Advies snowboard

Lieve mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de keuze voor een snowboard. Ik twijfel om nog een weekje te huren of om al gelijk eentje aan te schaffen. Voor mijn gevoel heb ik al vrij duidelijk in mijn hoofd dat het een camber gaat worden. Echter heb ik nog nooit op een camber gereden. (Dat denk ik althans)

  1. 1.94 en 84 kilo
  2. Niveau 6, hoop het op den duur naar 8 te krijgen. Maar gezien de frequentie waarmee ik op wintersport ga zal dit nog wel even duren. Ik ski ook nog ;) Incidenteel zal ik nog les nemen.
  3. Na mij ingelezen te hebben op dit forum en de posts van @sneeuwbaard denk ik een voorkeur te hebben voor een camber board. Of adviseren jullie toch een hybride?
  4. Hoge snelheid, of ik probeer deze steeds hoger te leggen. Tot een zekere hoogte. Wel met controle dus.
  5. Piste 90%, offpiste 10%, park 0%. Ik vind offpiste alleen leuk waardeer er verse sneeuw is gevallen. Eigenlijk alleen dan zal ik buiten de pistes komen.
  6. Ik denk energiek/agressief. Ik vind het leuk om een afdaling aan te vallen.
  7. Verschillende huurboardjes gehad. Maar welke kan ik niet herinneren. Mijn laatste keer baarden heb ik een burton blunt wide 159 geleend van een vriend. Die was wel makkelijk draaibaar. Deze was wel wat korter.
  1. Budget: 200 tot 400 (incl bindingen), evt tot 500

Camber ligt inderdaad voor de hand bij de manier waarop je rijdt

Dat dacht ik ook. Iemand toevallig bekend met de Ride Mountain PIG snowboard uit 2019 - 162? Daar heb ik nu mijn oog op laten vallen.

hoge snelheid, pistes aanvallen hmmm, dan denk ik aan een Ride Highlife. ( heb ik zelf jaren gehad)

Deze knalt overal doorheen

Ride Highlife of Jones Flagship zijn toppers … camber tussen de bindingen met een (lichte) neusrocker. Bij voeten groter dan maat 43 (US10) zou ik kiezen voor widebody (minimaal 260mm in de waist). Bij voeten groter dan maat 45 (US12) minimaal 270mm in de waist.

Tukker(ik)

Ik zou je aanbevelen om een winkel in je resort op te zoeken waar je verschillende boards kan proberen. Probeer een camber maar ook een hybride en pas hier je keuze op aan. Dan kan je na de wintersport op zoek gaan naar een vergelijkbaar board wat jij het fijnste vond rijden tijdens het testen.

Ik heb zelf de warpig gehad en rij nu op een twinpig. Ben zelf helemaal weg van deze lijn en denk dat je voorkeur voor de mountainpig bij je stijl past. De hele pig lijn rijdt heel fijn, kan je goed mee Carven en zijn stijf genoeg voor flink wat snelheid. Ik zeg, goeie keuze. Blijft wel dat snelheid een relatief begrip is

*bericht bewerkt door Chef op 31 dec 2019 22:08

Plaats een reactie