Slalom ski’s

Beste slalom skiers,

Ik ben op zoek naar een paar slalom ski’s maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Mijn lengte 1.77 m en ik weeg 73 kg. Mijn schoenen zijn van Lange RS 130 2018. Maat 39. Ik ski gemiddeld 2 weken per jaar en ik stel hoge eisen aan materiaal. (Prijs/ kwaliteit)

Wat is een goede ski lengte?
En welke ski’s zouden jullie adviseren?

Ik zat zelf te denken aan de Fischer RC4 worldcup SC of de Atomic Redster S9

*bericht bewerkt door Lukep op 24 nov 2019 21:47

De standaard lengte voor een man is 165,maar aangezien je niet heel lang en zwaar bent zou een 160 ook prima kunnen.

De vraag welke slalomski hangt een beetje af van wat je zoekt en hoe goed je technisch skiet. Voor lichter en speelser dan atomic s9 of rossignol st ti. Voor aggressievere ski salomon rush sl of fiscer sc. Voor gedempt en smooth head i.sl of stockli laser sl.

De standaard lengte voor een man is 165,maar aangezien je niet heel lang en zwaar bent zou een 160 ook prima kunnen.

De vraag welke slalomski hangt een beetje af van wat je zoekt en hoe goed je technisch skiet. Voor lichter en speelser dan atomic s9 of rossignol st ti. Voor aggressievere ski salomon rush sl of fiscer sc. Voor gedempt en smooth head i.sl of stockli laser sl.

elisabeth101 op 24 nov 2019 21:53

bedankt! Ik ski vrij technisch! Ik heb nu lang geskied op Fischer progressor 900 170cm maar dat vond ik te lang. Of is het handiger om een korte GS ski te pakken? Ivm eventuele ski opleiding?

Nee je moet wel de juiste ski op de juiste lengte skien. Een gs hoort op lichaamslengte en is wel aan te raden als je nog een opleiding gaat volgen.

De fischer ski die je hebt is geen kei in korte bochten. Dus je zou ook nog kunnen kijken naar een ski die in zn algemeenheid wat wendbaarder is. Bvb head supershape lijn i.speed/i.magnum of Rossignol hero plus ti. Fischer curv dtx. Nordica spitfire pro.

Rare vraag misschien.
Maar waarom een slalom ski @lukeb
Bekijk deze video eens.
https://www.snowplaza.de/weblog/17217-kaufberatung-skitypen-…

Slalom ski’s gewoon op 165 nemen. Daar zijn ze voor gemaakt, zeker als je ze – zoals je lijkt aan te geven – als dagelijkse ski’s wil gebruiken.

Verder zijn het allemaal verschillende beestjes, en hangt het er maar vanaf wat je ermee wil doen zoals @Elisabeth101 al heeft aangegeven. De Elan SLX mag je nog onder de hoofding ‘mellow’ toevoegen.

Als je een slalomski wil, neem dan een slalomski (en niet een GS ski op een veel te korte lengte). Als je er een opleiding op wil doen, zou ik een ander type ski kiezen. Hoeft niet per se een GS ski te zijn (tenzij je meteen door wil naar Landes 1), maar wel iets wat veelzijdiger in gebruik is dan een slalomski. Er zijn genoeg allround pisteski's waar je perfect in Pflug op naar beneden kan de hele dag en dan om 16.00 uur nog eens volle bak op kapot geskiede pistes.
Dynastar Speedzone 12 TI, Nordica Spitfire Pro (of 72 RB als je echt wat pittigs wil), Salomon S/Max 12 of Blast (laatst genoemde voor wat meer pit)…

*bericht bewerkt door GiGi op 25 nov 2019 07:37

Aangezien je zelf al een voorkeur hebt: probeer die ergens uit en neem wat suggesties mee van de andere reaguurders.
Ik persoonlijk ben zeer tevreden met de RC4 WorldCup SC, maar heb geen ervaring met de andere genoemde ski’s

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Heb de Progressor 900 en de RC4 WC SC geskied. Dat zijn twee totaal verschillende ski’s. De Progressor is enorm makkelijk en licht, eerder van het type allround cruiser die ook wel iets meer kan. Doet alle soorten bochten meer dan behoorlijk kort/lang en slippend/gesneden. De RC4 is een vrij stijve, zware en agressieve lat met heel wat rebound. Die vertrekt zonder jou als je even niet oplet en heeft liever gesneden dan geslipte bochten. Geweldig op steile / strakke pistes en op snelheid, maar op lage snelheid en in mindere condities sputtert die behoorlijk tegen en heb je er best wel wat werk aan. Hangt er dus van af wat jij met je nieuwe ski wil doen.

Slalom ski’s gewoon op 165 nemen. Daar zijn ze voor gemaakt, zeker als je ze – zoals je lijkt aan te geven – als dagelijkse ski’s wil gebruiken.

Verder zijn het allemaal verschillende beestjes, en hangt het er maar vanaf wat je ermee wil doen zoals @Elisabeth101 al heeft aangegeven. De Elan SLX mag je nog onder de hoofding ‘mellow’ toevoegen.

Morzel op 24 nov 2019 23:44

ja het worden inderdaad mijn allerdaagse ski’s… ski opleiding ga ik op andere ski’s doen aangezien slalom niet echt fijn is heb ik al vernomen van vrienden op de opleiding.

Plaats een reactie