Ski winkel waar je goed advies krijgt.

Goedemorgen,

Ik heb een vraag voor mijn broer hij is een skier en opzoek naar nieuwe ski's en ski schoenen, nu is de vraag welke winkel hebben jullie goeie ervaring mee als het gaat over materiaal kopen? We zijn opzoek naar winkel die goed advies kan geven en hem niet opscheept met een ski of ski schoen waar die toevallig van af moet. ik ben zelf een boarder en heb geen ski ervaring dus ik kan hem niet helpen.

Mvg,

Patrick.

Beste Patrick,

Een goed aangeschreven skizaak is MK Skiservice in Bilthoven. Maar er zijn er uiteraard meer.

Veel succes.

*bericht bewerkt door ThijsG op 27 dec 2019 07:42

Om te beginnen niet in het weekend, op koopavond of vlak voor de krokus naar een skiwinkel gaan. Goed advies komt ook als de verkoper tijd heeft.

Zelf ben ik altijd goed geholpen bij Duijvestein in Den Haag en Zoetermeer. Sowieso zijn speciaal zaken meestal beter dan algemene sportzaken.

Wim Jacquet (nu Daka volgens mij) in Amersfoort heeft wel wat mensen lopen met verstand van zaken.

Maar ik zou 2 dingen scheiden: ski schoenen moet je echt in een winkel kopen, waar het personeel goed is. Het hangt van je eigen regio af wat goede opties zijn. Daarnaast de ski’s. Dat is nou typisch iets waar je ook zelf wel veel voorwerk in kan doen (hier tips vragen, skitesten lezen, betaald ski advies) en ze dan ergens kopen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Welke regio zoek je iets?

Schoenen: gewoon kopen bij echt kundig personeel. Ook in NL genoeg te vinden

Ski’s: rondvragen en wat onderzoek doen. Dan bij voorkeur bijvoorbeeld 3 of 4 geselecteerde modellen uitproberen.

Voldoende goede shops bv outdoorxl, snowcountry, jacquet (nu Daka). Duivesteijn vind ik duidelijk minder , maar smaken verschillen natuurlijk en ze hebben wel testmogelijkheden ;)

Als je serieus gaat testen kun je vaak ook wel online ski’s voor een leuke prijs bemachtigen. Wil je het wat voordeliger houden, zijn modellen van een vorig seizoen vaak ook prima en serieus goedkoper te vinden.

Edwin van Riel

Mijn Man heeft in NL skischoenen gekocht en na een halve dag skiën toch vervelende drukpunten, de rest vd vakantie skiet hij nu met huurschoenen omdat hij pas na de vakantie ermee terug kan.

Ik heb ze in een groot skigebied in een speciaalzaak gekocht, alles afgemeten op mijn voeten en ik kon elk moment terug als het nodig was. Gelukkig zaten ze goed.

Ik zou ze nooit in NL kopen.

Mijn Man heeft in NL skischoenen gekocht en na een halve dag skiën toch vervelende drukpunten, de rest vd vakantie skiet hij nu met huurschoenen omdat hij pas na de vakantie ermee terug kan.

Ik heb ze in een groot skigebied in een speciaalzaak gekocht, alles afgemeten op mijn voeten en ik kon elk moment terug als het nodig was. Gelukkig zaten ze goed.

Ik zou ze nooit in NL kopen.

Lauratralala op 27 dec 2019 08:18

je kunt ze ook gewoon daar ter plaatse even aan laten passen. Niet gratis, maar de kosten vallen wel mee hoor. Beter je eigen spullen goed krijgen nu denk ik. Als je koopt in NL: even paar uurtjes in Snowworld of zo lossen dit ook wel op.

Edwin van Riel

Je kan ze ter plekke kopen, maar een hoop winkels daar hebben ook gewoon seizoenspersoneel die er ook niet zoveel van afweten.

Je moet dus én weten bij welke winkel je moet zijn én bereid zijn een paar uur op vakantie bezig te zijn met schoenen passen én je in het
Duits, Frans of Engels goed verstaanbaar te maken (en dat is met dit soort dingen net iets lastiger).

Het kan dus zeker, maar het is echt niet per definitie beter. Daar doe je namelijk zaken als Dutch Bootfitter, Norbert Maier, MK Skiservice, Skicentrum Heemskerk en Patrick Rademakers echt enorm mee te kort.

