Welke skies?

Afgelopen weekend heb ik nieuwe schoenen gekocht. Fisher My RC Pro 90. Nu overweeg ik ook een paar nieuwe skies. Mijn oude kunnen geloof ik nog 1 x mee, dus moet er toch aan gaan denken.
Nu is het zo dat ik er zelf echt helemaal niets van snap. Ik lees tests en dan vraag ik me af wat er nu over mijn oude skies geschreven zou worden. M.a.w. hoe kan ik ze op basis van woorden met elkaar vergelijken?
De skies die ik nu heb zijn Rossignol Zenith Pro. Ze bevallen best goed, maar ik vind ze wel langzaam.

Om wie gaat het?
Vrouw, 59 jaar. Leren skiën op mijn 40ste. Altijd les gehad op de rollerbaan, zit daar nu op het hoogste niveau, dus mijn techniek is best aardig. Maar die techniek is soms ver te zoeken als de omstandigheden slecht zijn.
Ik houd best wel van door skiën, maar ben absoluut geen racer. Ik ga voor het genieten. Rood en blauw gaan lekker. Af en toe zwart, in een iets lager tempo, maar liever niet aan het eind van de dag. Ben niet dol op ijzige pistes en buckels. Dus een beetje vergevingsgezind moeten ze wel zijn.

Lengte 168, gewicht 73.

Volgens mijn dochter: K2 Speed Charger.

Wie heeft een suggestie?

De k2 speed charger begrijp ik niet helemaal. Dat is een consumenten gs ski. Vooral goed op snelheid in lange bochten. Ik haal niet uit je verhaal dat je dit graag doet. De turbo charger zou ik nog wel snappen, dat is de slalom variant. Zou prima kunnen. Goed beheersbaar maar ietwat weinig levendig vond ik.

Ik kan niet heel veel vinden over je oude Rossignol. Maar mijn suggestie zou zijn de Rossignol hero MT Ti. Uitstekende ski, is het best voor kleine tot middellange bochten. Zeer goed te controleren voor een technische skier maar vergevingsgezind voor slechte omstandigheden. Tis echter geen snelheidsduivel. Mocht je reviews willen lezen, moet je eens kijken bij DSV, Neveitalia en hier op t forum bij de skitests.

Dank voor je reactie. Ik heb e.e.a. nagekeken, maar deze skies zijn niet in mijn maat te leveren.

Vandaag ook nog een adviesje gekregen. Dus mijn komende vakantie ga ik proberen om Blizzard RC Ti of Volkl Code L te huren. Kijken of dat wat voor me is.

Dank voor je reactie. Ik heb e.e.a. nagekeken, maar deze skies zijn niet in mijn maat te leveren.

Vandaag ook nog een adviesje gekregen. Dus mijn komende vakantie ga ik proberen om Blizzard RC Ti of Volkl Code L te huren. Kijken of dat wat voor me is.

Noblesse op 26 dec 2019 18:35

Hoezo niet in jouw maat? De 159 zou prima zijn.

Blizzard rc ti is een oud model en al een tijdje niet meer te koop. Mocht je die tweehands vinden dan is dat wel een mooie ski. Wel n stuk minder sportief dan de Rossignol.

De volkl code L is ook weer een lange bochten ski. Ik zou dan eerder naar de code S kijken. Blijft een wat logge zware ski vind k zelf. Ook n oud model overigens.

159 is voor mij aan de royale kant. Ik heb eigenlijk altijd 153. Maar ik zou het misschien een keer moeten proberen.

Dank je wel voor het meedenken.

*bericht bewerkt door Noblesse op 27 dec 2019 12:14

Op basis van wat ik zo lees:

  • Je techniek is prima op orde
  • Het hoeft niet heel hard, maar ook niet alleen maar langzaam
  • Het is fijn als de ski’s helpen in slechtere omstandigheden

Dan is een fijne allround pisteski die niet te stijf is, waarschijnlijk het beste? Mijn vriendin, met een beetje vergelijkbaar profiel (qua skivoorkeuren) skiet met veel plezier op de K2 Luv Machine (maar die er niet meer volgens mij). Ik denk ook dat de code S, of misschien een xmax 10 of 8 (die vond mijn vriendin ook prettig) ook wel geschikt zou kunnen zijn? Ik zag ook wel wat mensen op de X7 WB skiën afgelopen week, dus die zal ook wel veel in de verhuur liggen, dat is dan misschien ook een optie? Ik heb zelf de X7 WB ook geskiet, ik vond hem wat vlak en niet stijf genoeg (maar ben bijna 2 meter, ski waarschijnlijker harder, weeg ruim 90kg en ben een man :)), maar misschien is het wat voor jou?

Heel misschien zelfs wel de ski waar @elisabeth101 zelf op skiet, de Curv Ti?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Had de Curv ti niet genoemd omdat ie niet zo vergevingsgezind is in slush en buckels. Behalve dat zou t een prima kandidaat zijn. Weet zo even niet wat de kortste lengte is.

Roy noemt wel een paar leuke kandidaten. Je zou natuurlijk een keer naar Zoetermeer of Landgraaf kunnen gaan om e.e.a. uit te testen.

Plaats een reactie