Zwarte (vrij)dag ;)

Helaas heb ik vandaag afscheid genomen van een 15 jaar oude slalomlatten.
Na weer eens de skitraining op een borstelbaan te hebben opgepakt, had ik deze latjes teruggehaald uit hun pensionering.
Het slalomgeweld zoals uit de gloriedagen van deze latten bleek er echt niet meer in te zetten. Na een paar rondjes zwabberen over de borstels in een poging ze nog rond de palen te krijgen, kon de trainer het niet langer aanzien en gaf me zijn latten. Wat een wereld van verschil…Grip, rebound en stuurgevoel waren onmiddellijk terug. Na een paar runs was het lot van mijn oude latten volkomen duidelijk: finaal terminaal en een enkeltje container. Het is niet anders. Een zwarte dag voor mijn slalomlatjes 😢

Maarrrrr… tevens zwarte vrijdag 😁

Nieuwe Elans SLX zijn inmiddels onderweg 👍

Welkom bij de Elan club.

Hen48

FIS ?

👍

FIS ?

👍

Morzel op 29 nov 2019 16:10

Geen FIS latten dit keer, voor de borstelbaan maatje 160 gekozen, doe er toch geen wedstrijden mee. Gisteren op dezelfde ski gestaan van de trainer en die bevielen goed, dus waarom verder zoeken.
Sneeuwlatten zijn nog steeds FIS.

Veel plezier ermee!
Mijn SLX race zijn intussen ook al wat jaartjes oud (jaar of 7-8), dus halverwege het aftakelingsproces. Misschien volgend jaar op Black Friday ook maar eens shoppen…

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Vandaag gekeken naar Rossignol Nova 10. Is er iemand die ervaring heeft met deze ski?

Qwerty1

Gefeliciteerd @Hessel
Mag dat nog black friday!
Of moet het roetveeg vrijdag zijn 😃

null

Toch bijzonder dat we in een tijd leven dat de techniek ons zo snel inhaalt. Toen ik in 1986 mijn eerste skiles kreeg zei die Oostenrijker in Galtür (part-time boer) dat we ons gelukkig moesten prijzen met onze moderne ski's met nieuwe bindingen. Met dit allernieuwste materiaal was het zoveel makkelijker om skieën te leren dan vroeger. Ik heb tot 1997 ieder jaar geskied en toen 20 jaar niet meer. In 2018 pakte ik mijn huurski's en wist niet wat me overkwam. Alsof ze niets wogen. En zo kort en carving-ski's. En ook nu zeggen ze dat het veel makkelijker is om te leren dan vroeger met deze carving-ski's. Kan het nog beter?

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 29 nov 2019 23:57

1986 is 33 jaar geleden.
Ik mag hopen dat er over 33 jaar wel weer iets is verbeterd.

Ik ken dat gevoel wel @MaartenAmsterdam. Alleen ben ik wel meegegroeid met de carve ski. Alleen qua skitechniek nu ook aan het inhalen.

@DrPhil

Van '97 tot 2018 is 21 jaar.

Dichten kan je beter dan tellen hé. 😉😆

Born to run. B.S.

Plaats een reactie