat ie altijd soepele twintips had. Lengte 139, dwz neuslengte.
Hij is nogal skeptisch voor nieuwe dingen. Toen ik na de eerste afdaling grapte “kom, we gaan weer even je oude skies oppikken” kon ie me alleen maar verschrikt aankijken 😄 Hij wil niets anders meer, skiet opeens technisch veel netter, carved super bochten en speelt er ook mee langs de piste in de diepere sneeuw.
We waren huiverig voor de FIS merking maar dat was dus ongegrond.

Doorgepakt!

Atlas krijgt eerdaags de Atomic Vantage Junior 130
Tevens is hij lid geworden van de kidsclub op de borstelbaan in de buurt.
Puur voor de techniek. Hij mocht gisteren even proberen… en vond het het tofste van de dag (hij had nog een tien gehaald op topo, en een zwemdiploma gehaald, maar het borstelbaan overtrof dat toch allemaal).

null

It is an amazing world

Plaats een reactie