Aluminium aanslag uit skibroek verwijderen

Door het vele skiën in Zoetermeer heb ik een zwarte aluminium aanslag in mijn rode skibroek. Dit komt door de aluminium stang van de sleepliften. Voordat ik ga experimenteren, iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?

Naar mijn idee komt dit van het zwarte rubber deel wat tussen de schotel en de stang zit. Geen idee hoe je dit goed schoon krijgt maar ik gebruik om dit soort problemen te voorkomen altijd een zwarte broek indoor.

Übung macht den meister!!!

ossegalzeep al geprobeerd ?

dasty van de Wibra??

Nee ik heb juist nog helemaal niets geprobeerd, wil de broek niet verpesten. Maar de tip van een zwarte broek hiervoor is niet slecht

Geen ossegal dat bijt de kleur uit krijg je een vale plek, Frans blokje zeep, savon Marseille kan wel. Maar het beste dat deel even iets nat maken en met Nikwax insmeren even licht wrijven en dagje laten staan daarna in de wasmachine met nikwax.

Dienten Die Alte schule

Ik heb met nikwax de getapete randen van mijn broek vernield dus als je dat ook hebt ipv genaaid zou ik nikwax afraden. Norrona gaf aan dat dat middel ongeschikt was voor mijn Gore Tex broek.

Geen ossegal dat bijt de kleur uit krijg je een vale plek, Frans blokje zeep, savon Marseille kan wel. Maar het beste dat deel even iets nat maken en met Nikwax insmeren even licht wrijven en dagje laten staan daarna in de wasmachine met nikwax.

Elly3 op 13 dec 2019 23:14

Nooit problemen met ossegal. Laat nooit weken . Ik heb wel de bio ossegal .

Nikwax ingeschikt voor norrona/Gore tex? Dat verbaast me ten zeerste.

Mja, meestal is t gewoon jammer met dit soort verkleuringen.

Maar al in de wasmachine gedaan?

Schaar doet wonderen ( en een mooie nieuwe breok ook) 😉

Die vlekken zijn helaas niet helemaal weg te krijgen. Ik gebruik zelf altijd Nikwax en heb nog nooit problemen gehad. En idd vaag dat Norrona dat roept. Je kunt nog proberen om het in te smeren met Nikwax en dan voorzichtig met een heeeeele zachte borstel roterend te borstelen.

When life gets too complicated.... SKI

Ik laat het weten, ga morgen proberen

Ik heb met nikwax de getapete randen van mijn broek vernield dus als je dat ook hebt ipv genaaid zou ik nikwax afraden. Norrona gaf aan dat dat middel ongeschikt was voor mijn Gore Tex broek.

sjorsdk op 13 dec 2019 23:26

Huh??? Kun je me uitleggen hoe? Ben enorm verbaasd hierover. Gebruik al járen Nikwax. Welke Nikwax heb je gebruikt?

On topic: ik ski al heel wat jaartjes indoor en het is me nooit gelukt die zwarte vlekken 100% weg te krijgen.
Ik ski om die reden in de hal ook in een zwarte broek of in een dunne broek met een zwart race-overbroekje er overheen.

mama on a mission in the snow

Krijg ze er ook niet uit. Zwarte broek of oude broek gebruiken 👍

Plaats een reactie