Met de Tesla Model 3 naar Madonna di Campiglio en Obereggen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Sole, Val di Fiemme en Madonna di Campiglio

Wat ik mij nog afvraag.

Met welke type van de M3 is er gereden?
Ik mag komende februari met mijn eigen tesla m3 sr+ naar Oostenrijk. Maar krijg het gevoel dat ik veel minder ver op 1 lading kan dan DSvier

Bruinsma op 7 jan 2020 14:53

M3LRAWD+

(Voor de mensen die minder bedreven zijn in Teslatalk: de Dual Motor, voorzien van acceleration boost).

*bericht bewerkt door DSvier op 07 jan 2020 15:25

Tot zover het brandgevaarlijk zijn van Elektrische auto’s:

https://www.vroom.be/nl/dossier/autosalon-brussel-2020/duits…

En gaat het volgende week zaterdag inderdaad zover komen als men hier voorspelt?
Lange wachttijden voor de laadpalen door de vele EV’s die richting de sneeuw gaan:
https://www.autoblog.nl/nieuws/elektrische-zwarte-zaterdag-o…

En gaat het volgende week zaterdag inderdaad zover komen als men hier voorspelt?
Lange wachttijden voor de laadpalen door de vele EV’s die richting de sneeuw gaan:
https://www.autoblog.nl/nieuws/elektrische-zwarte-zaterdag-o…

Paskal op 12 feb 2020 19:29

Als dat zo is dan wil ik FOTOOOOOOO’s zien! ;)

Ik ben benieuwd, en ik hoop het hier ergens te kunnen lezen hoe het mee of tegenvalt. Wij zijn de 22ste onderweg in Frankrijk, ik ga het een beetje in het oog proberen te houden op de snelwegparkings met het oog op volgend jaar.

#wakeupwhereyouwant

Ben toch wel benieuwd wat dit gaat worden volgende week en of dit soort berichten enigszins serieus te nemen zijn https://www.automobielmanagement.nl/elektrisch-rijden/2020/0…

Edwin van Riel

Ben toch wel benieuwd wat dit gaat worden volgende week en of dit soort berichten enigszins serieus te nemen zijn https://www.automobielmanagement.nl/elektrisch-rijden/2020/0…

evr66 op 14 feb 2020 08:18

Lijkt me logisch, niet? Meer auto’s en - in verhouding - niet meer laadpalen geeft wachttijden.

Bla, bla, bla.

Dat geeft de eigenaars van de E-wagens wel de tijd om onderstaand artikeltje eens te lezen en om eens een mailtje te sturen naar hun merk om te vragen wat ze er aan willen gaan doen. :)
https://www.dailymail.co.uk/news/article-4764208/Child-miner…

Bla, bla, bla.

Tenzij het bestaande netwerk van palen vandaag onderbenut is en dus nog veel restcapaciteit beschikbaar is. Dan zal het allemaal wel meevallen. De komende dagen zullen het uitwijzen!

#wakeupwhereyouwant

Ben toch wel benieuwd wat dit gaat worden volgende week en of dit soort berichten enigszins serieus te nemen zijn https://www.automobielmanagement.nl/elektrisch-rijden/2020/0…

evr66 op 14 feb 2020 08:18

Grappig stukje. 1950 snel laad punten voor 1500 EV rijders.

May the ski force be with you !!

Ben toch wel benieuwd wat dit gaat worden volgende week en of dit soort berichten enigszins serieus te nemen zijn https://www.automobielmanagement.nl/elektrisch-rijden/2020/0…

evr66 op 14 feb 2020 08:18

Grappig stukje. 1950 snel laad punten voor 1500 EV rijders.

CJAHulskamp op 14 feb 2020 10:20

Theoretisch gezien wel natuurlijk. Maar de eerste 350km en de laatste 200km zal bijna niemand laden. Dat betekend dus dat het overgrote deel op een relatief kort gedeelte van het traject aan de lader moet. Daarnaast red ook bijna niemand het met 1x laden onderweg. Als alle 1500 ev’s 2x aan de stekker moeten heb je dus 3000 laadmomenten.

Born to Ride

Er zijn zoveel meer variabelen. Welke route, tijdstip van vertrek, plaats van vertrek. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor de EV rijders.

May the ski force be with you !!

Grappig stukje. 1950 snel laad punten voor 1500 EV rijders.

CJAHulskamp op 14 feb 2020 10:20

Grappige reactie.

1500 Hollanders. 500 à 1000 Belgen (gokje). 2000 à 3000 Duitsers (heel voorzichtig gokje). Nog een paar honderd Scandinaven. En dan moet je ook de terugkeerders van de vorige week er ook nog bij tellen.

