Busreis

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik het aan het kijken naar een busreis naar Kaprun. Ik kan dit nog bijboeken bij Sunweb, maar ik zie ook andere aanbieders waar dit mogelijk is. Hebben jullie aanraders?

Ik hoor het graag.

Gr. Frank

Wij zijn in februari naar Kaprun geweest met de bus van Sunweb. Verbleven in Vaia appartementen. Is prima bevallen. Bus stopt voor de deur (zijn zojuist terug uit La Plagne waar we of 750m moesten lopen of een piste oversteken met koffers, ski- en schoenentassen pfff…) gaan sinds 5 jaar 1 of 2 x met de bus naar de sneeuw. Bevalt de ene keer beter dan de andere keer. Hangt voornamelijk af van reisgezelschap (luidruchtige jongeren, snurkers, persoonlijke hygiene) en behoefte van chauffeurs om de ‘lolligste thuis’ uit te willen hangen.

Sunweb vind ik met de bus goed geregeld . Snelle overstap of helemaal geen overstap.

Snowtime minder . Bij overstap zeer chaotisch . Lang wachten .
Bij vertraging krijg je sms’je
En je krijgt busnummer .

Wij gaan nu ook met snowtime omdat we met de dutchweek gaan en geen overstap hebben . Maar anders zou ik niet meer voor snowtime kiezen.
Snowtime krijg je geen sms’je bij vertraging of wijziging en ook geen busnummer . Dus je kan dan elke snowtime bus af gaan.

*bericht bewerkt door miepmiep op 04 jan 2020 20:10

Bedankt voor jullie reactie.
Wij hebben vandaag de busreis naar Kaprun geregeld via Sunweb. Wij moest € 20 extra betalen naast de regulier reissom om mee te kunnen met de bus.

Wij zijn in februari naar Kaprun geweest met de bus van Sunweb. Verbleven in Vaia appartementen. Is prima bevallen. Bus stopt voor de deur (zijn zojuist terug uit La Plagne waar we of 750m moesten lopen of een piste oversteken met koffers, ski- en schoenentassen pfff…) gaan sinds 5 jaar 1 of 2 x met de bus naar de sneeuw. Bevalt de ene keer beter dan de andere keer. Hangt voornamelijk af van reisgezelschap (luidruchtige jongeren, snurkers, persoonlijke hygiene) en behoefte van chauffeurs om de ‘lolligste thuis’ uit te willen hangen.

RWalrave op 4 jan 2020 20:00

Waar verbleef je juist in La Plagne?
Gaan binnenkort ook die kant op met Sunweb, 750m sleuren lijkt me ook niet ideaal.

In appartementen Front de la Neige van de organisatie Odalys. Nieuw groot en prima verblijf. Ligt in Plagne Village maar de bus stopt in Plagne Soleil. Vervolgens heb je de keus om of 750 meter over de weg naar Villages of de piste Ecartee over te steken. Is ca. de helft korter maar ook geen pretje met koffers en ski- en schoenentassen. Heb het wel vaker meegemaakt dat de bus van Sunweb op een centraal punt stopt en dat je nog een forse afstand moet afleggen naar je verblijf.

Bedankt voor de info!

Wij zitten niet in Village, wel in plagne 1800 :)

Tijdens onze trip was Plagne Centre de 1e stop en Plagne Soleil de 2e, waar hij verder stopte weet ik niet.

Meen dat ik zelf altijd van Interbus of Eurolines gebruik heb gemaakt. Kaprun is overigens ook goed te doen met de trein. Is toevallig een ander topic over. Weet even niet of die busreis aanbieders nog altijd deze routes aanbieden.

Reis per ICE naar Dusseldorf en vervolgens met de nachttrein naar Innsbruck. Hier vertrekken bussen naar Kaprun.

Links:
https://interbus.nu
https://nl.eurolines.eu
https://goedkoop-treinkaartje.nl/treintickets

Winterliner rijdt er ook heen

Plaats een reactie