Zoektocht dames ski niveau 6

Beste allemaal,

Mijn vriendin skiet inmiddels alweer zo een 5 jaar op de Atomic Cloud 8 150CM (eerste aankoop ski). Dit gaat prima en het verloopt allemaal comfortabel, maar ze heeft het gevoel dat de ski haar niet naar een volgend niveau kan brengen. Daarom is ze zoekende naar iets nieuws. Na 7 jaar ski ervaring (1-2 weken per jaar Oostenrijk), zit ze ongeveer op niveau 6. Met 62KG, 26 jaar en 1.69M is ze geen krachtige skier, maar de techniek goed en ze komt overal goed vanaf. Korte bochten heeft een voorkeur, makkelijk slippen is belangrijk, hoge snelheid niet nodig en de ski moet vergevingsgezind zijn tijdens oneffenheden/foutjes. Zelf heeft ze een voorkeur naar de Cloud lijn (Cloud 9, 11 of LTD). Over de LTD kan ik vrij weinig reviews vinden, maar worden wel zeer scherp geprijsd. Ook had ik de Salomon W Max 8 in gedachte.

Wat is jullie mening hierover en wat voor andere modellen zouden interessant kunnen zijn? Eerste trip staat gepland naar Ski Alberg met de kerst =)

Alvast bedankt!

Jack

Ik ben zelf heel tevreden met mijn K2 burnin luv 74 van 160 cm. Hele dag skiën zonder moeite. Ik ben echt stappen vooruit gegaan qua techniek en snelheid op deze ski.

*bericht bewerkt door Josanne op 28 nov 2019 20:35

Ik denk dat ze om vooruit te gaan best een maatje langer mag nemen, of zelfs twee, maar met dat laatste zal je wel uitgedaagd worden meer te carven over het algemeen.

Cloud 9 een maat langer is een optie.
Elan Insomnia vond ik zelf en mijn vrouwelijke metgezellen met testen de alleskunner op de piste, maar die wil wel wat meer carven eigenlijk, maar slipt prima.
Head Absolut Joy heeft ook een prima instapniveau en voldoende groeimogelijkheden.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Bedankt voor de hulp. Het is uiteindelijk de Salomon W Max 8 geworden in 155CM. Ze hoopt met de volledige sidewall en houten kern een iets meer sportievere/veelzijdige ski te krijg, die toch nog vergevingsgezind is. Iemand nog meer ervaringen met de Salomon W Max 8? Ik zal haar vragen in december een korte review te schrijven.

Jack

Plaats een reactie