Welk skigebied voor vliegvakantie (Innsbruck) +accomodatie aanraders??

Hallo!

Wij willen voor het eerst met het vliegtuig gaan vanaf Rotterdam…

Kunnen jullie mij een goed skigebied aanraden, we willen vliegen op Innsbruck en zaten zelf te denken aan Sölden… we gaan eind januari maar zijn voorheen altijd naar Frankrijk gegaan, dit is dus nieuw voor ons en zit net even iets lastiger in elkaar…

Wellicht ook accomodatie aanraders voor 3-4 pers, en dichtbij de lift… Vroeger altijd aan de piste gezeten dus beetje verwend en geen zin om dagelijks een bus te moeten pakken.

Vast bedankt voor jullie input :-)!

Gr.

Zillertal (Gerlos Mayrhofen, Koningsleiten), Skiwelt ( Westendorf, Ellmau etc), Serfaus-Fiss-Ladis, Saalbach Hinterglemm, Ski Arlberg.

Er is genoeg. Meestal ook met dalafdaling, dus klein stukje lopen of korte busrit door het dorp naar de lift.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 05 dec 2019 12:05

Met het vliegtuig naar een skigebied, is dat nog van deze tijd gezien de opwarming van de aarde. Onze (achter) kleinkinderen moeten ook nog van deze sport kunnen genieten toch?

Met het vliegtuig naar een skigebied, is dat nog van deze tijd gezien de opwarming van de aarde. Onze (achter) kleinkinderen moeten ook nog van deze sport kunnen genieten toch?

MaartenAmsterdam op 6 dec 2019 15:11

Of er nou 20 of 190 personen in het vliegtuig zitten, gaan doet ie toch wel ;)

Met zijn allen vliegen is echt milieu vriendelijker als allemaal losse auto’s

Obergurgl of misschien beter nog Hochgurgl? Die laatste heeft bijna altijd wel een soort van ski-in en ski-out. Kuhtai is een stuk kleiner, maar heeft ook alle pistes dicht bij de hotels en een dagje Hochoetz is ook best leuk denk ik. Geen idee hoe goed dat bereikbaar is, maar zeker de betere hotels regelen denk ik zo een transfer voor je.

-edit: als je een auto huurt ben je zo de brennerpas over en dan begint het skiën pas echt :). Is dat een optie?

*bericht bewerkt door Roy83 op 06 dec 2019 15:41

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Obergurgl of misschien beter nog Hochgurgl? Die laatste heeft bijna altijd wel een soort van ski-in en ski-out. Kuhtai is een stuk kleiner, maar heeft ook alle pistes dicht bij de hotels en een dagje Hochoetz is ook best leuk denk ik. Geen idee hoe goed dat bereikbaar is, maar zeker de betere hotels regelen denk ik zo een transfer voor je.

-edit: als je een auto huurt ben je zo de brennerpas over en dan begint het skiën pas echt :). Is dat een optie?

Roy83 op 6 dec 2019 15:40

auto huren nog niet echt over nagedacht! goeie… bedankt… ik ga het in de overweging meenemen! :-)

Met het vliegtuig naar een skigebied, is dat nog van deze tijd gezien de opwarming van de aarde. Onze (achter) kleinkinderen moeten ook nog van deze sport kunnen genieten toch?

MaartenAmsterdam op 6 dec 2019 15:11

Met dit soort plempsels is de toevoeging Amsterdam achter je forumnaam eigenlijk overbodig…

I can stick uphill ice, on my saucer...

wij vliegen al een paar jaar naar innsbruck en huren dan een auto en rijden naar val gardena

Met het vliegtuig naar een skigebied, is dat nog van deze tijd gezien de opwarming van de aarde. Onze (achter) kleinkinderen moeten ook nog van deze sport kunnen genieten toch?

MaartenAmsterdam op 6 dec 2019 15:11

Met dit soort plempsels is de toevoeging Amsterdam achter je forumnaam eigenlijk overbodig…

Shane op 6 dec 2019 15:52

LOL Geldt gelukkig niet voor alle Amsterdammers hoor 😉

Rondom Innsbruck liggen heel veel leuke kleine skigebiedjes. En Innsbruck is een erg leuke stad. Dus je kunt ook lekker een hotel in Innnsbruck zoeken en een auto huren en iedere dag een ander gebiedje bezoeken. Vaak zijn die kleinere gebiedjes ook nog relatief rustig.

Precies wat ik in januari weer ga doen.
De huurauto wordt alleen de skibus.

Aftellen maar!

@patrick1980 dat is inderdaad ook leuk, maar ik weet niet of de ts dat zoekt. Maar daar zijn inderdaad veel kleine gebieden die ik ook wel eens zou willen zien…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

bedankt allen… gaan ermee aan de slag ;-)

Je kan ook de trein pakken naar St Anton…

Plaats een reactie