Parkeergarage's Franse Wintersport Gebieden.

De weers-voorspellingen met veel sneeuw zijn op dit moment vooral voor de Franse en Zwitserse Alpen.
Het wordt dus tijd om alvast is want rond te kijken voor goeie accomodatie's. Het valt me op dat je niet altijd
goed in kan schatten of je je auto een beetje lekker kan parkeren. Die staat toch eigenlijk het beste in
een parkeergarage onder je verblijf met als het kan ruime parkeer-vakken en eventueel wat verwarming erbij.
Is er ergens een overzicht te vinden van goeie parkeer-garage's? Bijvoorbeeld in het Espace Killy of Paradiski gebied.
Graag wat tips.

Voor de schoolvakanties ben je waarschijnlijk al te laat voor de goede accomodaties ;-).

Paradiski aan de kant van Les Arcs kan je best de parking op voorhand reserveren. De parkingplaats wordt doorgaans toegewezen in functie van je verblijf. Zie ook https://en.lesarcs.com/prepare-your-stay/book-your-car-park/…

Verder zal ieder resort wel een link hebben naar de parkings die je onafhankelijk kan boeken van je accomodatie?

In paradiski heb je bijvoorbeeld in belle plagne geen andere keus dan alleen in de garage te parkeren. Daar is 1 grote garage die onder heel het dorpje ligt.

Born to Ride

Espace killy heb je in Tignes in de verschillende dorpen parkeergarages. Kun je vooraf reserveren en is te vinden op deze website: https://en.tignes.net/holidays/getting-around/car-parks…

Je mag met de auto wel naar je accommodatie voor inpakken/ uitpakken daarna moet hij de parking in.

Toevallig ga ik de 14e richting les Arcs, daar zijn ook meerdere parkings die je kan boeken. Wij zitten in 2000 en het complex waar wij zitten, heeft toevallig ook een parking. Kost een tientje meer dan de gewone parkeergarage.

Wintersporten doe ik altijd buiten de schoolvakantie’s dus dat scheelt wel.

In Belle Plagne heb ik al heel wat door de parkeer garage’s gelopen met baggage.
Daar zou ik me auto niet graag parkeren iniedergeval. Ik weet het, het is een lastige vraag…

Tiny-M bedankt voor je info! Ik zal is even bekijken hoe het daar is in Les Arcs en Tignes.

Dit is de link van alle parkeer accomdatie in Paradiski maar dan de andere kant -> La plagne
https://www.la-plagne.com/decouvrir-la-plagne/pratique/stati…
De meeste accomdaties hebben wel een eigen parking, die meestal wel zo te boeken valt. Dus rechtstreeks met de accommodatie te regelen.

Belle-plagne is volledig autovrij. Er is een grote ondergrondse parking onder alle accommodatie, maar wel beperkt beschikbaar, aangezien elke accu daar ook enkele plaatsen heeft. Je mag er wel binnenrijden om te laden en lossen,
En er is zowel een overdekte als niet overdekte grote parking aan het begin van het dorp.
Ook in Plagne Centre is er een grote overdekte garage.

Vorig jaar in Belle-plagne rechtstreeks met het hotel geregeld en plaatsje was gereserveerd als ik toekwam.
Wel vroeg genoeg op voorhand reserveren en vroeg 's ochtends toekomen… voor de grote drukte…

Tiny-M bedankt voor je info! Ik zal is even bekijken hoe het daar is in Les Arcs en Tignes.

Boarder@79 op 6 dec 2019 17:19

Wij hebben in Les Arcs een eigen binnen-parking onder de accomodatie (Alpages de Chantel).
Wel bij te betalen/bij te boeken, maar verwaarloosbaar qua prijsverschil (71 eur voor de openbare buitenparking verderop, 90 EUR voor de binneparking langs de deur van de residentie).

Ruime parkeervakken? Verwarming?
De meeste parkeerplekken willen zoveel mogeljk autos stallen op zo min mogelijk plek. Je zal moeilijk een site vinden waar je de breedte van de parkeerplekken zal terugvinden (bij ons appartement mogen we zeker niet klagen, maar als de auto langs je een grote SUV is met een chauffeur die niet goed kan mikken, …).

Glide on!

Voordeel van 6persoons accomodatie’s is dat er vaak 2 parkeerplaatsen voor je gereserveerd zijn😉. In Oostenrijk al regelmatig gehad zo tenminste, ruimte genoeg dus.

Ruime parkeervakken en een franse parkeergarage gaan niet samen , waar dan ook in frankrijk

In paradiski heb je bijvoorbeeld in belle plagne geen andere keus dan alleen in de garage te parkeren. Daar is 1 grote garage die onder heel het dorpje ligt.

Matthias123 op 6 dec 2019 16:56

of in de parkeergarage van het complex, te betalen en te reserveren bij het complex zelf.

*bericht bewerkt door moderator op 09 dec 2019 15:13

Voordeel van 6persoons accomodatie’s is dat er vaak 2 parkeerplaatsen voor je gereserveerd zijn😉. In Oostenrijk al regelmatig gehad zo tenminste, ruimte genoeg dus.

Boarder@79 op 9 dec 2019 13:37

In F dus niet. Altijd excl. parkeerplek.

*bericht bewerkt door moderator op 09 dec 2019 15:14

Plaats een reactie