Priveles ja of nee?

@PJHendriks, wat ik nog mis, gaat het om zo snel mogelijk vaardigheden opdoen of om zoveel mogelijk waar voor je geld? Groepsles kost natuurlijk minder en heeft ook het voordeel dat je elkaars techniek kunt beoordelen. De keuze hangt natuurlijk ook van je huidige niveau af, maar dat kan ik niet beoordelen.

Martin7182 op 29 dec 2019 20:16

Zoveel mogelijk techniek bijspijkeren en eigen dingetjes/fouten afleren. Priveles lijkt me de enige logische keuze op dit moment.

Echt 1-op-1 napraten in de liften is wel een extra voordeel

*bericht bewerkt door PJHendriks op 30 dec 2019 12:13

Voor hen die nog meelezen of gereageerd hebben; gisteren heb ik 4 uur priveles gehad in Serfaus. Van een zeer enthousiaste, aardige en overduidelijk zeer gepassioneerde man.

Bij aanvang, voor we echt kennis gemaakt hadden vroeg hij me even naar een bepaald punt te skien. Meteen de opmerking: jij bent zeker een Nederlander :)

Het was, gelukkig, niet all bad, maar zeker op wat meer snelheid leun ik te ver naar achteren en tégen de berg in wat ten koste gaat van controle en ik dus altijd op kracht heb moeten doen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend blij ben de les gedaan te hebben. Het is er nog niet en ik zal zeker weer vaker gaan lessen, maar ik ervaar veel meer flow wanneer het goed gaat. Meer feeling met de ski. Ik ben er zeker nog niet, hopelijk komen er nog vele jaren leerplezier met leraren als deze.

Ik kan het iedereen die tegen grenzen of het gevoel dat er 'gewoon iets niet lekker loopt' aan loopt van harte aanbevelen. Het echte 1op1 in de lift etc is van grote waarde.

*bericht bewerkt door PJHendriks op 12 feb 2020 15:25

Je hebt geluk gehad met die leraar.

Waar hebben jullie het dan over gehad 1op1 in de lift 😜

Gevrij in de alpenwei, natuurlijk.

Maar voornamelijk over sport & beweging en tech (ik ben werkzaam in AI & computer vision in de context van werktuigbouw, maar tegen facebook en social media in het algemeen etc), maar vooral: skien. De 4 geboekte uren werden er een kleine 5.

Heb nu 2 dagen solo gevlogen, enkele mensen aangesproken voor meer tips en het gaat echt beter. Aan het eind van de dag val je in oude gewoontes, maar het is leuk opnieuw een leerproces door te gaan.

Mocht je interesse hebben: Hartmut Hammerle.

*bericht bewerkt door PJHendriks op 13 feb 2020 19:56

Dank voor je antwoord @ JPHendriks
Hartmunt Hammerle is heel bekent/beroemd wist je dat.
Zo zo niet alleen een gepassioneerde leraar maar ook TuiNa praktiker,Jin Shin Jyitsu,wi-Gong Trainer.

Plaats een reactie