Skibindingen

Ik ben een beetje een leek op het gebied van skimateriaal, maar ik heb een paar mooie gevonden, Kästle skis zonder bindingen. De bindingen die er normaal op zitten zijn Kästle K12 cti bindingen. Je bevestigt ze als het ware op de "rails" die op de skis zitten. Wat voor bindingen zijn dit? En waar kan ik andere (goedkopere) bindingen vinden die ook op deze skis passen?

Volgens mij is de binding de Marker Griffon, maar Kastle heeft er zijn eigen naam op geplakt. Als er een rail op zit heb je weinig keus voor andere bindingen en zal je gebonden zijn aan de bindingen die de fabrikant erbij levert.

Maar hee, ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk 😎

When life gets too complicated.... SKI

Over welke Kästle’s heb je het exact? Voor zover ik weet zijn alle Kästle’s inderdaad ‘flat’ te krijgen en kan je er dus eender welke binding op (laten) monteren. Op basis van wat gegoogle lijken de Kästle K12 cti bindingen me gewoon een setje Tyrolia prd 12’s met de Kästle naam erop.

Over wat voor prijsverschil hebben we het? (tussen de set en de ski’s apart) want hou er wel rekening mee dat een degelijke binding
toch ook al snel ±150 euro kost en deze ook gemonteerd moet worden. Dit hangt af van winkel tot winkel, sommige doen het gratis als je enkel de bindingen daar koopt anderen dan weer als je zowel de skis als bindingen er koopt, als je beide bv. bij twee verschillende webshops koopt ga je nog naar een winkel moeten om ze te laten monteren hiervoor ben je ook weer snel ± 50 euro kwijt.

Tenzij je echt een specifieke binding wil is de kans klein dat je veel geld gaat besparen.

Plaats een reactie