Dutch Bootfitter

Ik vind het een beetje gek dat iedereen altijd met een Fischer schoen thuiskomt. Alsof iedereen in een Fischer past…en ze vacuumfitten totdat ze wel passen werkt maar tijdelijk. Ervaringsdeskundige hier.

elisabeth101 op 5 dec 2019 18:26

Kan je het “tijdelijke” wat nader toelichten? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Kan er wellicht mijn voordeel mee doen in de toekomst; ik ski de Fischer
MY RC Pro 110 vacuum full fit namelijk.

mama on a mission in the snow

Ze bedoelt dat als je een smalle enkel in een brede leest doet en met Fischer vacuüm ze laat ‘krimpen’, dan gaan ze naar verloop van tijd ruimer worden. Of dat met DBF te maken heeft zal ik zeker niet zeggen maar Fischer voert wel de boventoon in hun verkoop.

Ook zou je kunnen filosoferen waar je startpunt zou moeten liggen als bootfitter. Pak je bij een brede voet met smalle hak een smalle leest die je uitdeukt of pak je een brede leest die je indrukt. (Rekening mee houdend dat alleen Fischer kan indrukken tot op zekere hoogte).
Is per voet een andere afweging maar er zullen zeker basisregels voor zijn in het bootfitten. Ik kan niet oordelen of bij mij de juiste schoen gekozen is, wel dat er wederom hiellift plaatsvind, ook al is het minimaal. En dat is al nadat ik de hak een extra keer heb laten opvullen. Blijft dus terugkomen.

Hier ook ervaring.

Overigens kun je altijd terug, super service!

Tijd voor een uitpakparty?!

(Rekening mee houdend dat alleen Fischer kan indrukken tot op zekere hoogte)
Heel waar! Mijn Fischers waren na 2x krimpen nog steeds te ruim op mijn hiel. Hakjes hielpen ook niet. Nu heb ik er zelf een dun tussenzooltje ingelegd. Speling weg.

Ik vind het een beetje gek dat iedereen altijd met een Fischer schoen thuiskomt. Alsof iedereen in een Fischer past…en ze vacuumfitten totdat ze wel passen werkt maar tijdelijk. Ervaringsdeskundige hier.

elisabeth101 op 5 dec 2019 18:26

Kan je het “tijdelijke” wat nader toelichten? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Kan er wellicht mijn voordeel mee doen in de toekomst; ik ski de Fischer
MY RC Pro 110 vacuum full fit namelijk.

Skimams op 5 dec 2019 18:45

Wat Gaston zegt. Ik heb eens een Fischer vacuum fit laten aanmeten. Uit de doos was die shell te breed voor mij - deze is toen smaller gemaakt met fitten. Na het fitten voelde het super. Maar na pakweg 20 skidagen begon alles veel te ruim te zitten. Ik vermoed dat er toch ergens weer wat uitloopt of gaat lubberen. Toen nog eens een foam binnenschoen geprobeerd, ging weer een tijdje goed en daarna hetzelfde gedoe. Ik wil er maar mee zeggen dat je dan beter een shell kan kopen die uit de doos goed past. Liefst zo min mogelijk aanpassen.

ps. ik ben niet bij DBF geweest, dus daar kan ik niks over zeggen. Service schijnt goed te zijn.

Ah okay, dankjewel voor de toelichting. Begrijp nu wat jullie bedoelen. Verwacht niet dat ik daar last van ga krijgen. Mijn Fischers zaten me meteen als gegoten gelukkig. (Overigens bij Skicentrum Heemskerk geweest; mijn 2 racers hebben daar zeer goede ervaringen met fitten v hun schoenen en daar hebben ze een zéér ruime collectie schoenen, voor elk wat wils).

mama on a mission in the snow

Eens met de dingen die worden gezegd over de Fischers. Ik ski zelf naar volle tevredenheid op de Curve 130 Full Fit (gekocht bij Norbert Maier Sport in Rotterdam). Na ongeveer 4 weekjes op de ski’s begon ik ook speling te voelen. Kosteloos opnieuw kunnen laten fitten en afgelopen week zaten ze weer zoals voorheen. Een goede zaak geeft deze service achteraf ook mee. Verder geen ervaring met de DBF maar naar horen zeggen ook een prima zaak.

Goedenavond (vanuit Eben im Pongau),

Excuses voor m’n late reactie. Jullie kunnen je hopelijk voorstellen dat het razend druk de afgelopen weken.

Voor €590,- krijg een een skischoen naar maat van Fischer. Het gaat altijd om een hi-end model met een flexwaarde van minimaal 120 voor de heren en 110 voor de dames.
Deze prijs is inclusief een orthopedische sportzool van SuperFeet. en een podologisch-consult, wat wij dan weer een assessment noemen (om het makkelijk te maken). Dit kan zelfs inhouden dat we een echo maken van je voeten. Wanneer er sprake is van een pathologie (afwijking in de voet) kunnen wij een podologische steunzool maken welke wordt vergoed door je zorgverzekeraar. In dit geval wordt het bedrag van de steunzool in mindering gebracht op de 590,-.

