Nieuw pistes

Ik ken de verschillende blogs over vernieuwde liften of nieuwe liftverbindingen maar ik lees vrijwel niets over nieuwe pistes. Misschien staat het antwoord wel degelijk op dit forum of elders op internet maar ik kan het niet vinden. Dus mijn vraag: waar vinden we nieuwe pistes in het seizoen 2019/2020?

PS. Misschien ook niet zo’n gepast item m.b.t. natuurbehoud?

In de topics waar nieuwe liften worden beschreven, worden dan meestal ook de nieuwe pistes benoemd. Althans, daar waar die liften ook nieuw terrein en nieuwe pistes ontsluiten.
Grote verbindingsprojecten waar vanuit de Groene partijen vaak protesten tegen zijn bevatten vaak ook nieuwe pistes. Veel echte gebiedsuitbreidingen zijn er niet zo veel geloof ik.

Saalbach-Hinterglemm heeft een nieuwe lift en piste naar Viehhofen of daar in die hoek; het verbindingsplan van Sölden en de Pitztaler Gletscher kent nieuwe pistes (nog niet aangelegd), en in Frankrijk heeft de nieuwe lift boven Valmeinier, de Sandonnière, ook nieuwe pistes.

Er zijn nieuwe pistes in Paganella, Kronplatz en Val di Sole.

Mr. Slow

Het klopt dat je weinig leest over nieuwe pistes. Die zijn vanwege de milieuwet moeilijk te realiseren omdat pistes erg veel vierkante meter grondwerkzaamheden betekenen en die vierkante meters zijn bepalend bij het toelaten van bouwprojecten
Een piste -in juridische zin- is namelijk meer dan een weide met sneeuw erop.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 24 nov 2019 19:13

@Pizzapunt in galibier thabor hebben ze boven valmeinier een volledig nieuwe helling ontsloten met een nieuwe 6 pers lift. Hierbij hebben ze 2 nieuwe pistes gecreëerd. Het hoogste punt van het gebied is daardoor ook gelijk hoger komen te liggen op 2800m.

In het grand massif zijn ze afgelopen jaren ook flink bezig geweest met nieuwe liften en veranderingen. Qua nieuwe pistes vooral de nieuwe pistes naar de nieuwe coulovrir lift tussen Morillon en Samoens.

Born to Ride

De fleding baan in Westendorf is verlengt en dus ook de pistes daar naar toe.

Volgend jaar komt in Saalbach een nieuw stukje piste om makkelijk van de bernkogel naar de schatberg te komen.
In Gerlos komt dan eindelijk een verbinding om de zwarte piste richting Konigsleiten te omzeilen. Van de Isskogel naar de Moseltret.

In Ischgl zijn de plannen goedgekeurd om de Ravaischer Sallaas te ontsluiten en zo komt daar ook een paar kilometer bij.

Een nieuwe piste of stukje piste is niet zo heel stektaculair; dus logisch dat daar niet zoveel over gepraat wordt.

Maar toch komt er zo ongemerkt elk jaar wel een 10tal kilometers aan piste bij. Aan de andere kant worden pistes ook wel eens geloten of sluiten kleine gebiedjes. Netto zal t elkaar niet veel ontlopen denk ik.

Plaats een reactie