Skicircus challenge

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Heeft iemand ervaring met deze tocht van ruim 65 km? Wij gaan 8 februari naar dit gebied en ik wil misschien deze tocht wel skiën. Maar als je de tocht maak inclusief een pitstop tussen de middag, moet je dan racen om op tijd thuis te zijn … of red je dit gemakkelijk om rond 16:00 uur klaar te zijn?

Hangt helemaal van je tempo af. Reken op verspoorde pistes vanaf half elf, max elf uur. Dus als je niet zo’n buckelheld bent kan het wel even duren. Aan de liftcapaciteit zal het iig niet liggen.

Ik heb de challenge afgelopen kerst gedaan met mijn broer. Kijk van te voren goed naar het weer en of alle pistes open zijn. De challenge is namelijk alleen haalbaar met goed weer. We zijn bij Saalbach begonnen en gingen om 8:40 in de lift omhoog i.p.v. 8:30 door de drukte bij de lift. Bovenaan hebben we de piste riching leogang gepakt. De hele dag hebben we non-stop doorgeskied en waren uiteindelijk om 15:45 klaar. Alleen in Saalbach hebben we bij nog 2 liften ongeveer 10 minuutjes bij elke lift moeten wachten door de drukte. Bij de rest van de liften stonden we niet echt in de file. Als we zonder problemen en files door hadden kunnen skiën en beginnen, hadden we het misschien een half uurtje/driekwartier sneller kunnen doen. Helaas onstonden er op een aantal pistes flink hopen waardoor we minder snel de piste af konden, vooral bij Fieberbun. Zelf ben ik een gevorderde skiër dus aan de snelheid waarmee we de pistes afgingen lag het niet echt. Hoewel het altijd sneller kan natuurlijk. Ik raad het niet aan om een pauze te nemen als je er zeker van wilt zijn de challenge te halen. Ik denk zelf dat het vooral licht aan de drukte en de hoeveelheid hopen op de piste of je de challenge als gevorderd skiër kan halen. De vermoeidheid aan het eind van de dag viel mij alles mee. Je bent aan het eind van je prestatie nog prima in staat om de après ski in te duiken ;)

Wij hadden inclusief een korte pitstop tussen de middag uiteindelijk ruim een half uur over in de voorjaarsvakantie vorig jaar. Dat was wel bij goede condities. En met flink doorknallen.

Je moet wel met een beetje vaart erin gaan. En opletten als je Fierberbrunn of Leogang als laatste doet, dat je niet te laat bent voor de laatste lift terug.

Wij begonnen bij de Bernkogel. Nadeel is dat de 6-zitter daarna officieel pas 9 uur opent. Voordeel: de laatste liften sluiten dan pas kwart over 4.

rondje vandaag gemaakt; 8:30 eerste lift, 45minuten eten en dan om 15:30 klaar met de ronde.
daarna nog ff paar liften/pisten extra gedaan.

https://www.skiline.cc/skiing_day/bkjfpp1rvmk

null

Wow, dat lijkt me wel een heel gave ronde. Ongeveer hetzelfde als 2x de Konigstour ;-)

Peter Pos

Wij hebben afgelopen week maar 52km kunnen doen, door een grote groep van 10man was de tempo soms wat eruit en uiteraard hebben wij lang over lunch gedaan, +/-1u toch maar gestopt om 15.45. Na de lunch waren de pistes niet meer zo goed wegens het warme weer, veel slush.
Binnen 4 weken zitten wij in Dienten Hochkonig en zullen met de familie de konigstour doen, moet haalbaar zijn.

wij hebben de challenge afgelopen vrijdag bij goed weer en harde pistes gedaan vanuit Fieberbrunn. Eerste lift om 8:30 omhoog. We hebben alleen in de ochtend koffie gedaan en hadden uiteindelijk 20 minuten speling bij de TirolS. Houd er rekening mee dat deze al om 15:30 sluit! Bij thuiskomst bleek dat we helaas 2 liften gemist hadden. De challenge is bovendien niet terug te vinden op de borden en wordt zeker niet overal goed aangegeven (gek genoeg staan vooral op plaatsen waar weinig verwarring mogelijk is grote spandoeken). Al met al wel echt een leuke ronde waarbij je het hele gebied doorkruist. Met de condities van afgelopen vrijdag bovendien tot einde dag goed te skiën. We hadden enkel een ijzige zwarte afdaling naar Saalbach, en op de zuidhellingen boven Saalbach (na tergukeer uit het gebied van Leogang) wat slush maar weinig tot geen buckels.

Echt een aanrader!

Plaats een reactie