Waarheen?

Hallo wintersporters,

Na er twee jaar tussenuit te zijn geweest wegens een schouderoperatie mogen we dit seizoen weer op wintersport. De vraag is alleen, waarheen? Ik heb aardig wat skigebieden mogen bezoeken waarvan een aantal meerdere keren, voor nu tijd voor iets nieuws. Wellicht hebben jullie een idee?

Even wat achtergrond info:

  • Ik (35) ga samen met mijn vriendin (29) weg
  • We boarden beiden en hebben een redelijk niveau
  • Willen veel km's en tochten maken
  • Zoeken een mooie omgeving (met pittoreske plaatsjes)
  • Het mag lekker gezellig zijn maar liever geen feestbestemming

Skigebieden waar we geweest zijn:
Oostenrijk

  • Kitzsteinhorn - Maiskogel
  • SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental
  • Kitzbühel - Kirchberg
  • Serfaus - Fiss - Ladis
  • Silvretta Arena Ischgl - Samnaun
  • Kappl
  • Zillertal Arena

Frankrijk

  • Portes du Soleil
  • Paradiski
  • Le Grand Massif
  • Les Trois Vallées
  • Les 2 Alpes
  • Tignes - Val d'Isère
  • Les Sybelles

Heel benieuwd en alvast bedankt!

*bericht bewerkt door pimmeelhuysen op 23 nov 2019 17:09

Een keer Italië proberen! Dolomieten. Lange tochten, goed eten, geen Oostenrijkse hoempapa. Best of all worlds.

Val Gardena is zeker een aanrader als je tochten wil maken. (Elke zelf-respecterende wintersporter moet de Sella-Ronda toch wel eens afvinken).

Daarnaast is ook Zwitserland zeker aan te raden als je graag veel km's doet iets duurder dan Oostenrijk en Frankrijk maar dit heeft wel als voordeel dat het vaak veel kalmer is (en dus minder hoeft aan te schuiven en meer km's kan maken). Er is geen betere bestemming voor pittoreske plaatjes en een 'feestbestemming' ga je er zeker niet aantreffen. Zermatt of Verbier (Quattre-Vallées) zijn zeker de moeite waard als het budget het toelaat. Zermatt voor tochten en indrukwekkende uitzichten, Verbier als echt uitdagend gebied maar ook Davos-Klosters en Flims-Laax-Falera zijn zeker de moeite waard.

*bericht bewerkt door RikM op 23 nov 2019 17:50

Voor de mooiste omgeving van de Alpen moet je in Zermatt zijn! Daar krijg je dan ook nog eens een fantastisch en groot skigebied bij, wel niet voor niets, want Zermatt is één van de duurdere bestemmingen in de Alpen.

Oh, en nog even @Wunderkammer voor zijn: Ski Arlberg ;)

Precies, Zermatt. Maar voor de portemonnee en bereikbaarheid ga je lekker in Breuil Cervinia zitten. Val Gardena is ook mooi maar veel drukker.

Wat Josanne zegt: Go Italy!

Aftellen maar!

Serre Chevalier.

Super bedankt allemaal, genoeg mooie keuzes.

Naar Val Gardena was ik al een beetje aan het kijken, dit jaar toch wel een kanshebber. Zwitserland laten we elke keer links liggen, omdat we inderdaad het idee hebben dat het (te) prijzig wordt, maar zo te horen wel ontzettend waard. Zermatt gaat in ieder geval op de wishlist, de rest ga ik eens goed bekijken. Van Serre Chevalier weet ik niets van, ga het nu checken.

Thanks again allemaal, heel fijn!

Zwitserland moet ik ook nog eens doen, maar dat gebeurt als ik ooit geld 'over' heb. Ik weet nog dat ik in Portes du Soleil een keer wilde lunchen. Blijkbaar zat ik aan de Zwitserse kant. Een tosti moest 14 euro kosten, aldus het bord. Ik heb nog maar even verder geskied.

Verder inderdaad: Italië. Staat ook hoog op mijn wishlist (om terug te gaan).

*bericht bewerkt door Mike123 op 23 nov 2019 19:38

Serre Chevalier zeker een aanrader!

Mr. Slow

@Skiwi
Ik hoor altijd dat SkiArlberg slecht is voor snowboarders.
Their loss…
😎

Plaats een reactie