Vraag me trouwens af waar die 1950 laadpunten te vinden zijn. Langs de route van NL/BE/Noord en West DE naar Oostenrijk? Of in heel Duitsland?

Anyway, ik heb er geen last van, maar ben echt wel benieuwd wat het gaat geven

*bericht bewerkt door Skiwi op 14 feb 2020 10:34

Tja, dat heb je met nieuwe ontwikkelingen.
Blijkbaar hier in Nederland ook al https://www.ad.nl/auto/vermogen-elektrische-laadpalen-omlaag…

null

Born to Ride

Hahahaha. Die is goed :)…

Tegenwerpingen over de olie-industrie in 3,2,… :D

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hahahaha. Die is goed :)…

Tegenwerpingen over de olie-industrie in 3,2,… :D

Shane op 14 feb 2020 11:37

U vraagt, wij draaien: Kobalt wordt ook gebruikt om diesel te ontzwavelen. Ik neem aan dat Matthias123 en Shane ook keihard anti-diesel zijn om die reden. Jullie doen alles op de (niet elektrische) fiets.

Best apart: kinderarbeid gebeurt al jaren in die mijnen (en dat is inderdaad te verschrikkelijk voor woorden) om diesels op de weg te houden (en allerlei accu’s voor telefoons, laptops, etc te produceren). En er zijn al die jaren nog nooit fora vol geschreven over mensen die met diesels op wintersport gaan en hoe kinderarbeid daarmee in stand gehouden wordt.

Maar nu komen er elektrische auto’s, die uiteraard verre van perfect zijn op diverse gebieden. Maar waarmee wel gepoogd wordt enkele grote problemen te verminderen. En opeens allemaal moraalridders die twee jaar terug nog nooit van kobalt gehoord hadden over kobalt. Maar goed er is nu in ieder geval aandacht voor de situatie.

PS. ik rijd zelf diesel dus ik voel me niet aangevallen. Alleen jammer om alle nuance te zien vervliegen.

to ski or not to ski, thats no question

Grappig stukje. 1950 snel laad punten voor 1500 EV rijders.

CJAHulskamp op 14 feb 2020 10:20

Grappige reactie.

1500 Hollanders. 500 à 1000 Belgen (gokje). 2000 à 3000 Duitsers (heel voorzichtig gokje). Nog een paar honderd Scandinaven. En dan moet je ook de terugkeerders van de vorige week er ook nog bij tellen.

Vraag me trouwens af waar die 1950 laadpunten te vinden zijn. Langs de route van NL/BE/Noord en West DE naar Oostenrijk? Of in heel Duitsland?

Anyway, ik heb er geen last van, maar ben echt wel benieuwd wat het gaat geven

Skiwi op 14 feb 2020 10:33

Ik heb er ook weinig last van. Zit in Sevilla dit weekend met 23 graden.

May the ski force be with you !!

Hahahaha. Die is goed :)…

Tegenwerpingen over de olie-industrie in 3,2,… :D

Shane op 14 feb 2020 11:37

U vraagt, wij draaien: Kobalt wordt ook gebruikt om diesel te ontzwavelen. Ik neem aan dat Matthias123 en Shane ook keihard anti-diesel zijn om die reden. Jullie doen alles op de (niet elektrische) fiets.

Best apart: kinderarbeid gebeurt al jaren in die mijnen (en dat is inderdaad te verschrikkelijk voor woorden) om diesels op de weg te houden (en allerlei accu's voor telefoons, laptops, etc te produceren). En er zijn al die jaren nog nooit fora vol geschreven over mensen die met diesels op wintersport gaan en hoe kinderarbeid daarmee in stand gehouden wordt.

Maar nu komen er elektrische auto's, die uiteraard verre van perfect zijn op diverse gebieden. Maar waarmee wel gepoogd wordt enkele grote problemen te verminderen. En opeens allemaal moraalridders die twee jaar terug nog nooit van kobalt gehoord hadden over kobalt. Maar goed er is nu in ieder geval aandacht voor de situatie.

PS. ik rijd zelf diesel dus ik voel me niet aangevallen. Alleen jammer om alle nuance te zien vervliegen.

Zimoski op 14 feb 2020 15:47

Hetgeen waar ik hard om moest lachen had eigenlijk helemaal niets met kobalt van doen beste @Zimoski. Maar om de volslagen idioterie die rondom die Greta en haar totaal losgezongen uitspraken hangt. Ik vond dat hier treffend in beeld gebracht.

En ik ben voorstander van elektrische auto's ;), ze worden nu (naar mijn mening) alleen te zwaar "gesubsidieerd". Per kg CO2 besparing "betaalt" de overheid nu veel te veel geld, andere manieren om dat geld te investeren zouden veel meer CO2 besparing opleveren.

