Ski Helm met niet te dikke oorpads

herkennen jullie dit ook?

Mijn ski helm zit prima comfortabel en totaal geen last van. Enkel de oren. De oorpads drukken toch enigszins de oren plat en vanaf de 3e dag begint dit toch behoorlijk te irriteren, zo erg dat ik de laatste dag(en) mijn helm wel eens thuis laat.

Wie heeft hier ook last van en wie weet een helm die hier minder last van heeft.

Oorpads eraf en een dunne muts of balaclava eronder. Het riempje moet enigszins aangetrokken zijn, dus die druk hou je altijd een beetje. Er zijn helmen met ruimte voor speakers waar je het midden dan uit kan halen, maar dat heeft mij niet geholpen. Minimale druk geeft bij mij al maximale pijn.

Hier iemand die soms staat te jammeren als een klein meisje als de helm weer af gaat…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Guido1976
Denk menig forummember nog nooit probs met die flapjes. :-)
Over welk merk heb je het precies?

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@Guido1976
Denk menig forummember nog nooit probs met die flapjes. :-)
Over welk merk heb je het precies?

iSKI op 16 dec 2019 20:19

Momenteel een Sinner helm in gebruik. In de winkel zat deze het lekkerst.

Ik heb dat ook! Mijn vorige Giro helm had het nog erger omdat er plastic dingen in de oorflappen zaten, ik geloof voor koptelefoons of tegen wind geruis. Heel vervelend.
Nieuwe Smith Vantage is beter, maar toch niet perfect.

Sweet Switcher! Heeft dunne earpads en zijn als het ware hol van binnen, dus alleen een zachte rand aan de buitenkant van de pads.
Super fijne helm!

Poc auric cut valt ook in dat straatje.

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 16 dec 2019 23:38

Anon Blitz.
Kan je de oorflappen verwijderen bij warm weer.
We zijn in ons groepje met 3 die zo een helm aandoen en niemand heeft er klachten over 😉
Is ook zeer prijselijk en in zeer veel kleuren te verkrijgen.

Ik heb een bern helm waar de oorflappen met elkaar verbonden zitten door een stuk wat achter onder de helm doorloopt. Klinkt niet heel logisch maar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik heb dat ding er nooit in zitten, ik wil ook niks op mijn oor. Ik draag dan een hele dunne bivakmuts onder de helm, dan waait de kou in ieder geval niet langs mijn oren.

Edit: hier zie je een beetje wat ik bedoel. De oorpads vormen 1 geheel met een soort nekwarmer

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/9c882f7e08252b95b75df0dd...

*bericht bewerkt door Juul op 17 dec 2019 08:26

Ik heb de uvex jakk+ geen last en je kan de oorpads er evt. ook afhalen.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 17 dec 2019 09:03

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie