Hoe commercieel moet Wintersporters worden?

Inmiddels een nette 5/3 verhouding. Gaat lekker!

null

Blijkbaar willen ze niet dat mensen de blogs lezen, of er zit hier iemand achter de knoppen die echt de ballen verstand heeft van digitale content en hoe mensen zich op het internet bewegen.

Op een 23 inch monitor moet ik fullscreen twee volledige schermen naar beneden scrollen om bij nieuwe blogs uit te komen.

Eerste wat ik zie is jouw screenshot met dus vijf advertorials, twee blogposts en het weerbericht (toppie), daarna meer dan een volledig scherm met nog meer weerbericht en weerdingen. Dan daaronder pas weer blogs, maar daarvan zijn er weer drie oude weerberichten (mijns inziens nogal overbodig, want ingehaald door actualiteit).

Zoveel blogposts verschijnen ze niet, maar ik heb de knop ‘Meer Weblog Berichten’ nodig om überhaupt nog net op de eerste pagina de interessante Historische Skitocht: Giro della Grande Guerra te vinden. Een blog van 3,5 dag oud met 22 reacties… Deze verschijnt niet eens bij de uitgelichte artikelen aan de rechterkant in een forumtopic, want daar staan de nieuwste blogs (incl. vijf reclames) en een reclame van 1 oktober.

In het hoofdmenu, wat niet echt de vormgeving heeft van een hoofdmenu is niet eens een knop om naar de weblogs te gaan.

Ik heb het bewust een beetje in de gaten gehouden na de kritiek hier, maar er zit echt geen idee achter naar het zich laat aanzien.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Inmiddels een nette 5/3 verhouding. Gaat lekker!

null

sneeuwkabouter op 12 dec 2019 10:21

Lesje internet navigatie voor de boomers. Waar willen sponsors staan? Op de frontpage. Waar kom je niet als je reclame wilt omzeilen. De frontpage.

Klik rechtsboven op forum, Voila alle content zonder reclame artikelen.

En… Shhhht … sponsors weten dit nog niet. Die betalen gewoon voor de frontpage terwijl we daar toch niet komen dus mondje dicht… Win-win voor wintersport.nl en ons.

Al kan je natuurlijk gewoon die ads even aanklikken zo nu en dan voor de Wintersport.nl

Nee he, ik dacht net dat we hier de idiote term boomer nog niet hadden, helaas…

Born to Ride

Op een 23 inch monitor moet ik fullscreen twee volledige schermen naar beneden scrollen om bij nieuwe blogs uit te komen.

FrankW op 12 dec 2019 11:11

Wintersport.nl, klik "forum", klik "weblogs" links.

2 muisklikken en alle weblogs op chronologische volgorde

??

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 12 dec 2019 11:16

Op een 23 inch monitor moet ik fullscreen twee volledige schermen naar beneden scrollen om bij nieuwe blogs uit te komen.

FrankW op 12 dec 2019 11:11

Wintersport.nl, klik "forum", klik "weblogs" links.

2 muisklikken en alle weblogs op chronologische volgorde

??

Sneeuwplank op 12 dec 2019 11:15

Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet een nieuwe bezoeker niet. De hele doelstelling van deze site is toch bezoekers trekken, conversies bewerkstelligen en de returnrate van bezoekers verhogen. Leuk als je mensen hebt die één keer komen, maar als ze niet in één oogopslag kunnen vinden wat ze zoeken, is de kans dat ze terugkomen enorm afgenomen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Op elke website moet je een beetje wegwijs worden. Volgens mij komen er nog steeds voldoende nieuwe bezoekers getuige het forum. Als je wintersport gerelateerde vragen hebt kom je nu eenmaal snel hier uit via google, dus dat werkt prima lijkt mij. Ik herken mij ook totaal niet in de kritiek als frequent bezoeker, en volgens mij zijn jullie dat ook dus doe niet moeilijk, ga via het forum, niks aan het handje.

Het is ook maar net waar jij je druk om maakt. Ten eerste, jouw aanwezigheid hier op het forum is zonder kosten, dat wordt betaald door de sponsoren. Of wil jij € 50 betalen voor een lidmaatschap zonder reclame? Ten tweede, hoeveel moeite is het nou om iets door te scrollen zodat je geen "last" hebt van de advertenties? En dat jij op een 23inch twee volledige schermen naar beneden moet scrollen is een luxe probleem toch? Ik heb een 19 inch scherm en moet dus dan nog meer scrollen! ;)

*bericht bewerkt door Marijnt op 12 dec 2019 12:48

Plaats een reactie