Naast de expertische (https://www.bootfitter.nl/category/bootfitting_blog/…) geven wij een ‘life-time warranty’ op de fit. Dus voel je naar vier jaar nog een drukpunt of (zoals laatst een politieman die zijn enkel had gebroken) dan is de refit gratis.

Wij kozen voor Fischer vanwege het Vacuum systeem maar dat is slechts het vehikel. Bovendien gebeurt het vaak zat dat we mensen door sturen naar een collega. Of omdat ze bv all mountain ervaring zoeken (Menno Koelewijn) of een hun voet meer geschikt is voor een Lange schoen (naar Heemskerk of Norbert Mayer).

Voor Strolz geldt ongeveer hetzelfde al is dat altijd inclusief een custom sportzool. Dat is nou eenmaal de regel vanuit Lech.

Zijn er nog vragen?

Ik wens iedereen Pijnloos Skiën en tot volgend jaar!

Marco-Paul Breijer
DucthBootFitter

Date your skis but marry your boots

En als je liever een lagere flex wil dan 120?

@DrPhil goeie vraag!
Onze klanten zijn over het algemeen goede skiërs dus het komt niet vaak voor. Maar als dat een wens is dan zijn er drie opties: of ik versoepel de schoen. Dan kan ik zelfs lateraal en mediaal een andere waarde meegeven. Of ik bestel het zelfde kwaliteit model in een lagere flex (dit is niet altijd mogelijk). Of als een klant echt een instapmodel wil < flex 80 dan moet hij naar een skiwinkel.

Nou is onze idee over flex wel ietwat afwijkend dan die van de gemiddelde skiwinkel zie hier: https://www.bootfitter.nl/bootfitting_blog/scheenbeenpijn-ti…

Date your skis but marry your boots

Interessante uitleg, bedankt. 👍👍

Bla, bla, bla.

@marco-Paul, en hoe bij mensen met een normale dorsaalflexie (en toch scheenbeenpijn)?

@marco-Paul, en hoe bij mensen met een normale dorsaalflexie (en toch scheenbeenpijn)?

DrPhil op 28 dec 2019 14:58

Kan ook wanneer je onderbeen (tibia) roteert of wanneer je scheenbeenspier (tibialis anterior) wordt overprikkelt door bijvoorbeeld overmatige tractie.

Date your skis but marry your boots

Thnx. Overmatige tractie, wat is dat in jip en Janneke taal?

Thnx. Overmatige tractie, wat is dat in jip en Janneke taal?

DrPhil op 28 dec 2019 19:38

Dat er te hard wordt getrokken ofwel aan de aanhechting van de spier (aan het scheenbeen) ofwel aan de pees van deze spier die aanhecht aan de binnenkant van je voet. Als je je voet helemaal buigt, dus je tenen omhoog trekt richting onderbeen dan kan je deze pees zien aanspannen in de overgang van je onderbeen naar de wreef van je voet.

Date your skis but marry your boots

Aha. Wat kun je daar tegen doen?

Aha. Wat kun je daar tegen doen?

DrPhil op 29 dec 2019 14:55

Langskomen in Amsterdam ;-)

Date your skis but marry your boots

Aha. Wat kun je daar tegen doen?

DrPhil op 29 dec 2019 14:55

Langskomen in Amsterdam ;-)

Date your skis but marry your boots

Vooralsnog tevreden, echter is het communiceren met de Dutch Bootfitter erg lastig… Telefonisch slecht bereikbaar en op e-mail wordt niet of nauwelijks gereageerd…

Wellicht komt het door de drukte, maar hier kan voor het maken van (vervolg) afspraken nog behoorlijke vooruitgang worden geboekt!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Het gaat er toch om of de schoen goed zit? Dat betekent dat merk niet uitmaakt lijkt me. Wel zijn er verschillende pasvormen en ik weet uit ervaring dat een hoge wreef en Fischer meestal geen goede combinatie is. Het lijkt me dus sterk dat iedereen altijd met een Fischer tevreden de deur uit loopt.
Begin gewoon met een goede shell fit. Als die in basis redelijk goed is dan zijn er maar weinig aanpassingen noodzakelijk.
Wat TS ook doet, ik wens hem (net als ieder ander) goed zittende boots toe!

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 09 jan 2020 19:12

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Vooralsnog tevreden, echter is het communiceren met de Dutch Bootfitter erg lastig… Telefonisch slecht bereikbaar en op e-mail wordt niet of nauwelijks gereageerd…

Wellicht komt het door de drukte, maar hier kan voor het maken van (vervolg) afspraken nog behoorlijke vooruitgang worden geboekt!

Jeffvdv op 9 jan 2020 18:55

He Jeff we waren met kerst en oud en nieuw gesloten. Zijn net (7 januari) weer begonnen. Ik heb de email van Dicky van 3 januari gezien en een reactie volgt asap.
De afspraken agenda op de site staat wel altijd open.

iig geval de beste wensen voor 2020

Date your skis but marry your boots

Ik dacht al, die zijn de hele winter aan het skiën 😜

Dan komt het goed! En hetzelfde voor 2020 uiteraard!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie