Kippenvel momentje

Deze video bezorgde me instant kippenvel. Iedereen die met kids op wintersport gaat, zou die toch een keer moeten gezien hebben.

https://youtu.be/LOuq2cDqUiQ

Wat ik zie is gewoon mensen die zonder enige kennis en materiaal offpiste gaan. Met of zonder kinderen maakt niet uit. Zonder kennis en de juiste materialen is dit gewoon de goden verzoeken.

Born to Ride

Lucky bastards. BTW, Youtube staat vol met zulk soort filmpjes. Enne, niet alleen voor mensen die kinderen hebben. 😖

Het filmpje komt van de politie aldaar. Daar zit uiteraard een gedachte achter.

*bericht bewerkt door Alex op 15 dec 2019 11:18

When life gets too complicated.... SKI

Bij volledige afwezigheid van een rugzak, ga ik er maar vanuit dat (buiten de kennis/training) minimaal 3 essentiële onderdelen ontbreken. Goed bezig daar.

*bericht bewerkt door evr66 op 15 dec 2019 11:19

Edwin van Riel

Met zoveel geluk zou ik lotto spelen. Is minder link als je geluk je in de steek laat…

Er staan al wel wat sporen zie ik, da’s een bekende valkuil: “er staan al sporen dus het is veilig…” Hele linke aanname 😱
Goede les en in dit geval gelukkig geen al te dure.

Bij volledige afwezigheid van een rugzak, ga ik er maar vanuit dat (buiten de kennis/training) minimaal 3 essentiële onderdelen ontbreken. Goed bezig daar.

evr66 op 15 dec 2019 11:19

Inderdaad, en bovendien nog eens de basisregel om in diepsneeuw ver uit elkaar te skiën niet respecteren…

Niks aan de hand. Papa heeft alles onder controle getuige zijn “rustig rustig“🥶

LA NORMA😍☃️

Wat een £#.+#•>}🤬!!!

mama on a mission in the snow

“er staan al sporen dus het is veilig…” Hele linke aanname 😱

Hessel op 15 dec 2019 11:31

Yep, dit hoor ik mijn vrienden ook zeggen, maar wij zijn geen van allen off piste skiërs, dus ik waag me daar niet aan. Het blijft bij mij bij een paar meter door een piepklein stukje poeder tussen twee pistes in, haha…

Uitrusten doen we thuis wel!

“er staan al sporen dus het is veilig…” Hele linke aanname 😱

Hessel op 15 dec 2019 11:31

Yep, dit hoor ik mijn vrienden ook zeggen, maar wij zijn geen van allen off piste skiërs, dus ik waag me daar niet aan. Het blijft bij mij bij een paar meter door een piepklein stukje poeder tussen twee pistes in, haha…

Lotte77 op 15 dec 2019 14:46

ook dat… Laatst in Pitztal, echt de spleten binnen 5 m afstand van de piste. En zo zijn er wel meer bekende listige situaties. Gewoon niet buiten die piste zonder training en materiaal.

Edwin van Riel

Niks aan de hand. Papa heeft alles onder controle getuige zijn “rustig rustig“🥶

Piefke op 15 dec 2019 14:20

Beetje flauw… als je eenmaal in zo’n situatie zit (door domme keuzes vooraf) is rustig blijven het enige wat je kan helpen op zo’n moment.

Niks aan de hand. Papa heeft alles onder controle getuige zijn “rustig rustig“🥶

Piefke op 15 dec 2019 14:20

Beetje flauw… als je eenmaal in zo’n situatie zit (door domme keuzes vooraf) is rustig blijven het enige wat je kan helpen op zo’n moment.

G11ling op 15 dec 2019 14:49

Precies dat kan dan juist levens redden!

Click. Click. Peace

Gisteren is een man uit Parijs van rond de dertig om het leven gekomen in Vars. Na 1:30 door lawinehonden gevonden, daarna in het ziekenhuis overleden. De man had geen lawine materiaal bij zich. Zijn maatjes waar hij mee off-piste ging wel.

Click. Click. Peace

Wat vond moeders ervan? Zal papa nog een beetje krediet hebben de volgende keer?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Gisteren is een man uit Parijs van rond de dertig om het leven gekomen in Vars. Na 1:30 door lawinehonden gevonden, daarna in het ziekenhuis overleden. De man had geen lawine materiaal bij zich. Zijn maatjes waar hij mee off-piste ging wel.

Rogier op 15 dec 2019 16:07

heb Vars niet gevolgd, maar west-alpen veel sneeuw en erg veel wind afgelopen dagen. Deze komt uit het bulletin van Risoul, aardig daar in de buurt. Oppassen geblazen dus! Met lws 4 moet je toch wel verd… goed weten waar je mee bezig bent. Maar, triest genoeg natuurlijk!

null

*bericht bewerkt door evr66 op 15 dec 2019 16:57

Edwin van Riel

Zit nu in les arcs en ze zijn constant aan het knallen inderdaad schaal 4/5. Dat lijkt echter niemand tegen te houden om terughoudend te zijn met off piste gaan. Zelfs vlak naast waar een enorme lawine al getriggerd is, niets geen materiaal mee en ik ga ook maar uit van 0 kennis.

Net nog 2 engelse tieners die onder de indruk waren van een lawine die er lag en zich gingen afvragen of ze deze wel of niet eruit zouden kunnen skiën. Geen materiaal mee ook…🤦‍♀️

Zit nu in les arcs en ze zijn constant aan het knallen inderdaad schaal 4/5. Dat lijkt echter niemand tegen te houden om terughoudend te zijn met off piste gaan. Zelfs vlak naast waar een enorme lawine al getriggerd is, niets geen materiaal mee en ik ga ook maar uit van 0 kennis.

Net nog 2 engelse tieners die onder de indruk waren van een lawine die er lag en zich gingen afvragen of ze deze wel of niet eruit zouden kunnen skiën. Geen materiaal mee ook…🤦‍♀️

Tiny-M op 15 dec 2019 17:08

lekker dan, wat een gesukkel ;(. Kalm aan het, gezond weer thuis is het belangrijkste. Veel plezier nog!

Edwin van Riel

Ik heb kramp in m’n nek gekregen van het hoofdschudden hier in Les Arcs. In ploeg offpiste is hier blijkbaar de standaard. Hier lijkt toch bijna niemand geremd te worden door enig gebrek aan talent en kennis.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

En dan moet de vakantiemassa nog komen ;)

Edwin van Riel

ook dat… Laatst in Pitztal, echt de spleten binnen 5 m afstand van de piste. En zo zijn er wel meer bekende listige situaties. Gewoon niet buiten die piste zonder training en materiaal.

evr66 op 15 dec 2019 14:48

No worries, ook dat soort risico’s vermijd ik. Ik heb het echt over ieniemienie stukjes, die bij wijze van spreken de volgende dag ineens wel tot de piste horen, omdat de pistebully net effe een metertje verder naar links of naar rechts heeft gereden. Echt, ik ben een ongelooflijke schijterd, hoor. Heb vier wintersportweken met een zware knieblessure achter de rug en nergens last van gehad, juist omdat ik zo ont.zet.tend voorzichtig doe. Ik ben een combinatie van heel veel techniek (in mijn hoofd) en heel weinig lef (in de rest van mijn lijf)… ;)

*bericht bewerkt door Lotte77 op 15 dec 2019 23:22

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie