Bus verbindingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Filzmoos

Wij gaan in maart naar filzmoos , nou is mijn vraag wat zijn de beste dichtbijgelegen plaatsen om te gaan skiën?En heeft iemand misschien een linkje naar t skibusplan van de ski amade

Met de bus naar andere gebieden vanuit Filzmoos is lastig. Voor zover ik weet gaat er geen bus naar Schladming. Dan zou je alleen richting Flachau of Radstadt kunnen maar dat is wel een lange rit. Een auto is veel handiger. Kun je een keer naar de Dachstein of naar de Ritis in Ramsau. Wil je nog wat verder kun je naar de Reiteralm rijden.

‘Dichtbij’ zijn Eben, Flachau en Altenmarkt/Radtstad allemaal zo’n 12-15 km verder, dal uit. en de andere kant kun je naar Ramsau am Dachstein (eigenlijk meer langlaufgebied).
Skibusplan? ik heb het nooit gezien en ik geloof ook niet dat het bestaat. Behalve dan skibussen in de dorpen zelf, bijv in Altenmarkt naar Zauchensee. maar als iemand het beter weet mag ie het zeggen!

‘Dichtbij’ zijn Eben, Flachau en Altenmarkt/Radtstad allemaal zo’n 12-15 km verder, dal uit. en de andere kant kun je naar Ramsau am Dachstein (eigenlijk meer langlaufgebied).
Skibusplan? ik heb het nooit gezien en ik geloof ook niet dat het bestaat. Behalve dan skibussen in de dorpen zelf, bijv in Altenmarkt naar Zauchensee. maar als iemand het beter weet mag ie het zeggen!

https://www.skiamade.com/en/Winter/Service/Ski-bus

Maar filzmoos is geen handig uitgangspunt…

Er is op enkele dagen een bus die als ik het goed zeg naar Flachau en Flachauwinkl rijdt. Heb er zelf alleen nooit gebruik van gemaakt dus weet het fijne er niet van. Je zou het even bij de vvv na kunnen vragen.

*bericht bewerkt door Martijnvk op 10 dec 2019 13:33

Na het intikken van de woorden “Filzmoos” en “bus” in de Google-zoekbalk kom je bij het derde zoekresultaat in de rij op de site http://www.salzburg-verkehr.at waar je rechts in het scherm een Busfahrplan kunt downloaden van buslijn 521 waarmee je van en naar Filzmoos en een aantal bovengenoemde plaatsen kunt rijden. Niet zo ingewikkeld te vinden dus. Hier dan de link naar die pagina, dan nog zelf even het Fahrplan downloaden:

https://salzburg-verkehr.at/downloads/regionalbus-521-radsta…

Bedankt voor alle reacties , ik ben een stuk wijzer geworden.Het beste is om in Flachau te skieen neem ik aan?als ik zo naar de piste kaarten kijk zijn daar de meeste pistes ?

'Dichtbij' zijn Eben, Flachau en Altenmarkt/Radtstad allemaal zo'n 12-15 km verder, dal uit. en de andere kant kun je naar Ramsau am Dachstein (eigenlijk meer langlaufgebied).
Skibusplan? ik heb het nooit gezien en ik geloof ook niet dat het bestaat. Behalve dan skibussen in de dorpen zelf, bijv in Altenmarkt naar Zauchensee. maar als iemand het beter weet mag ie het zeggen!

SkiBeppie op 9 dec 2019 15:22

Voorheen reed er altijd een snelbus vanaf Flachauwinkl naar Flachau en zo door richting Eben of Altenmarkt, dat weet ik niet meer. Maarja, dan heb ik het over een jaar of 5-6 terug dat ik daar voor het laatst was. Ik zou overigens liever even doorrijden bij Ramsau richting Schladming/Planai. Voldoende skikilometers daar te maken.
Eben is klein, Altenmarkt iets groter, Zauchensee is prima te doen (kan je bij Flachauwinkl doorprikken met de pendel onder de A10 door richting Kleinarl), Flachau is goed te doen, met de gondel door het dal van Wagrain kom je skiënd tot St. Johann i.P./Alpendorf. Een normale skiër doet dat zelf binnen de skischooltijden. Was toen de bus er nog reed echt doortrappen om na 10en uit Flachau te vertrekken en daar om 3 uur weer klaar te staan, maar sinds de gondel over Wagrain heen gaat is dat goed te doen. Per auto zal Mühlbach am Hochkönig ook nog goed aan te rijden zijn vanaf Filzmoos, maar wel wat langer (A10 naar Bischofshofen en dan het dal in).

Kleine tip: kies voor Zauchensee een dag uit dat het niet heel hard waait en/of koud aan voelt. Zauchensee is altijd koud. Flachau is altijd druk als de sneeuw slecht is.

*bericht bewerkt door Lacheisleuk op 16 dec 2019 00:36

Plaats een reactie