Advies ski's (Dynastar 7 vs. 10 CA)

Ik loop al een tijd te zoeken naar een setje eigen ski's en de datum van vertrek komt steeds dichterbij, dus het wordt nu wel tijd om knopen door te hakken:

Situatie: Man, 1.91 lang en 98 kilo. Zo'n 5 jaar ervaring en kan me tot en met de rode piste's prima redden. Zwart doe ik ook wel maar dat gaat echt nog van rand naar rand. Ik wil me graag verbeteren met carven om zo te werken aan mijn niveau. (roetshen vind ik nog wel comfortabel om te doen) Tot nu toe ski's gehuurd maar wil toch graag eigen materiaal.

Ik ben wel gecharmeerd van de Dynastar Speed Zone 7. Waar ik alleen over twijfel is of ik qua gewicht niet beter voor een Dynastar Speed Zone 10 CA te gaan? En of de grootste variant van 175 volstaat.

Graag jullie advies! Als dit iets heel anders is ook welkom!

*bericht bewerkt door electron op 08 dec 2019 10:33

Let even goed op de cijfers, die zijn dit jaar weer veranderd. Je schrijft over de 10ca maar die bestaat niet. De 12ti en 10ti zijn niet veranderd. Deze moet je NIET hebben. In 2020 kun je kiezen uit de 6 of de 8ca. Voorgaande jaren was 7 en 9ca. Gezien je gewicht zou k dan gaan voor de 8a/9a in dr langste lengte.

Ik bedoel inderdaad de 9 CA (https://www.bever.nl/p/dynastar-speedzone-9-ca-nx-konect-ski…)

Die naamswijzigingen helpen ook niet echt mee ;)

Lijkt mij prima keuze 😁

Plaats een reactie