Welke maat

Ik mag me ondertussen toch wel een gevorderde skiër noemen. Om mijn niveau nog wat omhoog te krijgen wil ik me nu goede pisteski’s aanschaffen. Op sommige websites lees ik dat de ideale lengte tussen kin en neus is, op andere lees ik dan weer ooghoogte…
Wie kan me hierin goede raad geven?
Mijn twijfels tussen ski’s gaat een beetje tussen de K2 charger, de Salomon S Max X7 en de Salomon 24hours Max. Ook advies over deze keuze is welkom.

Ik zou mij niet blindstaren op lengte, maar eerder welk type ski en skistijl prefereer jij?
Ofwel ski je liefst gesneden (carving) bochten of juist liever geslipt (rutschen)?
Korte of middellange of grote bochten?
On-piste of off-piste?
Zoek je comfort of prestatiegerichte ski’s?
Wat zijn je verdere ambities wat betreft ski techniek?
Wat is je gewicht ?
Etc. etc.

Kortom er zijn heel wat zaken die de lezer op het forum inzicht kunnen geven in wat jouw skiprofiel is, wat je belangrijk vindt en wat je wensen zijn zodat er gericht geadviseerd kan worden.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik hou liever van carving bochten. Zelf ben ik niet al te groot (168cm) en vrij licht (58kg).
Een goede balans tussen comfort (we moeten er een hele dag mee doorkomen) en prestatie (af en toe eens gas geven is leuk) is wat ik zoek…

Als je graag lange carvebochten skiet dan is richting lichaamslengte wel aan te bevelen. Dat geeft meer stabiliteit. Sommige modellen zoals de K2 Charger hebben vrij veel tip rocker, die kun je gerust op lichaamslengte skien.

Die K2 Charger is wel echt een leuke ski vind ik. Echt zo’n makkelijke sjees-ski 😆 Mocht je geinteresseerd zijn, ik ken iemand die zijn K2 Charger 2018 168cm gaat verkopen…in goede staat voor n leuk prijsje. PM me maar als je meer wilt weten!

Plaats een reactie