Tips begin maart en Apres ski

Goededag,

Momenteel zijn wij (een groep van waarschijnlijk 7 heren en dames) opzoek naar een wintersport bestemming.
Zoals ieder ander zoeken wij een dorp met bruisende apres ski en natuurlijk een mooi gebied om te skiën. We willen waarschijnlijk 7 maart vertrekken, nog gevolgen voor het gebied? Denk aan gezelligheid en sneeuwzekerheid en -kwaliteit. En is een week later nog goed te doen? Prijzen dalen in maart snel.
Verder zijn we een groep waarvan de helft ervaren skiër/snowboarder is en de andere helft voor het eerst gaat. Het is dus handig om makkelijk alleen terug te kunnen keren naar het verblijf mocht deze of gene er genoeg van hebben die dag.

Verblijven in de bekende dorpen zoals Saalbach, Hinterglemm, Sölden etc. zijn vrij prijzig.
Heeft iemand ervaringen en/of aanbevelingen voor gebied, dorp en misschien wel een dorp buiten de duurdere bekende apres ski dorpen. Misschien is er wel een goede pendel geregeld tussen het bekende duurdere en goedkopere dorp? Ik heb daar weinig ervaring in en zie door het bomen het bos niet meer…

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en aanbevelingen!

Groeten,

Sven

Kirchberg is redelijk goedkoop en hoger op de berg redelijk sneeuwzeker. Wellicht zijn niet alle dalafdalingen meer open; maar waarschijnlijk wel.

Skiwelt kan ook; maar is iets zongevoeliger.

Je kan ervoor kiezen om naar Ischgl te gaan maar te verblijven in een van de omliggende dorpen zoals Galtür of Mathon o.i.d. Er zijn dan skibussen die gratis van en naar Ischgl gaan. Ischgl zelf zal wat prijziger zijn maar, dan heb je wel een top gebied met sneeuwzekerheid. Het enige probleem is dat de dalafdaling voor een beginner lastig kan zijn.
Maar ik denk dat Ischgl aan de meeste eisen voldoet.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Zoals ieder ander zoeken wij een dorp met bruisende apres ski …

Sven

svenvreugd op 5 dec 2019 10:43

haha, zoals ieder ander ;)
Je kunt eens rondkijken in Koningsleiten. Niet al te moeilijk daar voor de beginners.

*bericht bewerkt door Matthieu op 05 dec 2019 11:43

Aftellen maar!

Bedankt voor alle reacties tot zover, top tips!

in een van de omliggende dorpen zoals Galtür of Mathon o.i.d. Er zijn dan skibussen die gratis van en naar Ischgl gaan.

Svenski97 op 5 dec 2019 11:39

Ook zeker interessant om te bekijken zolang de verbinding maar goed is met bussen, thanks.

Met een beetje speurwerk kom ik op een Frans dorpje Saint Sorlin d’Arves uit. Het gebied Les Sybelles is een stuk goedkoper, veel kilometers en apres ski? Iemand ervaring met dit gebied en/of apres ski in dit dorp?

Het gebied Les Sybelles vinden wij qua skiën top, maar qua apres ski hebben wij er eigenlijk niks zien gebeuren.

Wat is jullie budget? Misschien kan ik wel iets voor jullie betekenen. Op zowel 7 als 14 maart. Qua sneeuw zit je eigenlijk overal nog wel goed dan…

Wat is jullie budget? Misschien kan ik wel iets voor jullie betekenen. Op zowel 7 als 14 maart. Qua sneeuw zit je eigenlijk overal nog wel goed dan…

Bennie op 5 dec 2019 12:04

We zitten meer in de oriëntatiefase. Mijn vriendin is momenteel aan het afstuderen en is nog maar de vraag of ze er een week tussen uit kan. We hopen hier volgende week uitsluitsel van te ontvangen.
Ik denk dat tot 600 euro inclusief skipas een mooi budget is (excl reis)? Het zullen 3 stelletjes zijn een één single. Bij voorkeur een aparte slaapkamer voor de stelletjes (ten minste 3 slaapkamers of aparte appartementen).

Waar moet ik aan denken, zit je in een (reis-)organisatie? Of heb je een airbnb of iets dergelijks in de bergen? Ik ben benieuwd!

Het gebied Les Sybelles vinden wij qua skiën top, maar qua apres ski hebben wij er eigenlijk niks zien gebeuren.

xrosadanielle op 5 dec 2019 11:59

Hmm ja precies dat idee had ik ook, thanks!

Als de single niet degene is die standaard het langste opblijft, is het fijn als die ook een eigen kamer heeft.
(Singles vinden het best vervelend als zij wel hetzelfde betalen, maar altijd op de bank moeten slapen in de woonkamer en pas naar bed kunnen als alle anderen ook gaan slapen).

