Ervaringen Fischer RC one 74 allride

Overigens… is er verschil tussen de S-max 8 2018 en het 2019-2020 model? Behoudens de kleur bedoel ik.

Nee. Ski’s blijven tegenwoordig vrijwel altijd (minimaal) twee jaar hetzelfde, en soms wel drie of vier jaar.

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 dec 2019 13:03

@Moost1960 ik weet niet of je het weet, maar Elisabeth bedoelt met testen niet de standaard verhuurski van Snowworld, maar bij Duijvestein. Die hebben een behoorlijk gamma aan ski's die je kan uitproberen/testen. En juist op een slechte piste is draaigemak en grip belangrijk dus juist een uitgelezen gelegenheid.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 08 dec 2019 14:03

Ohohoh… de Fischer RC one 74 AR besteld en vandaag vol verwachting het pakket geopend, zitten er een paar Fischer F18 ski’s in (wel voor dezelfde prijs als de Rc one 74). Deze had ik niet besteld maar als ik de testresultaten bekijk zou het misschien toch iets voor mij kunnen zijn?
Mijn lengte = 1.92 meter bij 95 kg… Gaat dit hem worden of toch maar terugsturen en alsnog voor de Salomon S/max 8 gaan?

BTW het is de 2019 versie in 174 cm (langste maat).

Terugsturen en de ski’s vragen die je besteld hebt. 🙄

Bla, bla, bla.

De winkel gemaild dat de verkeerde ski’s zijn geleverd. Antwoord: de ski’s komen van dezelfde mal, zijn eigenlijk duurder dan de RC one 74 maar ook beter omdat ze een houten kern hebben terwijl de RC one 74 een kuntstog gespoten kern zou hebben…

Da’s ook apart … waar heb je die besteld? Op papier heel gelijkaardige ski’s. Wel opletten dat je niet teveel betaald hebt voor de F18.

319 euro Hupla

Bij sneeuwmeester

Geen verkeerde prijs voor de F18. De RC One 74 is ook een woodcore sandwich - net zoals de F18. Dat verhaaltje klopt niet helemaal.

Geen problemen met mijn gewicht (94-95 kg)?

De F18 staat op hun site voor € 549. Die is grappig.

Ja, dat klopt DrPhil…

Ohohoh… de Fischer RC one 74 AR besteld en vandaag vol verwachting het pakket geopend, zitten er een paar Fischer F18 ski’s in (wel voor dezelfde prijs als de Rc one 74). Deze had ik niet besteld maar als ik de testresultaten bekijk zou het misschien toch iets voor mij kunnen zijn?
Mijn lengte = 1.92 meter bij 95 kg… Gaat dit hem worden of toch maar terugsturen en alsnog voor de Salomon S/max 8 gaan?

Moost1960 op 17 dec 2019 19:41

Das echt een belachelijk antwoord van die shop! Het zijn zeer vergelijkbare ski’s maar de F18 is een oudere versie en moet dus een stuk goedkoper zijn. Met jou lengte en gewicht zou ik persoonlijk altijd voor de versie met Ti gaan. De rc onze 73 voor een ti plaat van 0,5 en als het wat stijver mag neem je de 72 met een plaat van 0,8

Schiheil ⛷🏂🎿

Bij skicentrum Heemskerk ook. Verder staat hij veelal te koop voor de aanbiedingsprijs van tussen de 349 en 399

Ben wel benieuwd hoe je ze wil terugsturen, want ik neem aan dat het pakket te lang is voor PostNL en de andere pakketdiensten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 dec 2019 21:31

Ze zijn met DPD gekomen dus dat zal vast wel lukken. Maar als ze voor mijn gewicht geschikt zijn kan ik ze ook evt houden. BTW ik ben meer een cruiser dan een racer dus…

Ben het helemaal eens met Yoeri, ook omdat ik ooit zelf eens op al die testen ben afgegaan en een veel te lichte / slappe ski heb gekocht. Maar ik snap Moost ook wel - je ziet het bos door de bomen niet meer. De juiste ski is zowiezo de ski met de juste stijheid zodat de buiging goed zit. Snelheid, steilheid van de piste en kracht zijn de variabelen om de ski te buigen, maar gewicht van de skier speelt hier ook een grote rol en dat wordt al eens vergeten.

Hou die F18 of wissel voor een RC74, maar huur voor een dag de F19 of iets vergelijkbaar. Als die beter bevalt verkoop je de F18 met amper verlies te maken en zeker als je er een weekje huur bij rekent.

Het pakket is met DPD gekomen, maar terugsturen met DPD zal je als particulier niet lukken. Het pakket is te lang.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 dec 2019 21:42

Dus ik zit eraan vast? hahah. Ik heb al contact gehad en aangezien ik deze ski niet heb besteld zeggen ze dat ze me wel tegemoet willen komen. En anders maar naar een andere winkel en inruilen…

Misschien met een retour label. En anders wordt het idd heel duur.

Ja, Hupla dat is ook een optie. Ik ben een beetje onzeker ivm mijn gewicht. Misschien had ik toch eerdere adviezen moeten opvolgen en de Salomon S/max 8 moeten bestellen. Aan de andere kant zegt de fabrikant dat de F18 tot 110 kilo lichaamsgewicht geskied kan worden… maar ja, het blijft inderdaad een groot bos met veel bomen…

Het is toch het probleem van die winkel? Lijkt mij dat die hem op moeten halen? En tevens de juiste ski’s opsturen.

Bij PostNL is de maximale maat 176. Als je de doos verbouwt, lukt het waarschijnlijk net.

Het is toch het probleem van die winkel? Lijkt mij dat die hem op moeten halen? En tevens de juiste ski’s opsturen.

Simonko op 17 dec 2019 21:44

Zeker.

Ik wilde alleen even zeggen dat “even terugsturen” nog niet zo makkelijk is.

De winkel gemaild dat de verkeerde ski’s zijn geleverd. Antwoord: de ski’s komen van dezelfde mal, zijn eigenlijk duurder dan de RC one 74 maar ook beter omdat ze een houten kern hebben terwijl de RC one 74 een kuntstog gespoten kern zou hebben…

Moost1960 op 17 dec 2019 19:55

Dit is natuurlijk een bullshit antwoord en je wordt genaaid waar je bijstaat🙈. Feit is je krijgt niet wat je gekocht heb (Phil weet wel hoe dat juridisch in elkaar steekt) MAAR die F18 is wel echt een uitstekende ski…ik had m denk k gewoon gehouden 😁

Dus mijn gewicht is geen probleem? Dit met het oog op de review(s) van Gigi, die ik overigens met veel interesse en plezier lees. Net zoals ik alle adviezen van jullie allemaal erg op prijs stel.

Als je gewicht een probleem is voor de F18, is het dat ook voor de RC 74.

Plaats een reactie