Kleinwalsertal of Montafon

Hi, we (1 ervaren en 1 redelijke beginner) zoeken voor eind januari 2020 voor 4 dagen skiën een leuke sneeuwzekere bestemming en relatief dichtbij. Nu zijn we uitgekomen op Montafon of Kleinwalsertal. Het zijn allebei deelgebieden maar lijkt me met iemand die nog niet zo lang skiet prima per dag een gebied te skiën of niet? Omdat ik beiden gebieden niet ken zijn tips welkom en vooral welke plaatsen en/of hoteltips in deze gebieden en bij voorkeur dichtbij de piste.
Dank jullie wel.

Ik ben in beide gebieden geweest. Klein Walsertal wat langer geleden dan in Montafon.

Montafon heeft mijn voorkeur. Is m.i. ook geen “deelgebied”, (nagenoeg) alles is daar aaneengesloten.
Als je St. Gallenkirch als uitvalsbasis neemt kun je 's ochtends kiezen aan welke kant je omhoog gaat. Dit is echter geen heel gezellig dorp, dus als je ook voor de gezelligheid gaat zou ik naar Gaschurn gaan, daar is de apresski (en kun je evt. sochtends met de bus naar St. Gallenkirch).

Klein Walsertal is wat langer geleden maar vond het wat beperkter gebied dan Montafon (daarom ook niet weer in Klein Walsertal geweest en wel een paar keer in Montafon).

Sneeuwzekerheid zit in beide gebieden in die periode wel goed.

Wij waren toevallig dezelfde mogelijkheden aan het bekijken. Een vriend en ik zijn behoorlijk fanatiek en maken flink wat kilometers op een dag. Ondanks de goede verhalen lijkt het Kleinwalsertal toch wat te beperkt voor ons. We zitten er nu ook aan te denken om bijvoorbeeld in Au te gaan zitten om zo diverse gebieden van het 3Taler skigebied te ontdekken (Damuls, Warth e.d.). Of het wordt toch gewoon weer Montafon.

Mellau - Damüls is een prachtig gebied met heel brede pistes en veel afwisseling. Relatief weinig hoogtemeters, maar zoooooo mooi

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dank jullie wel allemaal

Dank jullie wel allemaal

Kleinwalsertal is een prima optie. Zeker aan de Heuberg kant is het erg eenvoudig en bij Ifen kan je op elk niveau pistes vinden die allemaal beneden uitkomen (als je als meer ervaren dus lekker zwart of rood wil, kan de beginner de blauwe nemen).

Kanzelwand is heel iets moeilijker, maar eigenlijk nog steeds heel goed te doen, ook als je niet zo goed bent. Allemaal leuke compacte gebiedjes, waar je je prima een dag kan vermaken (of meer). Riezlern is denk ik het beste uitgangspunt.

Het lijken losse gebieden (dat zijn het ook), maar de bussen werken echt heel goed waardoor je in een kwartiertje van t ene deelgebied in t andere bent, dus daarmee vergelijkbaar met verbindingsliften.

Ik had een appartementje op 5 minuten lopen van de lift en de apresski. Ik vond het niet echt wat, maar t was schoon, had een goed bed en een fijne douche en was goedkoop.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Terwijl ik gisteren, voordat ik dit bericht plaatste, nog dacht dat het Kleinwalsertal zou worden, heb ik zojuist Montafon geboekt.
En lees ik nu het mooie bericht van Roy;-)
Dank! Wellicht volgend jaar misschien dan toch Kleinwalsertal.
Fijn skiseizoen allemaal!

Hi, we (1 ervaren en 1 redelijke beginner) zoeken voor eind januari 2020 voor 4 dagen skiën een leuke sneeuwzekere bestemming en relatief dichtbij. Nu zijn we uitgekomen op Montafon of Kleinwalsertal. Het zijn allebei deelgebieden maar lijkt me met iemand die nog niet zo lang skiet prima per dag een gebied te skiën of niet? Omdat ik beiden gebieden niet ken zijn tips welkom en vooral welke plaatsen en/of hoteltips in deze gebieden en bij voorkeur dichtbij de piste.
Dank jullie wel.

Juut op 24 nov 2019 21:51

Ik vind persoonlijk Montafon mooier dan Kleinwalsertal. Is wel wat duurder omdat het dicht bij Zwitserland ligt. Mooie skigebieden. Ook prima voor een minder ervaren skiër.

Terwijl ik gisteren, voordat ik dit bericht plaatste, nog dacht dat het Kleinwalsertal zou worden, heb ik zojuist Montafon geboekt.
En lees ik nu het mooie bericht van Roy;-)
Dank! Wellicht volgend jaar misschien dan toch Kleinwalsertal.
Fijn skiseizoen allemaal!

Juut op 25 nov 2019 22:04

volgens mij is Montafon ook echt heel mooi!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

… We zitten er nu ook aan te denken om bijvoorbeeld in Au te gaan zitten om zo diverse gebieden van het 3Taler skigebied te ontdekken (Damuls, Warth e.d.)…

Jodeldodel op 25 nov 2019 10:41

Ik heb dit jaren zo gedaan. Een appartement gehuurd in Au en van daar uit telkens een berg op. Mellau / Damuls is goed voor 2 dagen. Au 1 a 2 dagen en Warth kan je mits een meerprijs nog uitbreiden met Lech. Dan kan je je nog enkele dagen extra zoet houden 😁.
Het weer kan verschillend zijn per berg, dus keek ik 's morgens naar het weerbericht en gingen we adhv de voorspelling een richting uit.

Have fun!

Je kunt je in beide gebieden prima 4 dagen vermaken en beide gebieden zijn leuk voor gevorderen en beginners. Als je naar Kleinwalsertal gaat zou ik kijken voor een accomodatie in Hirschegg of Riezlern, lekker centraal. Mittelberg is ook leuk (knus en gezellig), maar als je ook richting de Duitse kant wil of bijvoorbeeld naar Ifen (aanrader!) is het ietsjes verder.

In Montafon zou ik voor 4 dagen al bijna keuzestress krijgen waar ik die dagen zou besteden;-) Mocht je daarvoor kiezen, check zeker ook eens Golm of Gargellen. Kleine gebiedjes, maar met een paar hele fijne en lange afdalingen en skiroutes.

Persoonlijk zou ik de afweging maken obv waar je de leukste accomodatie kan vinden voor jouw budget in die periode.

*bericht bewerkt door Erwindb op 26 nov 2019 11:15

Terwijl ik gisteren, voordat ik dit bericht plaatste, nog dacht dat het Kleinwalsertal zou worden, heb ik zojuist Montafon geboekt.
En lees ik nu het mooie bericht van Roy;-)
Dank! Wellicht volgend jaar misschien dan toch Kleinwalsertal.
Fijn skiseizoen allemaal!

Juut op 25 nov 2019 22:04

Oh en ik had hier even overheen gelezen haha;-) veel plezier. Welk dorp is 't geworden?

St Gallenkirch op loopafstand van de lift maar wil zeker ook een dag naar Gargellen. Praktische keuze. Niet zo'n fan steeds weer bus in. Ga zelf het liefste naar St Anton oid dichtbij de piste maar dat is geen fijn gebied voor beginner.

*bericht bewerkt door Juut op 26 nov 2019 11:44

Plaats een reactie