Zoektocht dames gevorderde allround piste ski

Voor mijn vriendin op zoek naar nieuwe ski's, maar door alle aanbod op zoek naar wat hulp, vandaar de post.

Huidige ski's: Nordica Cinnamon Girl '12-'13 156cm.

Specs; ski niveau-7*, lengte 158, gewicht 65kg.

Zoektocht naar sportieve piste ski's, die stabieler voelen bij het opbouwen van de snelheid ("zwaardere, stijvere" ski's??). Voornamelijk skiën van korte tot middel lange bochten.

Iemand tips?

Kijk eens voor een nordica s6.
Mijn partner skied er ook op.
Overjarig vast nog wel te vinden.
Mijn partner is 158cm 58 kilo en heeft hem lengte 150cm. Ski nivo 6 a 7

Lekkere sportieve ski. Carved graag en is ook prima rustig te skien. Heeft met rustig skien ook wel wat meer input nodig.

Korte bochten op snelheid vinden ze heel prettig. Heeft wel een forse rebound.

Succes.

*bericht bewerkt door gijs-van-den-end op 29 nov 2019 18:10

De Salomon S max Blast is een heel toffe ski en heeft geloof ik ook een vrouwenmodel. Ze hebben een hoog plafond, zijn superstabiel en carven graag een hebben mega veel grip.

Ik ben zelf ook erg blij Met m’n Völkl Racetigers GS: erg veel grip en erg stabiel zonder log te worden.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Vraag me niet waarom, maar toevallig op die Nordica Sentra SL6 en SL7 Ti geskied en dan zou ik met een dergelijk niveau zeker de SL7 nemen.

Ik ben erg tevreden over de atomic cloud 12

Ik heb die rare actie uitgehaald samen met @Sjaak27. En ik zou hetzelfde advies geven (als het om de Nordica Sentra-lijn gaat).

Maar er zijn ook veel interessante uniseks-ski’s die in aanmerking komen: Nordica Spitfire TI (1 laag metaal) of Pro (2 lagen metaal), beiden in 156; Dynastar Speedzone 8 CA of 9 CA; Fischer My Curv/Curv TI (zelfde ski, ander kleurtje), etc.

S max 12/blast

@kjiratsiekoedel jij hier… ;)
Overal een beetje S max blaaasssst roepen ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Over de s7 kan ik niks zeggen. Die lijkt me inderdaad weer een stapje sportiever.

Aangezien Sjaak en Gigi er genoeg kijk op hebben dan zal ik zeker hun advies volgen.

Mijn partner is ook nog geen volledig niveau 7 denk ik. Daar zal zeker nog wat verschil inzitten.

*bericht bewerkt door gijs-van-den-end op 29 nov 2019 20:32

Bedankt voor alle reacties!
We hebben ook zelf wat gezocht en kwamen ook uit bij de Head super Joy en Head Epic Joy, iemand daar ervaring mee/mening over?

Voor een skister met niveau 7+ zou ik die head super of epic niet doen. Dat is op zich een leuke lat voor dames met een redelijk tot goed niveau en laat zich zeker lekker cruisen, maar vanaf niveau 7 wil je en kun je meer. En die Heads zitten dan wel aan hun plafond.

Tips (naast wat al genoemd is):
Salomon W max 10 of 12 (of hoe die ook heten tegenwoordig)
Dynastar intense 10 of 12
Waarbij voor beide geldt dat de 12 de high end lat is die meer techniek vraagt, en de 10 wat vriendelijker is maar nog steeds voldoende potentie heeft om te groeien.
Verder nog de K2 luv machine ti 74.

Bedankt allemaal! Na veel lezen etc. neigen we naar de de My Curv van Fischer. Alleen in sommige reviews lees ik dat hij vooral/alleen geschikt is voor de perfect geprepareerde pistes en niet voor de pappige sneeuw aan het einde van de middag. Heeft iemand ervaring met de My Curv’s? Alvast bedankt!

De Mycurv is “maar” 68mm breed. Dat is smal voor hedendaagse begrippen, waar de meeste ski’s al gauw 74 zijn. Ik neem aan dat de recensies daarmee te maken hebben.

Ik vind dit een lastig topic. De Cinnamon Girl is een twin tip beginners ski zie ik. Als de dame in kwestie werkelijk niveau 7 heeft dan was ze met deze ski’s allang vloekend van de berg gekomen 😁 ik vraag me dan dus af wat het werkelijke niveau is.

De My Curv is voor een damesski wel een serieuze ski. Het is het instapmodel van de racelijn van Fischer. Komt dus ook het best tot zn recht met gesneden bochten op strakke pistes. Met een goede techniek ook wel te skien in slechte omstandigheden maar dat is niet waarom je deze ski koopt.

Het verschil met de huidige ski gaat gewoon erg groot zijn en om die reden zou ik eerst e.e.a. uittesten. Is het niveau inderdaad een 7 dan zou de My Curv of Salomon W Blast mooi zijn. Een niveautje lager de K2 72ti of de Head Super Joy, salomon w max 10, dynastar intense 10 etc…

Hoi Elisabeth, bedankt voor je uitgebreide feedback, erg waardevol!

Mbt de huidige ski’s denk ik dat je niet de juiste in gedachten hebt.
De Nordica Cinnemon Girl is een advanced piste ski; https://www.freeride.com/gear/skis/nordica-cinnamon-girl.htm…

Even gekke vraag, maarre: waarom moet het een vrouwenski zijn?

Met ervaring 7+ heb ik het idee dat menig vrouwenski al te flauw is, maar ik heb me daar niet in verdiept. Ik heb de Head Super Joy geskied (vrouwenmodel) en vond die erg leuk (veel grip, makkelijk te skien), maar eigenlijk weinig karakter hebben verder.

(Maar misschien is dat mijn licht-feministische inborst: gewoon lekker met de mannen meeskien. Huppekee, dikke ski’s onder (zonder mooie gouden krulletjes en roze opdruk) en gaan ;))

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Hoi Elisabeth, bedankt voor je uitgebreide feedback, erg waardevol!

Mbt de huidige ski’s denk ik dat je niet de juiste in gedachten hebt.
De Nordica Cinnemon Girl is een advanced piste ski; https://www.freeride.com/gear/skis/nordica-cinnamon-girl.htm…

tombr24 op 9 dec 2019 09:12

Beginner-advanced-intermediate-expert. Linksom of rechtsom is het gewoon niet een heel sportieve ski vergeleken bij modellen die genoemd zijn. Houten kern met in het midden wat carbon, tip en tail rocker. Superlichte en superdraaibare ski. Dat is echt totaal iets anders dan bijna full camber, dubbel titanal en race constructie.
Nogmaals, ik wil er maar mee aangeven dat het verschil groot gaat zijn.

Mijn 1e gedachte is ook de Super Joy van Head. Dan hou je dat lichte en draaibare (dame in kwestie in tenslotte niet heel groot), maar zul je technisch veel meer kunnen.

Plaats een reactie