Huttentips Ski Amadé

Ik ga over een paar weken skiën in de volgende gebieden:

  • Radstadt-Altenmarkt;
  • Zauchensee;
  • Schladming-Dachstein (4-Berge-Skischaukel);
  • Hochkönig.

Nu ben ik op zoek naar de beste hutten (qua eten, evt. ambiance) in bovengenoemde skigebieden. Shoot!

Mr. Slow

Schladming: Schafalm
Hochwurzen: Tauernalm
Reiteralm: Reiteralmhutte

Zauchensee: zonder twijfel de Rosskopfhütte (ligt naast het family Park onder de Rosskopf 8er), top sfeer (paar keer per week live muziek) en heerlijke goulashsoep in een pannetje. Zit rond lunchtijd ook vaak bommetje vol.

Radstadt-Altenmarkt: Sonnalm halverwege richting Radstadt. Naar mijn mening het gezelligste terras van deze berg.

Zoals je weet was ik in die regio een week of wat geleden, maar ik heb niet echt op de hutten gelet waar we gelunched hebben, we zijn gewoon naar de dichtstbijzijnde hut gegaan wanneer we zin hadden om wat te eten. Het was in Flachau, Zauchensee en Kleinarl allemaal vrij Oostenrijks, maar allemaal prima.

Ik denk dat we gelunched hebben bij de Strassalm in Wagrain/Alpendorf, de Winklalm in Kleinarl en de Kuhbergalm in Wagrain (in het dal). Alles was prima, ik denk dat ik qua sfeer de openhaard in de Winklalm het leukst vond, maar het was allemaal prima, maar zeker geen tenten om specifiek op te zoeken.

We hebben een keer bij Almmonte gedineerd (in het dal bij Wagrain) en dat was erg goed. Ik denk dat zij ook lunch serveren.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hochkönig: Deantnerin

Hochkönig Deantnerin op de Burgalm piste Dienten, Onderaan de Kingscab de Zapflalm, onderaan de blauwe 1 richting Mulbach Scheppelalm, de Steinbockalm boven op de hochmais bij Dienten. De Thorau alm is een echte oude hut, lekker eten en ligt bij Maria Alm/ Hintermoos boven aan de Schwarzeckbahn. Veel plezier.

Dienten Die Alte schule

En als je er één, of vooruit, twee moest kiezen @Elly3? ;) Deantnerin en Thorau Alm?

Mr. Slow

Genau @Quick
En doe peter van de Thorau Alm dan maar de groeten ;)
Wanneer ga je?

Dienten Die Alte schule

We zijn zojuist terug gekomen uit Altenmarkt en veel in Zauchensee geskied, wat een prachtig gebied met geweldige uitzichten. We hebben 2 keer pauze gehouden bij de Gamskogelhutte, de apfelstrudel met verse slagroom aanrader. Uitzicht vanuit de sere ook magnifiek. Onderaan bij de dalafdaling in Altenmarkt viel het eten wat tegen. Ik wens je veel plezier, wij gaan dit gebied zeker nóg eens bezoeken

Ik vond vorige week de Steinbock bij Dienten erg goed. Daar hebben we in een sneeuwstorm heerlijk gegeten binnen. De Deantnerin stond ook op ons lijstje, maar daar kon je vorige week alleen nog via een rode piste komen.Dat was helaas geen optie voor mijn vrouw.

De hut boven de A-berg bij Maria Alm vond ik een geweldige plaatje in de zon (zie foto), maar ik ben er niet binnen geweest. Verder liggen er eigenlijk overal wel leuke hutten in Hochkönig.

null

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Onkel Willy in Schladming. En dan specifiek voor de Brettlejause. Duur maar makkelijk met twee personen te eten…

Plaats een reactie