*bericht bewerkt door Shane op 14 feb 2020 16:14

I can stick uphill ice, on my saucer...

De subsidies komen van dezelfde politici die de boeren eerst flink laat investeren en vervolgens als deze boeren zichzelf flink in de schulden hebben gewerkt gaat afdwingen dat deze boeren hun bedrijf gaan halveren. Vervolgens zetten diezelfde politici hun handtekening onder het Ceta verdrag om vlees uit Canada het land in te krijgen wat op een veel slechtere manier voor het milieu en het welzijn van dieren tot stand is gekomen.

Voor degene die zo graag de kobalt discussie in gang willen houden: spreek je politieke partij eens aan waar je op gestemd hebt en laten we dit forum gewoon een platform zijn om over onze hobby de wintersport te discussiëren.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik heb er ook weinig last van. Zit in Sevilla dit weekend met 23 graden.

Oooh @CJAHulskamp
Jij rijdt op zonneenergie.😉

Born to run. B.S.

@Unit106
Begin dan aub zelf met niet constant te argumenteren en zo de discussie in stand te houden waar wintetsporters NIET zitten op te wachten. 🤔

Born to run. B.S.

@Unit106
Begin dan aub zelf met niet constant te argumenteren en zo de discussie in stand te houden waar wintetsporters NIET zitten op te wachten. 🤔

dan58 op 14 feb 2020 18:20

Begin?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Hahahaha. Die is goed :)…

Tegenwerpingen over de olie-industrie in 3,2,… :D

Shane op 14 feb 2020 11:37

U vraagt, wij draaien: Kobalt wordt ook gebruikt om diesel te ontzwavelen. Ik neem aan dat Matthias123 en Shane ook keihard anti-diesel zijn om die reden. Jullie doen alles op de (niet elektrische) fiets.

Best apart: kinderarbeid gebeurt al jaren in die mijnen (en dat is inderdaad te verschrikkelijk voor woorden) om diesels op de weg te houden (en allerlei accu's voor telefoons, laptops, etc te produceren). En er zijn al die jaren nog nooit fora vol geschreven over mensen die met diesels op wintersport gaan en hoe kinderarbeid daarmee in stand gehouden wordt.

Maar nu komen er elektrische auto's, die uiteraard verre van perfect zijn op diverse gebieden. Maar waarmee wel gepoogd wordt enkele grote problemen te verminderen. En opeens allemaal moraalridders die twee jaar terug nog nooit van kobalt gehoord hadden over kobalt. Maar goed er is nu in ieder geval aandacht voor de situatie.

PS. ik rijd zelf diesel dus ik voel me niet aangevallen. Alleen jammer om alle nuance te zien vervliegen.

Zimoski op 14 feb 2020 15:47

Hetgeen waar ik hard om moest lachen had eigenlijk helemaal niets met kobalt van doen beste @Zimoski. Maar om de volslagen idioterie die rondom die Greta en haar totaal losgezongen uitspraken hangt. Ik vond dat hier treffend in beeld gebracht.

En ik ben voorstander van elektrische auto's ;), ze worden nu (naar mijn mening) alleen te zwaar "gesubsidieerd". Per kg CO2 besparing "betaalt" de overheid nu veel te veel geld, andere manieren om dat geld te investeren zouden veel meer CO2 besparing opleveren.

Shane op 14 feb 2020 16:11

Aha, dan heb ik niks gezegd @Shane :).

Om het toch een beetje voor Greta op te nemen: Op die leeftijd zo bekend worden heeft bij andere “kindsterren” tot veel ergere uitspattingen geleid.

to ski or not to ski, thats no question

@Unit106

Begin dan aub zelf met niet constant te argumenteren en zo de discussie in stand te houden waar wintetsporters NIET zitten op te wachten. 🤔

dan58 op 14 feb 2020 18:20

Begin?

Unit106 op 14 feb 2020 18:30

Niet “begin” zoals in JIJ bent begonnen, maar in je stelling zeg je " laten we het hier op wintersport" houden maar je doet zelf veel moeite om de discussie te voeden.
Dit los van het feit dat ik vind dat jij sterk argumenteert en dikwijls gelijk hebt.
MAAR zoals je zelf zegt : Doe dit niet hier.🤔

Born to run. B.S.