Wij zijn een aantal jaar geleden naar Mayrhofen gegaan met een groep van 8 man. Beetje dezelfde samenstelling als die jij schetst. Gebied heeft voor ieder wat wils. Ons is het zo goed bevallen dat we aankomende Maart weer teruggaan met een groepje van 4. Ik zou persoonlijk wel 7 Maart gaan en niet een week later. Sneeuw kan in Maart erg hard smelten als de temperaturen hoog zijn. Je hebt sowieso geen dal afdaling in Mayrhofen, maar ook boven kan de sneeuw later in het seizoen minder worden.

Het dorp is een lange straat met diverse kroegjes en direct naast de lift heb je de Ice bar. Veel fouter dan dat wordt de apres-ski niet. Voordat je de lift naar het dalstation pakt aan het einde van de dag kan je ook bovenop de berg nog wat drinken bij de Pilsbar. Hierna hoef je niet meer te skiën of boarden, dus geen gevaarlijke afdalingen. Voor ieder wat wils dus.

Voor 600 euro kan je prima wat vinden. Je kan direct op de site van Mayrhofen zoeken, maar het aanbod van grote appartementen is niet heel groot. Je kan ook twee losse appartementen boeken uiteraard.

Mocht je richting Frankrijk willen dan kan ik aanraden: Les Sybelles, Saint Francois Longchamps en Flaine. Hier ben ik ook aantal malen geweest maar meer als extra vakantie. Oostenrijk heeft toch de voorkeur.

Andere gebieden in Oostenrijk die wij erg mooi vonden: Schladming (met de grootste apres-ski tent van europa aan de voet van de berg), Serfaus en Ischgl van 10 jaar terug. Het huidige Iscghl is voor mij een beetje te ver doorgeschoten en ik ga er ook niet meer heen, maar het heeft wel alles te bieden wat jullie zoeken. 600 euro ga je alleen midden in het dorp niet vinden.

Mayrhofen, Königsleiten of Westendorf. Qua prijs meestal ook prima te doen. Half maart zou ik me nog niet druk maken om de sneeuwomstandigheden.

Mayrhofen, Königsleiten of Westendorf. Qua prijs meestal ook prima te doen. Half maart zou ik me nog niet druk maken om de sneeuwomstandigheden.

Tiny-M op 5 dec 2019 14:34

Inderdaad , niet te druk maken over sneeuw .
Komt 7 maart nog zeker wel goed .
Dacht nog aan Flachau , en gerlos. Maar vooral ook mayrhofen, en kirchberg !

Sölden, misschien wat duur , maar aan de rand van het dorp is nog wel wat nice price te krijgen denk…

Overigens een week later zal ook nog geen probleem zijn .

Gebrui mooie deals van reisorganisaties , of mooi aanbod van de vvv sites van de dorpen …

Succes

*bericht bewerkt door Eisbeer op 05 dec 2019 19:05

Flachau inderdaad, Skiwelt wellicht ook een goede optie. Ligt er ook aan wat je exact zoekt en of het bijvoorbeeld heel Hollands moet zijn… 7 maart zou ik werkelijk alles nog blind durven boeken, hooguit wat papsneeuw in de middag maar dan duiken jullie toch de apresski in :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het juiste antwoord is: overal.

Begin maart is het nog volop winter en kan je quasi overal in de Alpen in zeer goede condities skiën. Voor goede après-ski kan je terecht in de usual suspects. ;)

*bericht bewerkt door Arnh op 06 dec 2019 17:16

Ik ben een paar keer in Saint Sorlin geweest. Iedere keer in Maart. De kondities waren telkens goed. De prijs van de vakantie trouwens ook(busreis, Sunweb). Het skigebied is tamelijk ruim, je kunt verschillende plaatsen bereiken.
Mochten jullie erheen gaan, houd ik me aanbevolen.
Met vr. groet.
Wim Schouten

Mocht je van Limburgse muziek en een feestje houden: Die week staat Rowwen Heze weer op het plein in Kirchberg

http://rowwenheze.nl/voor-de-vijfde-keer-kirchberg-in-2020/…

Zo ik het lees zal het Zillertal jullie wel aanstaan… Zell am Ziller, Kaltenbach, Mayrhofen, etc.etc. Daar kun je voor een aardig prijsje wel in de dorpen zelf verblijven.

De optie voor de buur-dorpen zou zijn;
Mathon of Kappl bij Ischgl.
St. Jakob bij st. Anton,
Langenfeld bij Sölden,
Of zelf even door google maps scrollen, doorgaans zijn alle omliggende dorpen prima verbonden met de skibus het “hoofd-dorp”. O
Voor een budget van 600 is genoeg te vinden.

Flachau, Sölden, Saalbach lijken me allemaal goede opties. Denk dat je in Flachau het goedkoopst gaat kunnen logeren.

Plaats een reactie