Als je met in Nederland kopen de Perrysport bedoelt, dan denk ik inderdaad dat je in het buitenland beter af bent, maar die zijn echt niet representatief voor de betere zaken in nl.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vraag Ski advies aan GiGI. Kost je 30 euro maar krijg je onafhankelijk advies.

Verder veel zelf onderzoek doen en eerlijk zijn over je niveau.

Mijn Man heeft in NL skischoenen gekocht en na een halve dag skiën toch vervelende drukpunten, de rest vd vakantie skiet hij nu met huurschoenen omdat hij pas na de vakantie ermee terug kan.

Ik heb ze in een groot skigebied in een speciaalzaak gekocht, alles afgemeten op mijn voeten en ik kon elk moment terug als het nodig was. Gelukkig zaten ze goed.

Ik zou ze nooit in NL kopen.

Lauratralala op 27 dec 2019 08:18

je kunt ze ook gewoon daar ter plaatse even aan laten passen. Niet gratis, maar de kosten vallen wel mee hoor. Beter je eigen spullen goed krijgen nu denk ik. Als je koopt in NL: even paar uurtjes in Snowworld of zo lossen dit ook wel op.

evr66 op 27 dec 2019 08:27

In NL was bij Daka, helaas te grote schoenen geadviseerd, dit konden ze in Frankrijk niet goed krijgen. Wij zijn dus niet onder de indruk van de winkel die hier geadviseerd werd.

Te groot is moeilijk inderdaad. Maar een kerel bij ons in de trainingsgroep had ook veel te grote schoenen gekregen, in een shop in NL die in dit topic genoemd wordt en gewoon goed bekend staat.

Heb zelf goede ervaringen met outdoorxl, VS sport (Gouda), Jack van Nuenen mocht je in de buurt van Salzburg zitten is een topper.

Edwin van Riel

Ik zou als eerste beginnen met goed zittende skischoenen. Dat is m.i. het lastigste deel. Enkele goede winkels zijn al genoemd, kan outdoor & Travel outfitters in Roosendaal ook aanbevelen. Laat hem even de tijd nemen voor schoenen, kan best eens zijn dat hij altijd op een te grote schoen heeft geskied, dan is het even wennen aan een goed passende schoen.

Qua ski’s zou ik tests lezen en wellicht eens bij Duijvestein uitproberen (test and buy). Maar misschien weet hij al wat hij wil, dan kan je ook online kopen.

Zelf skischoenen gekocht bij Skishop in Nieuwegein. Neem wel een middag de tijd er voor want de aanschaf, bij mij inclusief fitting duurde denk iets van 3/ 3.5 uur. Eerst gaat de verkoper helemaal alles met je door hoe je skied en meet je voeten op etc. Hij verteld er wel bij dat je daarna wel altijd een middagje naar Snowworld moet gaan om te testen. Daarna worden dan de puntjes op de i gezet. Zelf had ik 1 puntje wat ik beter wilde hebben en dat doen ze dan gewoon weer aanpassen voor je.

Welke regio zoek je iets?

Schoenen: gewoon kopen bij echt kundig personeel. Ook in NL genoeg te vinden

Ski’s: rondvragen en wat onderzoek doen. Dan bij voorkeur bijvoorbeeld 3 of 4 geselecteerde modellen uitproberen.

Voldoende goede shops bv outdoorxl, snowcountry, jacquet (nu Daka). Duivesteijn vind ik duidelijk minder , maar smaken verschillen natuurlijk en ze hebben wel testmogelijkheden ;)

Als je serieus gaat testen kun je vaak ook wel online ski’s voor een leuke prijs bemachtigen. Wil je het wat voordeliger houden, zijn modellen van een vorig seizoen vaak ook prima en serieus goedkoper te vinden.

evr66 op 27 dec 2019 08:05

Ik vond Wim Jacquet matig in advies in vergelijking met MK in Bilthoven. Als je dan toch richting die regio rijdt…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Bedankt allemaal voor de reactie’s daar kan ik wat mee! we komen uit zeeland dus alles is een eind rijden haha. dat is geen probleem van mij part rijden we er heel nl voor door als we maar me een goed geadviseerde schoen thuis komen. Daka, duivenstein en MK bilthoven hoor ik toch het meeste van jullie. Dus het zal 1 van meerdere van deze zaken worden. we maken er gewoon een dagje van.

