Rodeltechniek

Hallo

Ik ben van plan om deze wintersport een paar keer te gaan rodelen.
Kan mij iemand mij hier uitleggen hoe de techniek hiervoor werkt, en wat precies het verschil is tussen een rodel en een schlitten ?

Een schlitten is de klassieke houten (soms metalen) slee. Een rodel is een variant die wat flexibeler is. Doordat bepaalde stukken uit stof zijn, kan je de slee wat buigen waardoor je kan manoeuvreren en draaien.

De juiste techniek heb ik nog altijd niet ontdekt. Trial and error maakt het juist heel leuk. Normaal kan je door de ene zijde naar je toe te trekken, en met je voeten de andere kant tegen de grond te duwen lichtjes draaien.

Maar je ziet soms ook de locals driften in de bochten. Geen idee hoe dat moet. :p

Insidertip: veel schotjes voor vertrek-> flanellen benen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Die shotjes voor vertrek lijkt me geen goed iedee. Ik ga nl ook niet met drank op achter het stuur zitten in een auto met verschillende veiligheids systhemen. Dus rodelen met drank op zonder bescherming om vervolgens met 50kmh tegen een boom aan te vliegen. Nee dankje.

Had je gezien dat ie ‘schotjes’ zei, en geen shotjes?

@sanmar1971 deze is voor jou😉

LA NORMA😍☃️

Ok voordat ik alles zelf ga uitleggen. Deze video laat je alles zien wat je moet weten.

https://youtu.be/FO1fIFUZS4o

Hallo
Ik ben van plan om deze wintersport een paar keer te gaan rodelen.

Sensabiker op 26 dec 2019 18:32

Zeker doen, rodelen is te gek!
Vorig jaar met het slechte weer verschillende keren gaan rodelen.
Let wel op stevige wandelschoenen die tegen sneeuw/water kunnen en idem handschoenen, vaak stuurden we met onze handen dus die handschoenen zien af. :)
Verder is skikledij, helm en bril perfect.

Bla, bla, bla.

Bedankt allemaal.
Alle tips zijn welkom

Skiing is a dance, and the mountain always leads.
Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie