Opzoek naar Ski´s. 205 cm 105 kg

Hallo

Ben op zoek naar mijn eerste ski´s. Ben 205 cm en 105 kg.
Ski 2/3 keer per jaar, al 5 jaar lang. Zit op niveau 6/7.
Ski altijd op de piste, en mag graag grote bochten maken.
Kom allerlei soorten ski´s tegen, weet niet goed welke ik kiezen moet.

Heeft iemand advies?

Ja uitproberen, bijvoorbeeld in Zoetermeer

Testen! Suggesties: Rossi lt Ti en blizzard firebird src. Beetje stevige consumer gs latten zouden in de smaak kunnen vallen.

Edwin van Riel

Testen! Suggesties: Rossi lt Ti en blizzard firebird src. Beetje stevige consumer gs latten zouden in de smaak kunnen vallen.

evr66 op 30 nov 2019 21:25

De SRC past niet echt bij de voorkeur voor grote bochten… Dat is namelijk de consumenten SL-lat.

Een consumenten GS zou zeker kunnen passen.

*bericht bewerkt door GiGi op 30 nov 2019 21:35

Sorry, klopt, dacht meer WRC.

Edwin van Riel

Skiessentials.com vermeld altijd de lengte en het gewicht van hun testers, en ze hebben er verscheidene die hetzelfde wegen als jij @oleeinnar (230lbs)

Ik heb voor (ongeveer) zo’n postuur hier eens een Atomic GS geadviseerd gekregen, nog steeds veel plezier van!

Testen! Suggesties: Rossi lt Ti en blizzard firebird src. Beetje stevige consumer gs latten zouden in de smaak kunnen vallen.

evr66 op 30 nov 2019 21:25

De SRC past niet echt bij de voorkeur voor grote bochten… Dat is namelijk de consumenten SL-lat.

Een consumenten GS zou zeker kunnen passen.

GiGi op 30 nov 2019 21:32

Bedoel je dan de WRC?

Dat is de consumenten GS-lat van Blizzard inderdaad. Elk merk heeft er een. Verschillende karakters wel…

Dat is de consumenten GS-lat van Blizzard inderdaad. Elk merk heeft er een. Verschillende karakters wel…

GiGi op 3 dec 2019 18:57

Bedankt, weet je nog andere ski’s waar ik naar zou kunnen kijken?

Ik zou kijken naar de wat meer allrounde, niet al te heftige consumenten GS ski’s als de Rossignol Hero Elite LT TI, Elan GSX, Atomic Redster G9. Of wat meer allround modellen als de Nordica Spitfire Pro of 72 RB.

Plaats een reactie