Tips wintersport januari en andere activiteiten

Hallo forum lezers,

In januari willen wij graag voor het eerst op wintersport. Ik heb een aantal keer geskied in indoorhallen in Nederland en Duitsland. We zijn dus op zoek naar een gebied dat geschikt is voor beginners en ook gezellig apres ski heeft. We zaten te denken aan Oostenrijk in de omgeving zillertal, gerlos, konigsleiten. Naast een aantal dagen skiën, lijkt het ons ook leuk als we er wat andere activiteiten kunnen ondernemen. We zagen bijvoorbeeld een hike rondom Schlegeisstausee in Zillertal. Maar ook lekker rondtouren, langlaufen, sauna, gezellig dorp bezoeken lijkt ons leuk.

Heeft iemand tips voor een gebied waar wij zowel kunnen skiën als beginners als andere activiteiten kunnen ondernemen? Of heeft iemand ervaringen met Zillertal?

Ik hoor het graag! :-)

Bij Bramberg am Wildkogel is de langste (verlichte) rodelbaan van Europa, 14 kilometer lang!
Absoluut een aanrader om een middagje (of avond natuurlijk) de ski's om te ruilen voor een sleetje!

Is heel goed te doen vanaf Königsleiten, Gerlos etc.

*bericht bewerkt door Tukkertje93 op 30 nov 2019 14:25

Als je voor de 1e keer gaat en je wilt ook nog wat leren buiten alle gezelligheid kan ik je dit aanbevelen:

https://www.skiexperience.nl/onze-experiences/techniek-en-fu…

When life gets too complicated.... SKI

In krimml hebben ze in de avond ook een wandeling met fakkels naar de watervallen daar.

Plaats een reactie