Skiles in Westendorf

Hallo,

Ik ga binnenkort met 3 personen naar Westendorf.
Ik zoek hier eigenlijk een goede skischool voor 2 personen hiervan die redelijk beginner zijn en 1 dag groepsles willen.
Ik zelf ben al vrij gevorderd en wil graag 2-3 uurtjes privé les.

Als ik Google kom ik voornamelijk uit bij Snowsports Westendorf, maar zijn er misschien ook nog andere die iemand kan aanraden?
Voorkeur zou eigenlijk zijn op zaterdag les als dat mogelijk is. Dat kan bij bovenstaande school niet zo te zien, daarnaast vind ik hem vrij prijzig.

Groeten Tim

Beter nemen de beginners een langere periode les, ik weet niet of 4 uurtjes in een groep ze echt veel verder brengt qua skien.

De Reds, schischule Westendorf, geen eigen ervaring mee, maar beviel bij familie wel.

Geen verstand van de skischolen aldaar maar zou idd ook meerdere dagen les nemen, de standaard is meestal 3 dagen les, dan heb je iig een basis gekregen en kun je kiezen hoe je de week verder in gaat delen☃️
De privé les is wel prima, eventueel de volgende dag nog eens.

LA NORMA😍☃️

Waarom maar 1 dag les? Je hebt toch echt wel iets meer tijd nodig om de techniek onder de knie te krijgen. Het geld dat je nu kwijt bent aan een paar lesdagen, betaald zich uiteindelijk terug.

Ze hebben al 4x in een skihal gelest.

Al 4x😂😂😂

Jij zou moeten weten dat je met 4 lessen niet de berg afgeknald komt… Voor hun eigen is het fijner dat ze door die extra lessen met meer vertrouwen de berg afkomen😉
Maar je kan normaal wel 1 dag groepsles nemen en dan aan het einde hiervan altijd bijboeken voor een langere periode.

LA NORMA😍☃️

Bedankt voor jullie reacties, maar ik vroeg in dit topic om adviezen WELKE ski school jullie kunnen aanraden.

Ik vroeg niet om een les schema.

Na die ene dag les zullen ze sowieso even kijken hoe het gaat en of ze bij boeken. Dat is verder niet iets waar ik zelf over ga in dit geval.

Een skihal is hooguit blauwe piste. Tenzij het nu al lekker gaat, kan het nogal tegenvallen in het 'echt'. Veel langere afdalingen, terrein variatie, gaat allemaal mee spelen.

Op zaterdag zijn er volgens mij niet (vaak) groepslessen. Ze kunnen ook met zijn tweeen priveles pakken, iets duurder, maar veel effectiever voor die ene dag.

Dus skischule Westendorf en skischule Snow-Ideal, maakt niet zoveel uit denk ik.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 19 dec 2019 07:53

Ik weet het, het is geen antwoord op je vraag, maar ik kan het niet laten.

Wat betreft de keuze voor een skischool zal ik me nergens mee bemoeien (maar ik van WC-eend adviseer uiteraard WC-eend en m’n foto verraadt genoeg denk ik.)

Bedenk wel dat ongeacht welke skischool je kiest, het indelen in groepen, zeker bij volwassenen, altijd moeilijk is en tijd kost. Zeker in drukke periodes zal de eerste dag les dus voornamelijk bestaan uit kijken in welke groep je hoort. Dat heeft enerzijds te maken met het niveau aan het begin van de dag, maar ook sportiviteit in een groep, grootte van de groepen en de factor “berg-angst” bij sommige mensen. Effectieve skitijd op zo’n eerste dag is dus niet bijzonder veel.

Verwacht dus alsjeblieft niet dat je met 1 dag groepsles ineens klaar bent om de berg op te gaan. Zeker niet als je in een periode komt waarin er 10+ in een groep zitten. Want ook de licht-gevorderde groepen beginnen heel rustig op de oefenweide.

Wat betreft de prijzen; die ontlopen elkaar bij mijn weten niet veel. Skiles is duur, eigenlijk overal. Een gebroken rug en bijbehorende ellende omdat je te vroeg zelf naar boven ging (we hebben ze gehad vorig seizoen…) kost nog veel meer.

Veel wijsheid en vooral plezier gewenst!

*bericht bewerkt door Lars93 op 19 dec 2019 09:33

4x in de hal lessen is net wat gevoel vd ski hebben.
Ik zou ze aanraden Minimaal 3 (maar beter gewoon 5 dagen) les te nemen. Groepsles is dan ook best gezellig hoor.
Met 1 dag kom je idd misschien net lekker een groene piste af, maar een lastige blauwe piste kan de sfeer nogal minder maken.
Ik stond met vriend van mij ooit op een blauwe piste in de middag en na 5 crashes (remmen kon hij alleen onder de 5km per uur) durfde hij ook niet verder meer. Zijn uiteindelijk aan de wandeltocht omlaag begonnen (gelukkig kwam er een sneeuwscooter waar hij op mee kon).
En hij had al wel 10 indoorlessen gehad, maar die blauwe piste (halverwege de middag) was wat ijzig en licht buckels, hij heeft de rest vd dagen toch maar les genomen ;)
Ik neem binnenkort ook weer 5 dagen les, gewoon omdat t kan ;) (en ik er altijd weer wat beter van word).
Ps. ben zelf niveau 3, waarbij ik overal parallel naar beneden kan komen (hoewel ik sommige zwarte toch liever soms oversla:P)

Dus ik zou aanraden voor de echte beginner (4x indoor valt daaronder) 5 dagen les te nemen. Dan kun je op de 6e dag nog eens proberen om de lastige blauwe piste af te gaan…

De Reds prima skischool!

De Reds prima skischool!

Simonko op 19 dec 2019 14:10

Wij hebben 2 jaar geleden een dag les gehad van The Reds en het plan is zeker om dat dit jaar weer te doen nu we weer in Westendorf zullen belanden. Al zal dat nu wel meer dan 1 dag worden denk ik zo. Des tijds gegaan voor de rode categorie, maar we kregen al snel het advies dat we eigenlijk zwart hadden moeten kiezen. Verder nog regelmatig in dezelfde week een uitnodiging ontvangen om wat te drinken met een aantal van het team en meteen bijgepraat over de voortgang. Zeker een aanrader dus.

*bericht bewerkt door Robert. op 19 dec 2019 14:31

The Reds is prima. Van de week ook weer geboekt voor de kids. Maar ik zou inderdaad niet denken dat je met 4x les in de skihal en 1 groepslesje in Westendorf de berg afkomt op een knappe manier. Zowel voor jezelf als voor de andere mensen op de piste. Dat is gewoon ronduit gevaarlijk! Voor het geld hoef je meer lessen niet te laten. 6 dagen les is wel 30 euro duurder als 3 dagen. Gewoon voor die 6 dagen gaan dus, kan je altijd nog een dagje overslaan en met je vrienden groep mee gaan en de dag erop weer lessen. Die paar tientjes…:)

De eerste dag is de duurste van allemaal. Mogelijk is 1 dag een privéles gelijk aan 1 dag groepsles. Klassen starten zelden op zaterdag. Die privéles kun je waarschijnlijk vooraf wel boeken voor een zaterdag.

Plaats een reactie