thanks,

gr patrick

Norbert Maier in Rotterdam is wellicht nog wat dichterbij?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Outdoor XL in Barendrecht of Norbert Maier in Rotterdam zijn ook goed.

het ligt er ook aan met welke ‘voorkennis’ je zo’n winkel binnenloopt.
Heb je wat marktonderzoek gedaan in wat er allemaal te koop is, welke flex bij je past, of je brede of platte voeten hebt, welke schoenmaat je eigen voeten zijn, zit er verschil in lengte of breedte tussen je voeten, wat is je echte gewicht en lichaamslengte, etc etc.
Als je dat allemaal al vooraf weet kan je met de adviseur schakelen, begrijp je ook wat er geadviseerd wordt en is de kans vele malen kleiner dat je met de verkeerde paar schoenen naar buiten loopt. Het ligt imo dus niet altijd aan de verkoper.

Succes met de zoektocht!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Patrick1991. Ski-snowboardservice.com in Terneuzen.
Pas kennis mee gemaakt. Weet waarover hij het heeft.
info@ski-snowboardservice.com. Schoenen zaten vrij goed maar heeft toch nog verbeteringen aangebracht.

Hen48

Ga naar outdoor.org in Roosendaal, erg kundig personeel.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Dag, als je uit zeeland komt is er in Terneuzen een prima winkel. Bij de skibaan. Doen er alles aan om de goede fit te krijgen

Ik was vandaag bij Duijvestein in Zoetermeer. Je voeten worden opgemeten door een 3d Scanner. De schoenen zelf staan er echter niet in, dat komt dus aan op de kennis van de verkoper die “naar eigen zeggen” dus aan de hand van de 3d scan de juiste schoen erbij weet te zoeken.

Schoenen uitkiezen is moeilijk. Ik heb op maat gemaakte schoenen na 2 a 3 seizoenen aan de kant gedaan en in Frankrijk op de piste schoenen gekocht. Ook deze zitten niet altijd perfect. Soms wel, dan even halfuurtje niet en ineens weer wel.

Een goede schoenenman houd ook rekening met beweeglijkheid van de gewrichten. Kan geen scanner aan tippen. Gewoon een vakman bezoeken.

*bericht bewerkt door evr66 op 27 dec 2019 22:24

Edwin van Riel

Een goede schoenenman houd ook rekening met beweeglijkheid van de gewrichten. Kan geen scanner aan tippen. Gewoon een vakman bezoeken.

evr66 op 27 dec 2019 22:24

Precies…kennis bij Duijvestein is niet heel denderend kan ik verklappen. Kennis van ski’s wel beter dan die van schoenen.

Norbert Maier in Rotterdam!
Zeer kundig advies.

Delsport in Waregem (België) gaf ons ook uitstekend advies voor het huurmateriaal van m’n vriendin en zoon.

Zelf heb ik m’n botten en ski’s op het einde van het seizoen in een relatief kleine winkel (au, bregenzerwald) gekocht. Kreeg zo toch een aangename korting. Ik kon altijd verwisselen als ik wou, maar dat was niet nodig. Wel 1 drukpunt laten wegwerken in 1 schoen.

Voor schoenen kan ik Outdoor xl in Barendrecht aanbevelen. Ga wel op rustig moment en trek er voldoende tijd voor uit. Ook ruime keus in skies

Skishop Nieuwegein kan ik aanraden! Erg tevreden over en ze nemen de tijd voor je, ook als er nog wat aangepast moet worden na de eerste keer skien.

Skishop Nieuwegein kan ik aanraden! Erg tevreden over en ze nemen de tijd voor je, ook als er nog wat aangepast moet worden na de eerste keer skien.

Sheila op 29 dec 2019 12:27

+1 👍

Janssens sport in Deurne ( antwerpen) beste van België. Zeer veel keuze, goed advies etc…

Schiheil ⛷🏂🎿

Sporthuis Olympia in Veldhoven, topzaak met zeer goed advies. Wel een stukkie rijden voor je.

Plaats een reactie