Reisdag 1 van de krokus regio noord zit er op. Grote vraag: was het nou wel of niet druk aan die laadpalen?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

De subsidies komen van dezelfde politici die de boeren eerst flink laat investeren en vervolgens als deze boeren zichzelf flink in de schulden hebben gewerkt gaat afdwingen dat deze boeren hun bedrijf gaan halveren. Vervolgens zetten diezelfde politici hun handtekening onder het Ceta verdrag om vlees uit Canada het land in te krijgen wat op een veel slechtere manier voor het milieu en het welzijn van dieren tot stand is gekomen.

Voor degene die zo graag de kobalt discussie in gang willen houden: spreek je politieke partij eens aan waar je op gestemd hebt en laten we dit forum gewoon een platform zijn om over onze hobby de wintersport te discussiëren.

Unit106 op 14 feb 2020 17:59

Het zal je toch hopelijk niet verbazen dat ik me in je eerste alinea kan vinden @Unit106?

Bij de conclusie in je tweede alinea vraag ik me dan wel weer af, waarom je hier dan niet op wat andere topics (meer wintersport gerelateerd dan dit topic zeg maar…) reageert?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hahahaha. Die is goed :)…

Tegenwerpingen over de olie-industrie in 3,2,… :D

Shane op 14 feb 2020 11:37

U vraagt, wij draaien: Kobalt wordt ook gebruikt om diesel te ontzwavelen. Ik neem aan dat Matthias123 en Shane ook keihard anti-diesel zijn om die reden. Jullie doen alles op de (niet elektrische) fiets.

Best apart: kinderarbeid gebeurt al jaren in die mijnen (en dat is inderdaad te verschrikkelijk voor woorden) om diesels op de weg te houden (en allerlei accu's voor telefoons, laptops, etc te produceren). En er zijn al die jaren nog nooit fora vol geschreven over mensen die met diesels op wintersport gaan en hoe kinderarbeid daarmee in stand gehouden wordt.

Maar nu komen er elektrische auto's, die uiteraard verre van perfect zijn op diverse gebieden. Maar waarmee wel gepoogd wordt enkele grote problemen te verminderen. En opeens allemaal moraalridders die twee jaar terug nog nooit van kobalt gehoord hadden over kobalt. Maar goed er is nu in ieder geval aandacht voor de situatie.

PS. ik rijd zelf diesel dus ik voel me niet aangevallen. Alleen jammer om alle nuance te zien vervliegen.

Zimoski op 14 feb 2020 15:47

Hetgeen waar ik hard om moest lachen had eigenlijk helemaal niets met kobalt van doen beste @Zimoski. Maar om de volslagen idioterie die rondom die Greta en haar totaal losgezongen uitspraken hangt. Ik vond dat hier treffend in beeld gebracht.

En ik ben voorstander van elektrische auto's ;), ze worden nu (naar mijn mening) alleen te zwaar "gesubsidieerd". Per kg CO2 besparing "betaalt" de overheid nu veel te veel geld, andere manieren om dat geld te investeren zouden veel meer CO2 besparing opleveren.

Shane op 14 feb 2020 16:11

Aha, dan heb ik niks gezegd @Shane :).

Om het toch een beetje voor Greta op te nemen: Op die leeftijd zo bekend worden heeft bij andere “kindsterren” tot veel ergere uitspattingen geleid.

Zimoski op 14 feb 2020 19:53

Natuurlijk @Zimoski, maar die andere kindsterren deden door de bank genomen iets waar andere mensen blij van werden of bewondering voor hadden…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij de conclusie in je tweede alinea vraag ik me dan wel weer af, waarom je hier dan niet op wat andere topics (meer wintersport gerelateerd dan dit topic zeg maar…) reageert?

Shane op 14 feb 2020 21:37

Helaas kent een dag maar 24u en kom ik altijd tijd te kort. Ik volg het forum dus selectief. Mijn interesses : de Dolomieten, de reis naar de Dolomieten en de elektrische auto. Mocht ik in deze topics kunnen bijdragen dan doe ik dit.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Bij de conclusie in je tweede alinea vraag ik me dan wel weer af, waarom je hier dan niet op wat andere topics (meer wintersport gerelateerd dan dit topic zeg maar…) reageert?

Shane op 14 feb 2020 21:37

Helaas kent een dag maar 24u en kom ik altijd tijd te kort. Ik volg het forum dus selectief. Mijn interesses : de Dolomieten, de reis naar de Dolomieten en de elektrische auto. Mocht ik in deze topics kunnen bijdragen dan doe ik dit.

Unit106 op 14 feb 2020 22:09

De mate van activiteit die je in dit topic ten toon spreidt, maakt dat ik vind dat je dat ook ergens anders kunt doen, alvorens anderen aan te spreken op hoe zij invulling dienen te geven aan hun reacties op dit forum (want dat doe je meermaals) @Unit106.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie