cursus weerkunde

Ik wil meer leren over t weer (in de bergen).

Er staan op deze site natuurlijk diverse blogs over (de relevante volgens mij niet helemaal eenvoudig bij elkaar te vinden, als dat wel zo hoor ik t graag). Maar ik was benieuwd of mensen tips hebben voor cursussen (of boeken) over dit onderwerp?

Of gewoon een cursus van Roel en Henri? Een (of meer) avond(en) ergens centraal in het land in een zaaltje. Met wat interactie, oefeningen met stromingspijlen intekenen, drankje na…

Goed idee @Roel. Leuk! Wanneer doen we dit? ;)

Oh, top plan!

Yeah, lijkt mij ook leuk en interessant.

linda

@GiGi we hebben een paar jaar geleden al eens met die gedachte gespeeld. We zullen het er eens over hebben.

@kjiratsiekoedel hier staan verschillende achtergrondartikelen bij elkaar onder “Sneeuw- en weercondities”: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/314437/de-beste-fo…

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@GiGi we hebben een paar jaar geleden al eens met die gedachte gespeeld. We zullen het er eens over hebben.

@kjiratsiekoedel hier staan verschillende achtergrondartikelen bij elkaar onder “Sneeuw- en weercondities”: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/314437/de-beste-fo…

Roel op 3 dec 2019 18:45

Dank voor de lijst!

Alweer jaren geleden dat ik een front moest intekenen, dus beetje weggezakt.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Leuk idee. Meteorologische kennis. Daar hebben we te weinig van. Het moeilijkste onderwerp in de aardrijkskundeles, vond ik.

@GiGi we hebben een paar jaar geleden al eens met die gedachte gespeeld. We zullen het er eens over hebben.
[mention=“1082”]

Roel op 3 dec 2019 18:45

Lijkt me leuk! Als zweefvlieger al behoorlijk wat parate kennis maar op het gebied van sneeuw en specifiek onze alpen lijkt het me erg leuk en leerzaam om verder te verdiepen :)

poedermeneer

Hier ook interesse…

knowledge is powder

JA ! lijkt me heel zinvol en super interessant!
als zeiler al wat wel kennis en info over het varen op open en groot water, maar in de bergen is het toch even anders…
absoluut interesse hierin!

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Ik heb ook interesse mocht het ervan komen. Ik ben al jaren doorgewinterde ‘weeramateur’. Ik heb zelf enkele weerstations, ik ben de oprichter van een landelijk netwerk van amateur weerstations. En voor de zakelijke (voornamelijk agrarische) markt heb ik samen met partners een compleet nieuw weerstation ontwikkeld. Dus ik zit flink in ‘het weer’.

Van de meteorologie heb ik een (redelijke) portie basiskennis. Maar ik hou me niet bezig met het opstellen van weerberichten. Zeker het weer in bergen vind ik boeiend. Daar kan en wil ik nog veel meer over leren.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

lijkt me een top idee.

Sterk werk Ive.
even er achter zitten en hier kan zeker iets uit de bus van komen

Ook interesse. Ooit een cursus gedaan via de nkbv, opfrissing is welkom.

We gaan dit oppakken! Dat zal wel volgend seizoen worden maar we houden je op de hoogte.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel
Gezien het abrupte einde van dit seizoen, mogelijk dat dit naar voren gehaald kan worden. Fysieke bijeenkomsten zijn natuurlijk op dit moment niet mogelijk, maar mogelijk al online (deel-)cursussen??

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Roel
Gezien het abrupte einde van dit seizoen, mogelijk dat dit naar voren gehaald kan worden. Fysieke bijeenkomsten zijn natuurlijk op dit moment niet mogelijk, maar mogelijk al online (deel-)cursussen??

Veenhoorn op 17 mrt 2020 12:47

Ik snap je vraag. We moeten de cursus echter nog gaan opzetten dus het gaat zeker niet voor de zomer lukken. Maar het staat zeker in de planning, we houden jullie op de hoogte.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Leuk @Roel, ben benieuwd ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 17 mrt 2020 14:20

Edwin van Riel

Plaats een reactie