Last minute wintersportreizen - waar te vinden?

Ik wil nog een keer naar de sneeuw: de eerste keer zit er net op, maar al die weerberichten over sneeuw… ik vind het niet uit te houden.
Kortom: ik heb het dit jaar stevig te pakken.

Dat brengt mij bij mijn vraag: ik ben op zoek naar een (goedkope) last-minute.
Het liefst gaat het om een (simpel) verblijf, skipas en busticket (trein mag ook, maar blijkt vaak duurder).
Voor ongeveer 4-7 skidagen.
Ergens vanaf 26/12. Ik moet op 11/1 weer terug zijn in NL.

Nu staan er natuurlijk wat reizen op Sunweb, maar ik vroeg me af: zijn er nog leuke manieren om last-minutes te boeken?
Hoe doen de last-minute-boekers dat?
Waar zijn ze te vinden?
Is er nog extra korting vanaf x dagen voor vertrek?

Ik ben benieuwd.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Sommige verzekeraars verkopen de annuleringen van hun verzekerden weer zelf verder. Misschien dat dat iets is?

Daarnaast denk ik dat er niet heel veel is, maar misschien moet je wat kleinschaliger organisaties eens bellen zodat ze aan je denken als ze echt een lastminute uitval hebben? Ik denk dan aan summit ed. Geen idee of dat werkt, maar in t algemeen moet je het denk ik van annuleringen hebben (waar de winst dus al opgemaakt is).

Misschien nog VakantieVeilingen etc? Reisorganisaties zijn niet gek en verkopen liever reizen niet dan dat ze de consument leren dat laat boeken goedkoper is, schat ik zo in.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De eerste volledige week van januari is vooral in Frankrijk een budgetweek, vaak de goedkoopste week van het seizoen. In Oostenrijk is zo’n laagseizoen in januari eigenlijk niet. Beste prijzen vind je denk ik via Sunweb, bizztravel, husk of dergelijke sites. Sunweb heeft ook een Duitse site met soms net iets ander aanbod en andere prijzen. Boekingskosten kennen ze in Duitsland niet.

Kijk eens op Sportiek.nl

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 dec 2019 08:04: poster bedoelt sportiek.com

Born to run. B.S.

@dan58 wat heeft die site met de bovenstaande vraag te maken?

Ik ben ook wel benieuwd.

Iemand ervaring met echte lastminutes boeken?

*bericht bewerkt door Auke83 op 16 dec 2019 08:35

Ik weet niet of je evt zelf met de auto kunt? Anders zelf busvervoer regelen en dan in een paar gebieden waar je heen wilt rechtstreeks accomodaties aanschrijven / bellen. Dan kun je ook nog wel eens leuke deals scoren met skipas er bij. Die zitten natuurlijk ook soms met annuleringen op het laatste moment. Op google maps staan veel gegevens van accomodaties. Het is wat meer werk maar zo is het mij wel al een paar keer gelukt om op een top locatie te zitten voor een schappelijke prijs

@Simonko klinkt interessant! Hoe heb je dan zelf het busvervoer geregeld? Is dat te doen?

En dat rechtstreeks aanschrijven: ben je dan gewoon bij een appartement begonnen, of…?

Voor de overige geïnteresseerden: met bovenstaande eisen (ergens tussen 26/12 - 10/1 de hort op, met busreis, voor schappelijk bedrag), krijg ik ongeveer 6 opties, variërend van 260-450 euro. Allemaal in Frankrijk, allemaal tussen de 5-7 dagen. Eens kijken of die prijs wellicht nog zakt / er andere mogelijkheden bijkomen.

(Gecheckt bij Sunweb en Husk, die overigens natuurlijk allebei ongeveer hetzelfde assortiment hebben.)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 Ik heb de luxe van een auto met tankpas ; ) dat scheelt natuurlijk in dit verhaal.

In jouw geval zou ik dan denk ik kijken waar je goedkoop heen kunt, bijvoorbeeld met flixbus ofzo. Maar dat stukje heb ik dan niet zoveel ervaring mee dus daar kunnen andere misschien wat zinnigers over zeggen.

Aan de hand daarvan heb je een shortlist van dorpen, dan zoom je in op het dorp bij google maps en komen de verblijven tevoorschijn. Als je er op klikt krijg je de gegevens in beeld. 4 en 5 sterren hotels kun je links laten liggen. Ik maak dan een standaard email met de wensen en vragen die je naar de interessante accomodaties kunt sturen. Dan krijg je vanzelf respons. Anders even bellen.

Het is wat meer werk, maar ook wel weer leuk om te doen vind ik. Beetje de dorpen verkennen, een soort voorpret.

@Simonko thanks voor de tip! Ik zal eens kijken of flixbus wat heeft.
Uiteraard is meeliften met iemand ook nog een optie (ik heb zelf het betreffende ‘lift aangeboden/gezocht’ topic geopend ;) https://www.wintersport.nl/forum/topic/490704 ), maar aangezien ik niet te lang weg kan ivm een verplichting op 11 januari, is slapen in de bus tijdens de reis dan wel erg ‘voordelig’ ;).

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

https://www.flixbus.nl/ontdek/de-alpen

Interbus heb je ook nog geloof ik. En vast nog een paar.

Bij veel plaatstelijke VVV’s kun je via de websites een aanvraagformulier met je wensen invullen. Je krijgt dan vanzelf van de accomodaties die nog beschikbaarheid hebben een aanbod in je mailbox. Gaat wellicht nog net wat sneller in deze drukke periode dan handmatig acco’s zoeken en 1 voor 1 aanschrijven, al reageert natuurlijk niet elke acco altijd even goed.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@dan58 wat heeft die site met de bovenstaande vraag te maken?

