Ski advies - zoek nieuwe set voor dochter nivo 5/6 (14 jaar)

Hoi,

ik zoek voor mijn dochter (bijna 14 jaar) een set nieuwe ski's. Voorheen altijd gehuurd maar afgelopen jaar heeft ze de oude ski's van mijn moeder gebruikt; de nordica drive xbi ct + n sport xbi. Op zich ging dat behoorlijk goed, maar ze vind ze erg zwaar om te tillen en ze zijn enorm lelijk…

Welke ski's zijn geschikt voor een meisje van 14, ongeveer 170 cm, 54 kg met een goede techniek? Blauw en rood gaan perfect, zwart heeft ze ook geen problemen mee.

Ze is een echte piste skieër, off-piste is niet aan haar besteed.

*bericht bewerkt door BoardSki op 30 dec 2019 18:30

mijn dochter van 15 heeft vergelijkbaar skiniveau schat ik. Ik heb voor haar in Italië (tijdens skivakantie) een setje gebruikte Blizzard RC TI’s (Model ‘17-‘18) gescoord voor ca € 150,-
Is ze érg tevreden over
Ennuh ik heb die Nordica (heb zelf Dobermann gsr😉) zijn écht lelijk. Zou mijn dochter ook niet blij van worden.
Succes !!

Omdat onze dochter van 13 (1,70m, 50kg) vorige week een paar dagen op snowboardles is geweest had ik de andere dagen skies gehuurd. Hiervoor altijd de Atomic Redsters (t/m 150cm) voor haar gekocht, maar ze was nu wel toe aan haar eerste ‘echte’ damesski.

Een damesski is zwaarder uitgevoerd dan een kinderski dus de verhuurder kwam met de Volkl Flair 76 aan (in lengte 147). Onze dochter heeft een goed skinivo, on- en offpiste (skiet sinds haar 3e, meestal 2 weken p/j).
Deze Volkls bevielen haar prima en je zult met een dergelijke allmountain ski (ook van de andere merken) nooit echt een miskoop kunnen doen. Voor onze dochter had denk ik 155cm lengte ook nog wel gekund, maar neem ze niet te lang omdat de stap vanaf een kinderski anders wat groot kan zijn ivm het zwaardere gewicht.

Dank voor jullie info.
De ski's waar ze afgelopen jaar op heeft geskiet waren 157…

Daarom dacht ik eigenlijk meer aan een lengte van 157 tot 160 cm?

De Fischer My Porgressor damesski leek me ook wel iets voor haar, zeker gezien de prijs van 289 euro, maar kan er niet heel veel over vinden.

*bericht bewerkt door BoardSki op 30 dec 2019 21:47

Als je nog een progressor F17 op de kop kan tikken heb je daar ook n mooie ski aan…maar weet niet of die mooi genoeg is 😁

@elisabeth101 Mooi hoeven de ski’s niet te zijn, maar de Nordica’s zijn echt lelijk en bovenal erg zwaar.

Wat vind jij het voordeel van de F17 t.o.v. my progressor? Wellke lengte zou je adviseren?

Ik ben niet zo thuis in dit segment damesski, maar voor zover ik kan zien zit er nauwelijks verschil tussen de F17 en de my progressor. Vooral het printje, en de binding staat 1 cm.naar voren bij de damesvariant, maar dat maakt nauwelijks verschil. Lengte rond 165 zou ik zeggen, dan zijn ze niet gelijk te kort als ze nog wat groeit.

Vandaag bij de Wit in Schijndel geweest. Advies ging richting de Elan insomnia, de salomon s/max 10 w en de head super joy. Ik vind het allemaal prijzige sets voor een kind van 14.

Nu kan ik online de head super joy kopen voor 290 euro, maar in de maat 158. Had liever maat 163 gehad voor haar… Twijfel…twijfel…

Wat wil je uitgeven?
Kijk eens naar de Völkl Flair SC UVO. Ik heb de mannenversie, die identiek is. IMO een superski. Crossdock heeft ze in alle lengtes gebruikt.

@drphil

Ik vind een 300-400 euro eigenlijk een mooi bedrag.

Toevallig had ik ook ergens een setje Völkl flair elite 76 gevonden voor een 300 euro.

Eens kijken hoe die zich verhouden tot de door jou genoemde set.

Dank voor de tip.

*bericht bewerkt door BoardSki op 04 jan 2020 18:50

De Flair 76 zit er twee niveaus onder. Je hebt de Flair 76, de Flair SC (niet Uvo) en dan de Flair SC Uvo.

dus de elite zit onder de sc Uvo. Geen goede keuze dus.

Dochter heeft het liefst de Elan, maar dan zal ze zelf een deel moeten bijdragen…

We gaan er nog eens goed over nadenken, als ze niet meer zou groeien had ik er niet zo een moeite mee… Maar het zou zo ook maar eens kunnen zijn dat ze over 2-3 jaar weer naar een andere set moet.

Bij crossdock is de SC Uvo € 249.

En die hebben ze al een tijdje, dus misschien krijg je hem wel goedkoper.

Ik koop liever een nieuwe set dan iets gebruikts… Zal ook best goed zijn, maar toch…

Daar is zeker wat voor te zeggen.
Kijk eens hier voor meer ideeen:
https://www.ski-online.de/tipps-infos/dsv-skitest.html…

https://www.worldskitest.com/de/ergebnisse-tests-und-wertung…

Ik vind het erg betrouwbare testen.

Vandaag bij Biggelaar in Eindhoven geweest. Ook hier wordt de Fischer My Progressor aangeraden voor mijn dochter. De K2 burnin luv 74 (overjarig0 werd ook aangeraden. Beiden in 160.

Ik neig meer naar de Fischer, mijn dochter naar de K2 (vanwege de kleurtjes…).

Iemand ervaring met deze sets? Anders moeten we de knoop maar gewoon doorhakken… Het zal voor haar sowieso een vooruitgang zijn.

Ze hebben ze niet in verhuur, of demo of zo? Evt in de Alpen anders eerst uitproberen?

Het is sowieso een vooruitgang, heb je gelijk in, maar als je toch geld uitgeeft, zou ik het graag zo veel mogelijk vooruitgang laten opleveren ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie