Feldberg met de kerst

Dit onderwerp gaat over de bestemming Feldberg

Aangezien met de kerst de pistes in Sauerland groen blijven.
Willen we 4 dagen naar Feldberg.
Heeft iemand ervaring met de drukte zowel op de piste en bij de liften. voor en met de Kerstdagen.

Hmm, feldberg ziet er nu ook nog niet echt heel rooskleurig uit voor de kerst… Maargoed, zeker in het weekend kan het vrij druk zijn op de pistes, alhoewel het voor kerst wel meevalt. Na de kerst wordt het wel een stuk drukker. Er zijn stukken waar het echt behoorlijk vol wordt op de piste (m.n. grafenmatt en rothausabfahrt), maar er zijn ook een aantal pistes die vaak erg rustig zijn. Het zijn echter geen winterbergse taferelen als je dat gewend bent ;)

Ik zou gezien de huidige weersetting en -vooruitzichten eerlijk gezegd het risico niet nemen: meer dan waarschijnlijk ga je niet of nauwelijks kunnen skiën in Feldberg.
Beter een paar uurtjes doorrijden naar de Alpen: Kleinwalsertal, Vorarlberg, Centraal-Zwitserland (o.a. Engelberg) zijn nauwelijks 2 uurtjes langer rijden dan het Zwarte Woud

Mijn ervaring is dat de wachttijd hier langer kan zijn dan in Winterberg omdat er minder snelle liften zijn. Op de pistes is het dan wel wat rustiger.
Zoals hierboven al opgemerkt, uurtje verder en je bent in de Alpen… Montafon, Engelberg, Chatel, Kleinwalsertal, Zugspitz Arena…

Ik zou gezien de huidige weersetting en -vooruitzichten eerlijk gezegd het risico niet nemen: meer dan waarschijnlijk ga je niet of nauwelijks kunnen skiën in Feldberg.
Beter een paar uurtjes doorrijden naar de Alpen: Kleinwalsertal, Vorarlberg, Centraal-Zwitserland (o.a. Engelberg) zijn nauwelijks 2 uurtjes langer rijden dan het Zwarte Woud

Skiwi op 12 dec 2019 11:26

Vanuit mijn woonplaats is Engelberg slechts 1 uur 10 minuten verder dan Feldberg.

En bijna volledig snelweg, geen moeilijke lokale weg naar het dorp toe en altijd fantastische sneeuw.

Daarnaast is Engelberg zelf ook een zeer leuke plaats.

Thanks voor de tips Engelberg dan maar boeken of zijn nog betere opties

Als je het geld er voor (over) hebt, is Engelberg echt fantastisch. Bovendien inderdaad super simpel en snel bereikbaar.

Skipas kun je best van tevoren (hoeft maar uurtje van tevoren of zo) bestellen online, dan kun je ze bij de lift uit een automaat trekken en loop je zo door.

Edwin van Riel

Weet iemand hoe pittig het skigebed van Engelberg is? Wil daar ook wel eens kijken maar er gaat dan ook nog een matige skier mee en die moet t wel n beetje leuk vinden ;)

Leuke tip, maar dan moet je wel het autovignet voor Zwitserland en de hogere prijzen voor verblijf en maaltijden in rekening brengen… toch?

Leuke tip, maar dan moet je wel het autovignet voor Zwitserland en de hogere prijzen voor verblijf en maaltijden in rekening brengen… toch?

Stefan68 op 16 dec 2019 11:38

Wat bedoel je?
Er wordt geen vergelijking m.b.t. kosten gemaakt/gevraagd.

Omdat het gaat om een shortski en kosten dan vaak mee in overweging worden genomen.

Het is ook een informatieve vraag omdat ik zélf ook wel nog een shortski zou willen organiseren, het is helemaal niet bedoeld als kritiek op de bijdragers, integendeel.

Weet iemand hoe pittig het skigebed van Engelberg is? Wil daar ook wel eens kijken maar er gaat dan ook nog een matige skier mee en die moet t wel n beetje leuk vinden ;)

elisabeth101 op 13 dec 2019 21:29

Onderin geen enkel probleem, vnl blauw (maar dan zit je op 1200-1300 volgens mij). Boven (incl gletsjer) vnl rood, maar wel lichtrood zeg maar. Rondom Jochpass (plm 2200) ook nog een beetje blauw te vinden, mocht het qua sneeuw tegen zitten.

Edwin van Riel

Leuke tip, maar dan moet je wel het autovignet voor Zwitserland en de hogere prijzen voor verblijf en maaltijden in rekening brengen… toch?

Stefan68 op 16 dec 2019 11:38

Ehhh, wat is de vraag?

Inderdaad, goedkoop is anders, maar je krijgt er wel veel voor terug. Hoogte, super infrastructuur en vlot bereikbaar. Tolkosten zijn lager dan naar door Frankrijk richting de alpen rijden bijvoorbeeld.

Edwin van Riel

Engelberg is hartstikke duur jongens! Mijn familie komt uit de buurt van de Feldberg en mijn ervaring is dat met kerst er over het algemeen goed geskied kan worden. Natuurlijk is het altijd even geluk hebben met verse sneeuw maar wit is het eigenlijk altijd, zeker op de seebuck die van 1200 tot 1400 loopt. Zeker in vergelijking met Sauerland echt een stap omhoog terwijl dat qua prijs niet echt per se het geval is!

Zon, Sneeuw, Alpenland

Moet nog wel wat gebeuren dan, los van Covid. Sneeuw vanaf het zuiden, warmer in het noorden vooralsnog.

Edwin van Riel

en jammer dat de hochswarswald card niet meer geldig is… dus je moet er nog een skipas bijkopen…

Plaats een reactie