Auke83 op 16 dec 2019 08:33

Omdat ik elke week mails krijg onder de noemer van “last minute”.
Heeft dit dan iets met t topic te maken?
Zoniet…sorry…ben niet zo clever als de meesten hier. 😭😢

Born to run. B.S.

Met busreis ontkom je niet aan de genoemde pakketreis aanbieders denk ik… het zou kunnen dat je nog iets betere prijzen vindt als je wacht. 260 euro voor zo’n all-in reis is trouwens echt geen verkeerde prijs . Zit daar ook nog eten bij?

Ik verwacht inderdaad ook niet dat je goedkoper kunt dan een pakketreis van de gekende aanbieders en dan richting Frankrijk. Dit is ook het minste uitzoek werk ; )

VVV is inderdaad ook een goede optie, hoewel niet iedereen er bij aangesloten is. Andersom geld ook dat niet alle acco’s op internet te vinden zijn en juist weer wel via de VVV.

Met busreis ontkom je niet aan de genoemde pakketreis aanbieders denk ik… het zou kunnen dat je nog iets betere prijzen vindt als je wacht. 260 euro voor zo'n all-in reis is trouwens echt geen verkeerde prijs . Zit daar ook nog eten bij?

Frank9 op 16 dec 2019 10:27

Haha, nee, geen eten… anders was het echt bijna gratis ;)

En nee, 260 euro is een prima prijs. Het is geloof ik in Superdévoluy, dus niet een fantastisch skigebied, maar ach… als er sneeuw ligt… ;)

Ik ben verder gewoon benieuwd of iemand hier een soort systematiek weet achter de last-minute vakanties (worden ze goedkoper als je wacht? Of juist duurder? En wat de last-minute boekers hier doen…

*bericht bewerkt door Quisa2 op 16 dec 2019 10:41

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@dan58 wat heeft die site met de bovenstaande vraag te maken?

Auke83 op 16 dec 2019 08:33

Omdat ik elke week mails krijg onder de noemer van “last minute”.
Heeft dit dan iets met t topic te maken?
Zoniet…sorry…ben niet zo clever als de meesten hier. 😭😢

dan58 op 16 dec 2019 10:26

Naar mijn idee word er gevraagd naar last-minute accommodatie, niet naar dakkoffers, sneeuwkettingen en fietsendragers.

@Auke83

Ik weet niet waar jij kijkt maar als ik naar hun site ga…zie ik last minute wintersportreizen…biv. st Sorlin…

Maar laat maar ik ga me nuttiger bezighouden en probeer goed gezind te blijven. 😭

Born to run. B.S.

@Auke83

Ik weet niet waar jij kijkt maar als ik naar hun site ga…zie ik last minute wintersportreizen…biv. st Sorlin…

Maar laat maar ik ga me nuttiger bezighouden en probeer goed gezind te blijven. 😭

dan58 op 16 dec 2019 10:55

ik vermoed dat je bedoelt sportiek.com?

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2019 11:05

Dat komt omdat jij op sportiek.com kijkt @Dan58 :P.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Tegelijk 😁

Zie je wel dat er hier veel slimmer mensen rondlopen. 😆😅😄👊👊👊👊👊

Born to run. B.S.

Zie je wel dat er hier veel slimmer mensen rondlopen. 😆😅😄👊👊👊👊👊

dan58 op 16 dec 2019 11:16

Wisten we al langer. 😂😂😂👻

Bla, bla, bla.

@bartvwg

Sorry jongen ik had het niet over jou hoor. 😂😂🤗

Born to run. B.S.

@bartvwgSorry jongen ik had het niet over jou hoor. 😂😂🤗

dan58 op 16 dec 2019 11:39

Daar ging ik al van uit. 😜

Bla, bla, bla.

Vroeger (jaar of 10 terug) was er nog Sportura als budget ski.
In die tijd waren er echte koopjes te vinden prijsstrijd tussen Sunweb/Bizztravel (= nu 1) en Sportura.

Nu zie ik af en toe 100 euro last minute korting bij Sunweb/Bizz.

Niet meer zo extreem dat Bus + appartement gratis waren betaalde alleen ski pas.

Toch naar Valfrejus (Poederrrrrr) ed nog steeds goedkoop, maar gaat last minute niet veel vanaf.

Zie je wel dat er hier veel slimmer mensen rondlopen. 😆😅😄👊👊👊👊👊

dan58 op 16 dec 2019 11:16

Ik begrijp wel dat er forum leden zijn die het voor gezien houden als ze regelmatig dit soort onzin als antwoord krijgen. Jammer van je reacties. Je geeft ook nog aan goed gezind te blijven, geef dan ook normaal en correct antwoord.

Nou, lange teentjes

Nou, lange teentjes

Andrasj op 16 dec 2019 21:21

Nou jongens, dit is allemaal off topic. :/

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Auke83
Waar ik niet van houd zijn van die bedweterige “schoolmeestertypetjes” die alles beter weten en het ook nog nodig vinden anderen op “foutjes” te wijzen.
Lees even terug en merk op dat ik alleen maar wilde helpen.
Wanneer jij dat anders ziet : mij ook goed, maar ga dan niet vertellen hoe t wel moet want daar zijn moderators voor.

Born to run. B.S.

Lief zijn! Vrede op aarde enzo… X-je…

Plaats een reactie