Bril met vizier of goede bril?

@joost7 op mijnsportbrilshop.nl

Edwin van Riel

Ook helm met vizier geprobeerd. Sneeuw kwam naar binnen. Blind op de berg is kut. Nooit meer doen.

Ook helm met vizier geprobeerd. Sneeuw kwam naar binnen. Blind op de berg is kut. Nooit meer doen.

Skadi op 7 dec 2019 11:53

Heb je waarschijnlijk geen goede gehad. Ikzelf ski al jaren met een kask met vizier en soms met een goggle maar ik vind helm met vizier echt veel fijner. Nooit last van sneeuw, beslaan of iets dergelijks. Maar pasvorm (vooral aansluiting op gezicht) is belangrijk.

MW Janssen

Heb er vorig jaar een aantal getest (met vizier) bij testweekend in Solden, was er niet kapot van. Wil ook gewoon simpel kunnen vervangen na een buiteling in de poeder. Dan is een extra goggle in de rugzak per 2 personen gewoon een handiger oplossing.

Edwin van Riel

Ook helm met vizier geprobeerd. Sneeuw kwam naar binnen. Blind op de berg is kut. Nooit meer doen.

Skadi op 7 dec 2019 11:53

Heb je waarschijnlijk geen goede gehad. Ikzelf ski al jaren met een kask met vizier en soms met een goggle maar ik vind helm met vizier echt veel fijner. Nooit last van sneeuw, beslaan of iets dergelijks. Maar pasvorm (vooral aansluiting op gezicht) is belangrijk.

mwjanssen op 7 dec 2019 12:09

Ik had een Alpine Atellas, dus aan de prijs heeft niet gelegen… de helm zat lekker maar ik weet niet waar ik op had moeten letten qua aansluiting op gezicht. Ik had Alpine een bericht gestuurd met een vraag om advies en die reageerden "We are a B2B company and do not handle requests from consumers." Bullshit, ze maken consumentenproducten. Gelukkig had ik 'm via Amazon.de gekocht, en ondanks dat dat aan 't eind van het seizoen was en ik dus pas een jaar later dit bericht stuurde kreeg ik zo m'n geld terug, no questions asked.

Heb daarna maar Oakley goggles gekocht en inderdaad wel gepast.

https://www.keller-sports.nl/p/alpina-attelas-visor-qvm-WSHA…

*bericht bewerkt door Skadi op 07 dec 2019 17:52

Prijs zegt niet altijd alles zeker als die niet goed past. Volgens mij is t belangrijkste dat t vizier (onderkant) op wangen aansluit en ook dat die goed bij de neus goed zit. Eigenlijk zoals een goggle. Als je kieren hebt dan is het volgens mij niet goed ivm tocht en sneeuw. Voor mij voelt t als een skibril alleen is t in de lift ed handig om ff omhoog te klappen.

MW Janssen

eens. ik wilde die omdat iemand die ik kende erg tevreden was over de quattro varioflex lens op zn goggle. maar ik kon die helm nergens vinden waar ik m kon passen. online besteld, zat heerlijk op mn hoofd, maar niet naar aansluiting wangen gekeken en dat stond er ook nergens bij oid.

Ik heb vorige week de Head Savor op gehad, en wat een fijne helm zeg! Ik wilde m niet meer af doen. Dus die gaat het worden, geen gezeur over de prijs, het moet gewoon fijn zitten.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

De Atomic Savor bedoel je?

Gut, ja die bedoel ik :P

null

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Weet je wat die voor pasvorm heeft? Voor ovale of ronde hoofden?

Goh, goede vraag. Ik gok op ovaal, maar ik weet het niet zeker. Hij zat bij mij echt onwijs lekker, nog weer veel beter dan de Salomon Mirage. En die vond ik al fijn :)

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

De salomon visor helmen worden inderdaad als ovaal geadverteerd, en het zou me niks verbazen als de Atomic visor helmen dezelfde pasvorm hebben (ze hebben wel meer dingen die hetzelfde zijn). Ik zal eens ergens gaan passen.

Ik heb m binnen en wat ben ik er blij mee!! De helm zit echt zo fijn. Nog een week wachten en dan gaan we op pad.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Plaats een reactie