Ervaringen Fischer RC one 74 allride

Dat is mijn overweging op dit moment ook DrPhil. Overigens zijn ze in Duitsland verkrijgbaar voor 279 euro maar daar komen uiteraard de verzendkosten nog overheen.

De Salomon S/max 8 is nu overigens te koop voor 299. Ook dat is een ski uit het 2018-2019 seizoen.

Dat is mijn overweging op dit moment ook DrPhil. Overigens zijn ze in Duitsland verkrijgbaar voor 279 euro maar daar komen uiteraard de verzendkosten nog overheen.

Moost1960 op 19 dec 2019 15:13

Dan zou ik ze willen houden voor die prijs. Dat is dan toch fair? Anders om laten ruilen voor de ski die je daadwerkelijk gekocht hebt. Maar goed, ieder zijn mening.

Klopt Simonko. Het gaat mij erom dat ze zonder enige vorm van overleg de F18 hebben gestuurd terwijl ik de RC One 74 AR heb besteld. Dan kunnen ze wel zeggen dat die F18 gelijkwaardig (of zelfs beter) is maar ik vind dat ze dat in overleg hadden moeten doen. Ik heb nu het internet afgestroopt om te kunnen beoordelen in hoeverre de F18 gelijkwaardig is en tegemoet komt aan de wensen/eisen die ik heb. Dat lijkt inderdaad wel het geval te zijn maar gevoelsmatig heb ik nu ski’s uit het seizoen 2018/2019 terwijl ik ski’s had besteld uit 2019/2020.
Inmiddels heb ik iemand aan de telefoon gehad waar ik via de e-mail mee heb gecorrespondeerd. Zij gaf aan dat zij niet wit hoe het zat (en ze zat in de auto). U wordt over 5 minuten teruggebeld door mijn collega zei ze. Dat is nu bijna een uur terug maar ik ben nog niet gebeld. 1 ding staat voor mij vast: dit was de eerste en tevens de laatste keer dat ik daar iets heb besteld.

Een ski van vorig jaar hoeft niet slechter te zijn dan het nieuwe model. Ik kan genoeg voorbeelden opnoemend waarbij een update bepaald geen verbetering was. Ik weet niet hoe de rc one 74 skiet, maar de f18 ken ik wel goed.

@DrPhil: inmiddels telefonisch contact gehad met de winkel. Duizendmaal excuses maar men claimt mij een mail te hebben gestuurd waarin werd aangekondigd dat de door mij bestelde RC one 74 niet leverbaar bleek en men mij daarom de (min of meer) gelijkwaardige F18 zou opsturen. Die mail heb ik echter niet gehad. Volgens de verkoper is de F18 beter (en initieel ook duurder) en geschikt voor mijn wensen/eisen/skivaardigheid. Als mocht blijken dat ze mij toch niet bevallen is men bereid om naar een oplossing te zoeken. Inmiddels heb ik - vooral op basis van de ervaringen op dit forum- besloten om de ski’s te houden. Nu maar eens zien hoe ze skiën maar daarin heb ik toch wel vertrouwen. We’ll see.

Ah duidelijk. Ook niet in je spambox terecht gekomen?

Nee, niets gehad (voor de zekerheid nog even een re-check gedaan…)

Bij mij staan ze toch op de zwarte lijst hoor. 😉

Bla, bla, bla.

Even wat anders… er zitten Grip Walk (compatible) bindingen op de ski’s. Kan ik daarmee nog wel mijn oudere skischoenen gebruiken? Ik heb eigenlijk geen clou wat Grip Walk precies inhoudt…

Ja, geen probleem. Ze zijn voor beide schoenen geschikt.

@DrPhil: inmiddels telefonisch contact gehad met de winkel. Duizendmaal excuses maar men claimt mij een mail te hebben gestuurd waarin werd aangekondigd dat de door mij bestelde RC one 74 niet leverbaar bleek en men mij daarom de (min of meer) gelijkwaardige F18 zou opsturen. Die mail heb ik echter niet gehad. Volgens de verkoper is de F18 beter (en initieel ook duurder) en geschikt voor mijn wensen/eisen/skivaardigheid. Als mocht blijken dat ze mij toch niet bevallen is men bereid om naar een oplossing te zoeken. Inmiddels heb ik - vooral op basis van de ervaringen op dit forum- besloten om de ski’s te houden. Nu maar eens zien hoe ze skiën maar daarin heb ik toch wel vertrouwen. We’ll see.

Moost1960 op 19 dec 2019 16:30

Wat een knuppels. Zelfs al hadden ze je een mail gestuurd, dan nog had je goedkeuring moeten geven. En anders koop ontbinden wegens niet leverbaar. Persoonlijk vind ik dit een wel een slechte recensie waard ;)

Die F18 is gewoon prima, lekker mee gaan skien!

@Elisabeth101: Je hebt gelijk want ik vind het allemaal niet netjes (en dan druk ik me nog eufemistisch uit). Bij een volgende aankoop ga ik wel naar een wintersportwinkel en betaal ik wel wat meer (niet teveel natuurlijk). Al met al denk ik dat ik ondanks alle heisa goed af ben met de F18. Mocht dat niet zo zijn dan gaan ze weer in de verkoop en neem ik mijn verlies. Ik heb er 319 voor betaald dus met een weekje huur eraf kan ik er dan vast nog wel rond de 200 voor krijgen. Eerst maar eens skiën nu…

op internet f18 174cm besteld 2019 model voor mijn lui skiende vader. zelf heb ik er gisteren op geskied gigi niveau 7 a 8. 185cm 88 kilo. en lekkere makkelijk/licht skiende ski waar je toch ook hard op kan gaan. dus met 88 kilo iig geen probleem. zelf ski ik op fischer motive 86ti welke beduidend zwaarder is en skied.

dus denk dat je er lekker op kan skien. 🙂

@Marco: ik ben ook een lui skiënde vader dus dat gaat vast helemaal goed komen😉

Plaats een reactie