Oakley Prizm Rose of Julbo Reactiv 1-3

Ik zie hier op het forum de Oakley Prizm lenzen af en toe voorbij komen en ook de fotochromatische lenzen van Julbo.

Nu ben ik mij aan het oriënteren op een skibril en vraag ik mij af of er toevallig iemand is die ervaringen heeft met de Oakley Prizm Rose én de Julbo Zebra Light of Reactiv 1-3 zoals die nu heet? Het gaat me even puur om de lenzen, niet zozeer het model bril waar ze opzitten.

Ik heb momenteel een zonnebril voor helder weer en een oranje cat. 2 bril voor slecht weer. Voor die laatste zoek ik vervanging en daarbij vind ik het belangrijk dat ik meer contrast zie, want dat valt mij tegen (bril van de Lidl).

Wat is nu een betere keuze? Dat de Oakley kleuren filtert en meer contrast biedt, spreekt mij aan, maar tegelijkertijd kan deze niet zoveel licht doorlaten als de Julbo lenzen (25-28% versus 17-80%). Biedt de Julbo met hogere lichtdoorlatendheid dan toch niet beter zicht?

Het lijkt me sowieso niet heel gek om een bril te hebben die in meerdere weersomstandigheden kan worden gebruikt, maar ik vind verbeterd contrast bij slechte weersomstandigheden het belangrijkst.

Ik kan niet voor de Julbo lenzen spreken maar ik ben zeer tevreden over mijn Oakley Prizm lenzen, heb ze ondertussen allemaal geprobeerd. Ik zou wel de Rose links laten liggen en direct voor de Hi-Pink gaan, aanzienlijk betere performance bij slecht weer en aangezien je bij goed weer toch een zonnebril opzet zou ik enkel op slecht weer performance focussen.

Ik heb juist liever de rose dan de hi pink. Met die lens is alles veel te fel voor mijn ogen. Ze gaan er zelfs van tranen. Dus met gevoeligere ogen is de pink niet fijn.
Heb de oakley flight deck. Hi pink is te koop hoor😉🤣

Ik heb juist liever de rose dan de hi pink. Met die lens is alles veel te fel voor mijn ogen. Ze gaan er zelfs van tranen. Dus met gevoeligere ogen is de pink niet fijn.
Heb de oakley flight deck. Hi pink is te koop hoor😉🤣

Patrick076 op 30 nov 2019 06:44

Voor hoeveel?

Ik heb juist liever de rose dan de hi pink. Met die lens is alles veel te fel voor mijn ogen. Ze gaan er zelfs van tranen. Dus met gevoeligere ogen is de pink niet fijn.
Heb de oakley flight deck. Hi pink is te koop hoor😉🤣

Patrick076 op 30 nov 2019 06:44

Ruilen voor Prizm Rose?

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik heb juist liever de rose dan de hi pink. Met die lens is alles veel te fel voor mijn ogen. Ze gaan er zelfs van tranen. Dus met gevoeligere ogen is de pink niet fijn.

Heb de oakley flight deck. Hi pink is te koop hoor😉🤣

Patrick076 op 30 nov 2019 06:44

Ruilen voor Prizm Rose?

MountainHugger op 30 nov 2019 14:12

Die heb ik al.

Ik heb in diverse reviews gelezen dat de Rose bij weinig licht niet veel onder doet voor de Hi Pink en tegelijkertijd is de range van die lens ook groter, dus de Hi Pink neem ik niet mee in de vergelijking.

Iemand ervaring met de Smith Photochromic Rose Flash lens (lichtdoorlatenheid 30-50%)? Dat lijkt mij ook een goede optie.

*bericht bewerkt door B-RETRO op 05 dec 2019 11:37

Plaats een reactie